Το τρένο στο Ναύπλιο μέσα στο 2021 – Μελέτη για επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι Καλαμάτα

Το τρένο στο Ναύπλιο μέσα στο 2021 – Μελέτη για επαναλειτουργία  της γραμμής μέχρι Καλαμάτα

Η επαναλειτουργία ολόκληρης της σιδηροδρομικής γραμμής από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη, τη Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα θα αποτελέσει αντικείμενο μελέτης που θα εκπονηθεί, ενώ σε πρώτη φάση -και μέσα στο 2021- θα αποτελέσει πραγματικότητα η δρομολόγηση συρμών στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο.

Ωστόσο, αναλυτικές ανακοινώσεις και χρονοδιαγράμματα θα δοθούν σε συνέντευξη Τύπου που θα δοθεί τον ερχόμενο Μάιο, στην Τρίπολη, με τη συμμετοχή στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΟΣΕ.

Τα παραπάνω, όπως ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας σε συνέντευξη Τύπου -στην Τρίπολη, την περασμένη Τετάρτη-, συμφωνήθηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 11 του μήνα στην Αθήνα, στο πιο πάνω υπουργείο, υπό τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Στη σύσκεψη, εκτός από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου συμμετείχαν, επίσης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Νίκος Σταθόπουλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης.

Όπως τόνισε ο Π. Νίκας, η μελέτη για την πλήρη επαναλειτουργία του τρένου μέχρι και τη Μεσσηνία ενδέχεται να εξετάσει και τη δυνατότητα να μετατραπεί η γραμμή από μετρική σε κανονικού εύρους.

Δέσμευση για το 2021

“Η δέσμευση είναι ότι το 2021 το τρένο θα πάει από την Κόρινθο στο Ναύπλιο και θα επαναλειτουργήσει η γραμμή ως την αργολική πρωτεύουσα” τόνισε ο περιφερειάρχης, διευκρινίζοντας ότι το τρένο δε θα φθάνει στην Αθήνα, αλλά στο μεγάλο σταθμό της Κορίνθου, όπου και θα γίνεται μετεπιβίβαση στον προαστιακό, για τη συνέχιση του ταξιδιού προς Αθήνα.

Παράλληλα, ενημέρωσε ότι σε πρόσφατη σύσκεψη εξετάστηκαν διάφορες λεπτομέρειες και ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν μέχρι τότε: “Ως το Ναύπλιο υπάρχουν περί τις 65 ισόπεδες διαβάσεις, στις οποίες πρέπει να τοποθετηθούν οι αναγκαίοι αυτοματισμοί. Επίσης, πρέπει να λειτουργήσει μηχανοστάσιο στην Κόρινθο για τη συντήρηση των μετρικών συρμών”.

Ο περιφερειάρχης ξεκαθάρισε ότι η Περιφέρεια θα συμβάλει οικονομικά στην επίτευξη του στόχου για την επαναλειτουργία του τρένου, σημειώνοντας: “Ειλικρινά χαίρομαι και είμαι και υπερήφανος για τη συμβολή της Περιφέρειας ότι ξαναβάζουμε το τρένο στις ράγες. 

Το χρωστάμε αυτό, στον Χαρίλαο Τρικούπη πρώτ’ απ’ όλα, ο οποίος πριν από 120 χρόνια, χωρίς ΕΣΠΑ και χωρίς τις οικονομικές προϋποθέσεις που έχουμε σήμερα, έφερε το τρένο στην Πελοπόννησο.

Προφανώς θα υπάρξει και συμμετοχή της Περιφέρειας σε αυτή την προσπάθεια, αρχικά μέσω ΠΕΠ και αργότερα θα δούμε και για τη λειτουργία μέσω κάποιας προγραμματικής σύμβασης. Δεν μπορεί η τοπική κοινωνία να μη συμμετέχει σε αυτή την προσπάθεια” τόνισε ο Π. Νίκας, για να καταλήξει παρατηρώντας χαρακτηριστικά: “Θεωρώ ότι είναι προτιμότερο να μη γίνει ένας δρόμος δευτερεύουσας σημασίας και αντ’ αυτού να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή. Πρέπει να είναι προτεραιότητα για όλους μας η επαναλειτουργία της γραμμής. Η εποχή μας, οι περιβαλλοντικές συνθήκες, τα περιβαλλοντικά προβλήματα που διογκώνονται επιβάλλουν την επαναλειτουργία της”.

Παραχώρηση γραμμής

Επιπλέον, ο περιφερειάρχης γνωστοποίησε ότι σε σύσκεψη υπήρξε δέσμευση πως μέσα σε δύο μήνες “θα υπογραφεί το χρησιδάνειο για να παραχωρηθεί στην Περιφέρεια η ανενεργή γραμμή από το Δερβένι μέχρι την Κόρινθο”.

Στη συνέχεια, πρόσθεσε ο Π. Νίκας, “σε συνεννόηση και με τους δημάρχους θα γίνει προσπάθεια καθαρισμού των γραμμών και χρησιμοποίησή τους, θα εξετάσουμε τους τρόπους σε συνεργασία με τους δημάρχους. Το αίσχος όμως που υπάρχει σήμερα θα φροντίσουμε μέχρι το καλοκαίρι να μην υπάρχει -να έχει αναβαθμιστεί όλος αυτός ο χώρος που αριθμεί συνολικά πολλά στρέμματα και περνά μέσα από πόλεις”.

Τέλος, ανακοίνωσε ότι “πολύ σύντομα θα φύγουν τα συλημένα και κατεστραμμένα βαγόνια που είναι στο σιδηροδρομικό σταθμό και στην είσοδο της Κορίνθου, η άθλια εικόνα των οποίων υποβαθμίζει την πόλη”.