Στόχος Νο 1: Εξοντώστε ΜΜΕ και εργαζόμενους


Πρώτη Δημοσίευση: 15/02/2016 09:51 - Τελευταία Ενημέρωση: 15/02/2016 09:51
Μόνο ως οργανωμένη και ενορχηστρωμένη επίθεση κατά της λειτουργίας και επιβίωσης των Μέσων Ενημέρωσης και των εργαζομένων του, μπορώ να εκλάβω όσα τον τελευταίο καιρό γίνονται, είτε φανερά, είτε εν κρυπτώ.
Οι κυβερνητικές επιθέσεις που δέχεται τον τελευταίο καιρό ο κλάδος δεν έχουν τελειωμό, ούτε φραγμό.
Τα παραδείγματα πολλά. Οι κατά καιρούς ομοβροντίες για το αγγελιόσημο, που είναι ο μόνος πόρος για την ασφάλιση των εργαζομένων στον Τύπο και τα ΜΜΕ και το οποίο δεν αποτελεί ούτε ασφαλιστική εισφορά με τη στενή έννοια, δηλαδή εισφορά εργαζομένου ή εργοδότη, ούτε κρατική χρηματοδότηση, όπως και το προωθούμενο ασφαλιστικό - άλλο μεγάλο μέτωπο - που αφορά πλέον το σύνολο της κοινωνίας μας.
Να αναφέρουμε απλώς και να μην αναλύσουμε το περιβόητο θέμα με τις 4 τηλεοπτικές άδειες. Πού ακούσθηκε σε δημοκρατική χώρα, να ορίζεις στους πολίτες σου από πόσα Μέσα θα ενημερωθεί; Ως κράτος οφείλεις να ορίσεις τα κριτήρια που πρέπει να έχουν, και να φροντίσεις απαρέγκλιτα και τα 5, 10, 50, 60 που θα λειτουργούν να τα πληρούν όλα!
Αυτά είναι μόνο λίγα από αυτά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Υπάρχουν όμως και τα εν κρυπτώ…
Οι δημοσιεύσεις διακηρύξεων, οι οποίες είναι ένα από τα βασικά έσοδα των εφημερίδων για να καλύψουν το λειτουργικό τους κόστος και να πληρώσουν τους εργαζομένους τους, βάλλονται και αυτές. Η πληρωμή των διακηρύξεων αυτών, ΔΕΝ γίνεται από το κράτος, αλλά από τον ανάδοχο – εργολάβο κερδίζει στη δημοπρασία ένα έργο. Και το ποσό που αντιστοιχεί στις διακηρύξεις, καθώς με νόμο καθορίζεται η κάθε λεπτομέρεια της δημοσίευσης, είναι πάρα πολύ μικρό σε σχέση με έργα μεγαθήρια, εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και εκατομμυρίων, που πολλές φορές αφορά. Πρόθεση της Κυβέρνησης όμως είναι να τις καταργήσει και αυτές.
Την Πέμπτη, ανακοινώθηκαν επίσημα από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τα νέα προγράμματα ενίσχυσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Ανέργων και Επιστημόνων.
Για πρώτη φορά στην προκήρυξη του προγράμματος για τις επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, από την κατηγορία της δαπάνης για προβολή και προώθηση της επένδυσης, ρητά και κατηγορηματικά αναφέρεται ότι δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη η διαφήμιση σε εφημερίδες, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα. Ιδιαίτερα η διαφήμιση σε εφημερίδες είναι η πρώτη φορά που σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα εξαιρείται και δεν επιτρέπεται σε επενδυτή να επιδοτηθεί γι’ αυτό. Αντίθετα, δεν υπάρχει καμία εξαίρεση για να εκτυπώσει ο επενδυτής φυλλάδια της επιχείρησής του, φέιγ βολάν που θα σκορπίσει κ.λπ. και να επιδοτηθεί γι΄ αυτό!
Αν όλα αυτά, μαζί με πάρα πολλά άλλα που θα θέλαμε δεκάδες σελίδες για να αναφέρουμε, δεν είναι οργανωμένη επίθεση με στόχο την πλήρη εξόντωση, σε ένα ήδη πολύ δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, των Μέσων Ενημέρωσης και των εργαζομένων τους και ιδιαίτερα των περιφερειακών Μέσων και των εργαζομένων τους που αντιμετωπίζουν ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες, τότε το σύμπαν που ζουν οι κυβερνώντες, δεν έχει καμία σχέση και επαφή με το δικό μας…
 
Βίκυ Βετουλάκη
 
Φωτογραφία: 
Ετικέτες Στηλών: 



Προσθήκη νέου σχολίου