«Δευτεραθλήτρια» στη διαφθορά η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Πρώτη Δημοσίευση: 08/03/2013 02:05 - Τελευταία Ενημέρωση: 08/03/2013 02:05

 

Ο ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

 

Λιγότερα και φθηνότερα φακελάκια στην εποχή της κρίσης

 

Συρρίκνωση της μικροδιαφθοράς τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα αποκαλύπτει η Εθνική Έρευνα για τη Διαφθορά στην Ελλάδα που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η «Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς». Το εκτιμώμενο μέγεθος της συνολικής διαφθοράς για το 2012 ανέρχεται στα 420 εκατομμύρια ευρώ, μειωμένο κατά 134 εκατομμύρια σε σχέση με το 2011. Η έρευνα καταγράφει σημαντική μείωση τόσο στα χρηματικά ποσά που μπαίνουν στα λεγόμενα «φακελάκια» όσο και στον αριθμό περιστατικών διαφθοράς στα ελληνικά νοικοκυριά.

Αναλυτικά, τα νοικοκυριά που δήλωσαν στο πλαίσιο της έρευνας περιστατικά διαφθοράς μέσα στο 2012 ανέρχονται στο 8,6% εκείνων που ερωτήθηκαν, με το 6,3% να αναφέρει περιστατικά που αφορούν στο δημόσιο τομέα και το υπόλοιπο 2,6% να αναφέρεται στον ιδιωτικό. Αξίζει να επισημανθεί ότι, εάν στη διαφθορά του ιδιωτικού τομέα συνυπολογιστεί και το φαινόμενο της μη έκδοσης αποδείξεων, τότε το ποσοστό αυξάνεται σε 4,5%, με συνέπεια και η συνολική έκταση της διαφθοράς να φτάνει στο 10,2%.

Η μικροδιαφθορά, όπως την όρισε ο πρόεδρος της οργάνωσης στην Ελλάδα Κώστας Μπακούρης, είναι η παράνομη απόκτηση χρημάτων από ένα άτομο το οποίο βρίσκεται σε θέση ισχύος και εκμεταλλεύεται την εξουσία του εις βάρος ενός άλλου ατόμου. Αυτήν ακριβώς τη διάσταση της διαφθοράς μετρά η έρευνα που παρουσιάστηκε, η οποία, όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Public Issue Γιάννης Μαυρής, δεν είναι δυνατόν να αποτυπώσει τα ποσά που εισπράττουν υπουργοί και δήμαρχοι.

Όπως εξήγησε ο κ. Μαυρής, στη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών παρατηρείται η τάση οι ερωτώμενοι να αναφέρουν τη μη έκδοση αποδείξεων ως παράμετρο διαφθοράς, γεγονός το οποίο έπιασε αρχικά απροετοίμαστους και τους ίδιους τους ερευνητές. Το γεγονός αυτό, που προφανώς οφείλεται στην κουβέντα περί αποδείξεων που γίνεται τα δύο τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με το κομμάτι εκείνο της έρευνας που έχει να κάνει με τη στάση απέναντι στη διαφθορά, δείχνει «μια σταδιακή, αργόσυρτη, αλλά σταθερή αλλαγή της αντίληψης των Ελλήνων για το φαινόμενο της διαφθοράς».

 

Πιο «διεφθαρμένη» χρονιά για την Ελλάδα το 2009

Σύμφωνα με τα διαχρονικά ποσοστά που έχει συλλέξει η «Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς», παρατηρείται διαχρονική μείωση της συνολικής διαφθοράς από το 2009, έτος στο οποίο παρατηρείται το υψηλότερο σημείο στις μετρήσεις για τη διαφθορά. Ενδεικτική είναι η εκτίμηση για τη διαχρονική εξέλιξη του μεγέθους της, καθώς για το 2007 υπολογίστηκε στα 639 εκατ. ευρώ, το 2009 ανήλθε στα 787 εκατ. και έκτοτε βαίνει μειούμενο, ώσπου το 2012 έφτασε τα 420 εκατ. ευρώ.

Ο μέσος όρος των χρημάτων που ζητήθηκαν στο δημόσιο τομέα για το 2012 είναι 1.228 ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2011 της τάξεως του 12,2%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 171 ευρώ. Αντίστοιχα στον ιδιωτικό τομέα ο μέσος όρος διαμορφώνεται στα 1.442 ευρώ, ποσό κατά 36 ευρώ μεγαλύτερο από το 2011. Από το συνολικό χρηματικό ποσό που ζητήθηκε το 2012, σύμφωνα με την έρευνα, το 68% ζητήθηκε από το δημόσιο τομέα, ενώ το υπόλοιπο 32% αντιστοιχεί στον ιδιωτικό.

 

Τα νοσοκομεία πρωταθλητές στην κορυφή της διαφθοράς

Τα νοσοκομεία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τις πιο «διεφθαρμένες» υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, καλύπτοντας για το 2012 το 45% των συνολικών ποσοστών διαφθοράς, με τις εφορίες και τις πολεοδομίες να ακολουθούν με ποσοστά 13,3% και 13% αντίστοιχα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η συμμετοχή των δημόσιων νοσοκομείων στα περιστατικά διαφθοράς αυξάνεται σταδιακά, παρουσιάζοντας μια τάση, όπως σχολίασε ο κ. Μαυρής, η οποία δεν παρατηρείται τόσο έντονα στους άλλους δύο τομείς.

Οι υποθέσεις για τις οποίες αναφέρθηκαν περιστατικά διαφθοράς στα νοσοκομεία αφορούσαν κυρίως επεμβάσεις σε ποσοστό 45,8%, «γρηγορόσημο» αφορούσε το 17% και καλύτερη εξυπηρέτηση το 13,1%. Αυτό που παρατηρείται, όμως, τα τελευταία χρόνια πιθανώς λόγω της οικονομικής συγκυρίας και των συνθηκών λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων, είναι η βαρύτητα των περιστατικών διευκόλυνσης και καλύτερης εξυπηρέτησης, η οποία παρουσιάζει αξιόλογη αύξηση.

Παράγωγο της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης των οικονομικών δραστηριοτήτων φαίνεται πως είναι η επικράτηση των περιστατικών διαφθοράς για υποθέσεις ρύθμισης χρεών στην εφορία και τον έλεγχο, το άνοιγμα ή κλείσιμο των βιβλίων. Η επίσπευση των διαδικασιών κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις στα περιστατικά διαφθοράς και στην εφορία, αλλά και στην Πολεοδομία, όπου ακόμα Νο1 παραμένουν οι οικοδομικές άδειες, παρά τη συρρίκνωση της συμμετοχής τους λόγω παγώματος των σχετικών δραστηριοτήτων.

Έντονη διαφοροποίηση του φαινομένου της μικροδιαφθοράς παρατηρείται στην ελληνική επικράτεια, με τα υψηλότερα ποσοστά περιστατικών συνολικής διαφθοράς να εντοπίζονται στην Περιφέρεια Αττικής, με πρωτοπόρο το Νομό Αττικής, λόγω της συγκέντρωσης του μεγαλύτερου μέρους των δημοσίων υπηρεσιών, καθώς και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η έρευνα δεν παρέλειψε να σκιαγραφήσει και το ατομικό κοινωνικό προφίλ των θυμάτων της μικροδιαφθοράς, με βάση τα ποιοτικά στοιχεία που έχουν προκύψει στη διάρκεια όλων των ετών που διενεργείται. Πρόκειται λοιπόν, κυρίως για άνδρες ηλικίας 45-54 ετών, απόφοιτους Ανώτερης Εκπαίδευσης, αυτοαπασχολούμενους ή εργοδότες.

 

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ



Σχόλια

Διορίσθηκα, ως Πτυχιούχος Μόνιμος Υπάλληλος, σε ΝΠΔΔ, μετά από επιτυχία μου σε Πανελλήνιο Δημόσιο Διαγωνισμό Στο ΝΠΔΔ που υπηρετώ, τα τελευταία 13 έτη έγιναν εκατοντάδες προσλήψεις, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το απόλυτο καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων. Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, μια συνεχής και διαρκής ηθική παρενόχληση (mobbing) και ένας επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), είναι βέβαιον, ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων-θυμάτων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, που ζητά το υπουργείο, σε ένα τέτοιο καθεστώς οικογενειοκρατίας, παράνομων προσλήψεων αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, κλικών, κομματισμού, ημετέρων, ανομίας, διαπλοκής κ.λπ., εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση θα είναι αναξιόπιστο. Αυτό είναι ο νέος Καιάδας για να σώσουν την οικογενειοκρατία, τους αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, την διαπλοκή, την ανομία, τις “φαμίλιες”, τους ημέτερους, τους κομματικούς στρατούς. Στο καθεστώς οικογενειοκρατίας, τους έξω από αυτήν, τους εξαναγκάζουν σε αδράνεια (στο ψυγείο). Τα μέλη της οικογενειοκρατίας αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία, εκλέγουν με την ψήφο τους υπηρεσιακά συμβούλια, διοικήσεις, συλλογικά όργανα, τοποθετούνται αναξιοκρατικά προϊστάμενοι κ.λπ. Είναι αστείο να ζητά το υπουργείο συμπλήρωση ερωτηματολογίου, για το τι κάνει υπάλληλος-θύμα των πιο πάνω και μάλιστα με την επιβεβαίωση των προϊσταμένων, δηλαδή της ίδιας της οικογενειοκρατίας κ.λπ.!!!!!!! Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, μια συνεχής και διαρκής ηθική παρενόχληση (mobbing) και ένας επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), είναι βέβαιον, ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων-θυμάτων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου που ζητά το υπουργείο να συμπληρωθεί από δημοσίους υπαλλήλους, αποτελεί Καιάδα, για ανθρωποθυσίες. Άθλιες μεθοδεύσεις για να σώσουν την οικογενειοκρατία, τις παράνομες προσλήψεις αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, τους μεγαλοεπίορκους που έκαναν αυτές τις προσλήψεις, τις κλίκες, τις συμμορίες, την ανομία, τους ημέτερους, τους κομματικούς στρατούς!!!!! Μετά από προσωπική οδυνηρή εμπειρία μου, που λαμβάνει χώρα τα τελευταία περίπου 2,5 έτη, ως υπάλληλος, στο ΝΠΔΔ που υπηρετώ, παίρνω το θάρρος να σας εκθέσω τις απόψεις μου για τα εξής: Επιβάλλεται άμεσα η Νομοθετική ρύθμιση για την προστασία του εργαζόμενου από: Την ηθική παρενόχληση (mobbing) & τον εκφοβισμό και την εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying): Είναι κακοήθης συμπεριφορά και η υποβολή του εργαζόμενου σε ψυχολογική παρενόχληση, μιας συστηματικής και διαρκούς επίθεσης σε βάρος ενός προκαθορισμένου θύματος από ένα μεμονωμένο πρόσωπο ή ομάδα προσώπων, που σκοπό έχει να πλήξει και να βλάψει την φήμη, την τιμή, την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα του υπαλλήλου-θύματος και να τον ωθήσει τελικά να εγκαταλείψει την θέση εργασίας του. Πρόκειται ουσιαστικά για μία κατάσταση ψυχολογικής βίας-τρομοκρατίας. Εχθρικές συμπεριφορές που συνιστούν παρενόχληση αποτελούν οι προσβολές, η απομόνωση, συνεχών αρνητικών σχολίων, διάδοσης κουτσομπολιού, η χρησιμοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, μειωτικά σχόλια, στέρηση ευκαιριών, αγένεια, πειράγματα, ύπουλοι εκφοβισμοί, χρησιμοποίηση αισχρής γλώσσας ή σαρκασμού, διαβολές, εργασιακή υπονόμευση, εξευτελισμού, εισβολή στην ιδιωτική ζωή, ταπεινώσεις, συνεχής κακολογία, εξαναγκασμός σε αδράνεια, διάδοση αρνητικών σχολίων, καψώνια στην χορήγηση αδείας, φωνές δυνατά μπροστά σε άλλους, υποτιμητικά σχόλια, διάδοση ψεύτικων φημών, συκοφαντίες, εξευτελισμού, οι προσβολές στην προσωπική αξιοπρέπεια και η λεκτική βία κ.λπ. Είναι η επαναλαμβανόμενη αδικαιολόγητα επιθετική και κακοήθης συμπεριφορά κατά ενός εργαζομένου, που περιλαμβάνει ψυχολογική και λεκτική βία στον χώρο εργασίας. Γίνεται χρήση εκδικητικών, μνησίκακων, κακόβουλων ή εξευτελιστικών προσπαθειών για να υποβιβαστεί ένας υπάλληλος. Τέτοιες επίμονες αρνητικές επιθέσεις πάνω στην προσωπική ή επαγγελματική απόδοση είναι απρόβλεπτες, παράλογες και άδικες. Μειώνουν συστηματικά τον υπάλληλο-στόχο, για να διαβρώσουν την όποια υποστήριξη αναζητήσει αργότερα και τον δυσφημούν. Ο εκφοβισμός είναι μια σκόπιμη, επαναλαμβανόμενη και ασεβής συμπεριφορά προς έναν εργαζόμενο που έχει επιλεγεί ως στόχος. Ο εκφοβισμός και η βία, συνοδεύονται από απειλές ή προσβολές. Έτσι δημιουργείται ένα έντονα τοξικό εργασιακό περιβάλλον. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ηθικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο. Στην Ελλάδα για να τεκμηριωθεί νομικά το mobbing είναι δύσκολο με την υπάρχουσα νομοθεσία! Το 2005 ψηφίστηκε ο Νόμος 3304 για την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, στον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας (ΦΕΚ Α’ 16/27-01-2005). Ο Νόμος αυτός ενσωμάτωσε τις οδηγίες 2000/43/ΕΚ και 2000/78/ΕΚ, ωστόσο περιορίζει το παράνομο των παρενοχλήσεων μόνο σ’ αυτές που έχουν ως έρεισμα και βάση, τα πιο πάνω , χωρίς να επεκτείνεται ή να εστιάζει σε κάθε παρενοχλητική συμπεριφορά της οποίας μπορεί να τύχει ο εργαζόμενος στον χώρο εργασίας του. Χωρίς διάθεση υπερβολής, οδηγούμαστε στο λογικό συμπέρασμα ότι: Για όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους που δεν ανήκουν σ’ αυτές τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες επιτρέπεται απροκάλυπτα η προσβολή, η απαξίωση, η περιφρόνηση, η περιθωριοποίηση, η υποβάθμιση, η υποτίμηση, η επιθετική συμπεριφορά κ.λπ.!!! Και είναι επιτακτική ανάγκη η αντιμετώπιση της εργασιακής παρενόχλησης, καθώς επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες δείχνουν ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης υπάρχουν νόμοι που ρυθμίζουν με σαφήνεια τέτοιες καταστάσεις. Θύματα συμπεριφοράς mobbing μπορούν να καταφύγουν στα δικαστήρια και να μηνύσουν τον εργοδότη τους ή τον/-τους mobber(s). Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης άρχισαν να περιλαμβάνουν στις νομοθεσίες τους προβλέψεις για την ηθική παρενόχληση από το 1990 και ύστερα. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως σε κάποιες χώρες, αιτία για να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση αποτέλεσαν επιστημονικές έρευνες σχετικά με το φαινόμενο, οι οποίες έτυχαν μεγάλης απήχησης και ενδιαφέροντος π.χ., η Σουηδία, η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Γερμανία κ.λπ. Επίσης και σε άλλες χώρες υπάρχει νομοθεσία στην οποία μπορεί να καταφύγει ο εργαζόμενος που έγινε στόχος κακομεταχείρισης, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κ.λπ. Η νομοθετική ρύθμιση για την προστασία από το φαινόμενο της ηθικής παρενόχλησης, κρίνεται απαραίτητη και στην Ελλάδα, αφού θα αποτελούσε ένα είδος ελάχιστης πρόληψης και θα προέβλεπε τρόπους επίλυσης και αποκατάστασης της αξιοπρέπειας των θυμάτων. Επιπλέον, η διεξαγωγή ερευνών για την καλύτερη κατανόηση των διαφόρων παραμέτρων του φαινομένου, την έκτασή του σε υπηρεσίες και οργανισμούς και την εκ μέρους της πολιτείας προτάσεων και εφαρμογής μέτρων είναι επιβεβλημένη. Η νομική ομπρέλα που πρέπει να ανοιχτεί για το ζήτημα πρέπει να είναι κάτι πολύ περισσότερο από διεκδίκηση αποζημιώσεων. Οφείλει να δρα στην κατεύθυνση της πρόληψης, αλλά και στην προστασία του υπαλλήλου- θύματος που καταγγέλλει το φαινόμενο. Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, θα πρέπει άμεσα να γίνει νομοθετική ρύθμιση, για την προστασία των μαρτύρων για την διαφθορά. Τούτο εξάλλου ζητά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόνον έτσι θα αποκαλυφθούν οι επίορκοι, ώστε να διωχθούν. A. Π.

Το Υπουργείο ζητά από τις υπηρεσίες να πουν για πλαστά δικαιολογητικά παράνομων προσλήψεων στο Δημόσιο!!!!! Τα ζητά δηλαδή από επίορκες διοικήσεις, που με πλήρη γνώση έκαναν παράνομες προσλήψεις αόριστου χρόνου!!!! Προφανώς και θα απαντήσουν ότι δεν υπάρχουν πλαστά δικαιολογητικά, αφού αντιθέτως θα αυτοκαρφώνονται, θα βρεθούν να έχουν διαπράξει εγκλήματα κατά του δημοσίου συμφέροντος. Πρέπει να σταλούν επιτόπου επιθεωρητές. Δεν το κάνουν!!!!!! Στο τέλος θα μας πουν ότι έγινε έρευνα (για το θεαθήναι), για να μας κοροϊδέψουν πάλι. Θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν είναι μόνον τα πλαστά πτυχία, η μεγάλη κομπίνα έχει γίνει με ψεύτικες προϋπηρεσίες στο Δημόσιο, βάσει των οποίων προσλήφθηκαν ως αορίστου χρόνου συγγενείς τους. Τούτο εντέχνως αποσιωπάται, διότι εκεί είναι το πραγματικό πρόβλημα. Αν θέλουν πραγματικά να τους πιάσουν, να δουν τι ασφάλιση είχαν με την ψεύτικη προϋπηρεσία τους!!! Διάφοροι επίορκοι υπέγραφαν ψεύτικες βεβαιώσεις για δήθεν προϋπηρεσία, εν γνώσει των επίορκων αρμοδίων, της συνδικαλιστικής αλητείας και των επίορκων διοικήσεων!!! Αυτά που λένε είναι για να αποφύγουν να ξεσκεπαστεί η κομπίνα των μαϊμού προϋπηρεσιών. Επίσης για την οικογενειοκρατία δεν μιλάνε. Η οικογενειοκρατία έχει κατακλίσει υπηρεσίες με παράνομες προσλήψεις αορίστου χρόνου συγγενών, που αποτελούν ομάδες κρούσης διαφθοράς, διαπλοκής και ανομίας. Δεν στέλνουν επιθεωρητές, ούτε καν για υπηρεσίες για τις οποίες έχουν γίνει καταγγελίες για παράνομες προσλήψεις αόριστου χρόνου!!!! Φτάνει πια τόση υποκρισία και αθλιότητα!!!! Καταγγελίες για παράνομες προσλήψεις αορίστου χρόνου έχουν γίνει, μην κάνουν τα στραβά μάτια οι αρμόδιοι. Άθλιες μεθοδεύσεις για να σώσουν την οικογενειοκρατία, τις παράνομες προσλήψεις αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, τους μεγαλοεπίορκους που έκαναν αυτές τις προσλήψεις, τις κλίκες, τις συμμορίες, την διαπλοκή, την ανομία, τους ημέτερους, τους κομματικούς στρατούς!!!! ΝΤΡΟΠΗ!!!! ΠΕΡΠΑΤΟΡΟΣ.

Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις