Διαδικτυακή απάτη με εισιτήρια εκδηλώσεων και θεαμάτων

Πρώτη Δημοσίευση: 14/08/2019 08:39 - Τελευταία Ενημέρωση: 14/08/2019 08:39
Απάτη με την ψεύτικη πώληση εισιτηρίων για διάφορες καλοκαιρινές εκδηλώσεις, είχαν στήσει επιτήδειοι με διαδικτυακή εταιρία που είχε έδρα στην Ελβετία.
Από τη Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξιχνιάστηκαν 13 περιπτώσεις απατηλής πώλησης εισιτηρίων για εκδηλώσεις και η συνολική ζημιά σε βάρος παθόντων ξεπερνά τις 6.000 ευρώ.
 
Ψεύτικα εισιτήρια
Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες ότι η επίμαχη ιστοσελίδα, κατά την κράτηση των εισιτηρίων και την παροχή εξουσιοδότησης από τον αγοραστή για πληρωμή μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, προέβαινε σε επιπλέον χρεώσεις της τιμής πώλησης των εισιτηρίων.
Επιπλέον, οι αποδέκτες λάμβαναν εισιτήρια μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με διαφορετική τιμή (χαμηλότερη από το ποσό που καταβλήθηκε) και διαφορετικό ονοματεπώνυμο.
Για τη διερεύνηση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε συνεργασία με συναρμόδιους Φορείς, καθώς και αρμόδιες Αρχές του εξωτερικού, μέσω της Διεύθυνσης Διεθνούς Αστυνομικής Συνεργασίας της Ελληνικής Αστυνομίας.
 
Στην Ελβετία
Στο πλαίσιο της έρευνας τυποποιήθηκε ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα είχε κατοχυρωθεί από εταιρία με έδρα την Ελβετία, ενώ από την αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων προέκυψε ότι δεν συγκαταλέγεται στους νόμιμους εξουσιοδοτημένους φορείς για πώληση εισιτηρίων πάσης φύσεως.
Το συνολικό χρηματικό ποσό από τις απατηλές κρατήσεις των εισιτηρίων ξεπερνά τις 6.000 ευρώ.
Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας, σε βάρος της επίμαχης εταιρίας, για απάτη με υπολογιστή κατ’ εξακολούθηση, η οποία υποβλήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή,  ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές της Ελβετίας.
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου για τη λήψη προληπτικών μέτρων σε συναλλαγές για κρατήσεις μέσω διαδικτυακών ιστοσελίδων και ειδικότερα:
  • πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω μιας ιστοσελίδας, θα πρέπει να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρεία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση και έχει φυσική έδρα,
  • δεν πληρώνουμε προκαταβολικά σε διαδικτυακές εταιρίες, ψηφιακές πλατφόρμες ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση με παρεμφερές αντικείμενο, την οποία δε γνωρίζουμε.
  • να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.
  • να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.
  • να προσέχουμε ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς χρονική πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.
  • θα πρέπει να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην επιλέγουμε απευθείας τους συνδέσμους (links) που λαμβάνουμε με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.
  • Τέλος, να πραγματοποιούμε τις πληρωμές – συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser).
Β.Β.

φώτο αρχείου 



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις