Εντός 2017 τo πιθανότερο διάστημα δημοπράτησης στο Καλό Νερό-Τσακώνα

Πρώτη Δημοσίευση: 16/01/2016 15:56 - Τελευταία Ενημέρωση: 16/01/2016 15:56
Κατσιφιφάρας: Δε θέλουμε κολοβή Ολυμπία, χρειαζόμαστε σύγχρονο σιδηρόδρομο


Τις αμέσως επόμενες μέρες αναμένεται η προκήρυξη για τη δημοπράτηση του δεύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Αυτό, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, θα γίνει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.
Η οκταπλή εργολαβία του έργου ξεκίνησε με την προκήρυξη της δημοπράτησης του πρώτου τμήματος Δούναιικα-Πύργος στις 8 Μαρτίου.
Η διαδικασία των δημοπρατήσεων θα κρατήσει όλο το χρόνο, μιας και οι αργές διαδικασίες των διαγωνισμών στην Ελλάδα δεν αφήνουν περιθώρια για γρήγορη ολοκλήρωση.
Αν λάβουμε υπ’ όψιν τους χρόνους δημοπράτησης του πρόσφατου παρελθόντος, τότε θα δούμε εκκίνηση των έργων (αν δεν έχουμε εμπλοκές λόγω προσφυγών μεταξύ των διαγωνιζομένων) από τα τέλη του έτους και λειτουργία περί το 2020.
Στα θετικά συνυπολογίζονται η απουσία απαλλοτριώσεων που αποτελούν το Νο1 πρόβλημα στην παραγωγή έργων της χώρας και η μέχρι τώρα μικρή εμπλοκή σε αρχαιολογικές ανασκαφές.
Το τμήμα Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., αναμένεται με την ολοκλήρωσή του (και αφού έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα) να μικρύνει τη χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις σε μόλις 30 λεπτά, ενώ για την Αθήνα θα απαιτούνται περίπου 3 ώρες.
Όλα αυτά σε ένα δρόμο με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου που περιλαμβάνουν 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Στην απόσταση των 74 χιλιομέτρων θα υπάρχουν και 8 ανισόπεδοι κόμβοι. Πρόκειται για τους κόμβους Μιντιλογλίου, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.
Από το συνολικό μήκος του νέου τμήματος του αυτοκινητόδρομου, τα 13 χλμ. αποτελούν διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης του υφιστάμενου οδικού άξονα, ενώ τα υπόλοιπα 61 χλμ. διαμορφώνονται με νέα χάραξη.


ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ «ΣΑΠΟΥΝΟΠΕΡΑ»
Η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ακόμα μία σαπουνόπερα στα κατασκευαστικά χρονικά της χώρας. Εντάχθηκε στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού από το 2001, δημοπρατήθηκε μαζί της το 2005 και το 2013 λόγω της κρίσης «κουρεύτηκε» από το φυσικό αντικείμενο του έργου, παρότι είχαν ξεκινήσει έργα σε ποσοστό 15%.
Ουσιαστικά στο τμήμα αυτό οφείλεται και η ονοματοδοσία του αυτοκινητόδρομου σε "Ολυμπία Οδό", καθώς εκεί βρίσκεται η περιοχή της Ολυμπίας, παγκόσμια κοιτίδα του Ολυμπισμού.
Αποτελεί το πρώτο τμήμα της «Δυτικής Ολυμπίας Οδού», που περιλαμβάνει τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και είναι στο μεγαλύτερο μήκος της μία παραθαλάσσια χάραξη στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου.
Στο τέρμα της, στην περιοχή της Τσακώνας, ενώνεται με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα και δημιουργεί ένα ενιαίο δίκτυο σε όλη την Πελοπόννησο.
Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό είναι μπλοκαρισμένο εδώ και χρόνια λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων, ενώ σε μελέτες είναι το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα και αναμένεται η δημοπράτησή του εντός του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2014-2020, με πιθανότερο διάστημα δημοπράτησης το 2017.


Απ. Κατσιφάρας
Στο μεταξύ, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας ζήτησε για μία ακόμα φορά ολοκλήρωση της Ολυμπίας μέχρι την Τσακώνα και επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου μέχρι την Καλαμάτα.
Ο κ. Κατσιφάρας στάθηκε ιδιαίτερα στο λιμάνι του Κατακόλου και στα έργα που έγιναν και που σχεδιάζονται για το μέλλον, τονίζοντας ότι ο στρατηγικός στόχος είναι η Ολοκληρωμένη Χωρική Ανάπτυξη στον άξονα Κατάκολο-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, η οποία θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και τη μείωση της ανεργίας.
Επίσης, ανέφερε ότι όλο το κόστος για τα έργα στο Κατάκολο το έχει επωμιστεί η Περιφέρεια και ότι στο άμεσο μέλλον θα γίνουν σημαντικά βήματα για την παράκαμψη του Αγίου Ιωάννη και τη χερσαία ανάπλαση στο Κατάκολο.
Απαντώντας σε ερώτηση για τον Καϊάφα, δήλωσε ότι είναι ένα σπάνιο οικοσύστημα και τουριστικός πόλος εναλλακτικής μορφής, ο οποίος ανήκει στην Εταιρεία Τουριστικών Ακινήτων, συνεπώς θα πρέπει η ίδια να αποφασίσει το σχέδιο αξιοποίησης της περιοχής, συμπληρώνοντας ότι η Περιφέρεια θα συμβάλει τα μέγιστα σε κάθε πρωτοβουλία.
Ο κ. Κατσιφάρας αναφέρθηκε εκ νέου στην Ολυμπία Οδό, ζητώντας την υλοποίηση του συνόλου του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου. «Δε θέλουμε έργο κολοβό, δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην πολιτική διεκδίκηση» είπε χαρακτηριστικά και ζήτησε από όλη τη Βουλή να συμβάλει, διότι «δεν υπάρχει περιφερειακή ανάπτυξη χωρίς βασικές υποδομές».
Σε ό,τι αφορά το σιδηρόδρομο, πρόσθεσε ότι η περιοχή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα είναι κενή και χρειάζεται σύγχρονο σιδηρόδρομο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν αρκεί να παράγεις προϊόντα. Η Βόρεια Ηλεία θέλει 3,5 ώρες και αυξημένο κόστος για να μεταφέρει εμπορεύματα στην Αθήνα. Η πολιτεία, εν ονόματι της δικαιοσύνης, πρέπει να ολοκληρώσει τα διευρωπαϊκά δίκτυα».



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις