Ο "Μορέας" θέλει Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος

Πρώτη Δημοσίευση: 21/01/2019 12:37 - Τελευταία Ενημέρωση: 21/01/2019 12:37
«Παζάρια» για τις συμβάσεις παραχώρησης
 
Πολιτική «ίσων αποστάσεων» ζητούν από τον υπουργό Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι οι οποίοι εκμεταλλεύονται τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, εν όψει των συζητήσεων που έχουν ξεκινήσει τον τελευταίο χρόνο αναφορικά με την προοπτική επέκτασης/παράτασης των σχετικών συμβάσεων. Πρόκειται για ένα εναλλακτικό μοντέλο εκτέλεσης έργων, στην προσπάθεια που γίνεται να μοχλευθούν πρόσθετα ιδιωτικά κεφάλαια, εν μέσω έλλειψης δημοσίων κονδυλίων για νέα έργα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην "Καθημερινή", μέσω της παράτασης των υφιστάμενων συμβάσεων οι παραχωρησιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα άντλησης περισσότερων εσόδων και, μάλιστα, στο τέλος της περιόδου εκμετάλλευσης, κάτι που σημαίνει πολλαπλάσια κέρδη, καθώς θα έχουν αποπληρωθεί τα δάνεια και θα έχουν γίνει οι σχετικές αποσβέσεις.
Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές, σε όλες τις περιπτώσεις που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει την παράταση συμβάσεων παραχώρησης εκμετάλλευσης οδικών αξόνων (π.χ. Ισπανία, Γαλλία), αυτό έχει συμβεί επειδή έχουν τηρηθεί οι αρχές του ίσου ανταγωνισμού και οι προτεινόμενες παρατάσεις αφορούσαν στο σύνολο των υφιστάμενων συμβάσεων, ή έστω των περισσοτέρων. Ως εκ τούτου, επισημαίνεται ότι μόνο αν το υπουργείο προχωρήσει σε ταυτόχρονη προώθηση της παράτασης όλων των υφιστάμενων συμβάσεων, θα έχει τύχη το σχετικό αίτημα.
Παράλληλα, φορείς του κλάδου αναφέρουν ότι μια τέτοια διαδικασία απαιτεί ορθό σχεδιασμό, ταυτόχρονη υλοποίηση για όλους και με αντίστοιχους όρους, δηλαδή τα έργα που θα εκτελεστούν ως αντισταθμιστικό όφελος προς το Δημόσιο να είναι σχετικά με τις συμβάσεις (π.χ. να αφορούν περιοχές από τις οποίες περνούν οι άξονες και όχι άσχετα τμήματα, ή έργα) και, κυρίως, σωστά κοστολογημένα, σε σχέση με το οικονομικό όφελος της εκάστοτε κοινοπραξίας. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να εγκριθεί παράταση σύμβασης σε έναν άξονα, που θα ισοδυναμεί με πρόσθετα έσοδα π.χ. 200 εκατ. ευρώ και το αντισταθμιστικό να είναι ένα έργο 80 εκατ. ευρώ και κάποιες μελέτες.
Οι παραχωρησιούχοι έχουν, πάντως, προτείνει σημαντικά έργα ως αντιστάθμισμα μιας πιθανής παράτασης των συμβάσεων. Για παράδειγμα, η κοινοπραξία Μορέας, που εκμεταλλεύεται το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη -Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, έχει προτείνει, μεταξύ άλλων, έργα όπως οι άξονες Καλό Νερό - Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος.  



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις