Παρά τον πολύ κόσμο μειώθηκε ο τζίρος το καλοκαίρι, στην παραλία της Καλαμάτας

Πρώτη Δημοσίευση: 14/09/2013 18:06 - Τελευταία Ενημέρωση: 14/09/2013 18:18
Μπορεί η Καλαμάτα να βούλιαξε από κόσμο το καλοκαίρι, με επίκεντρο του ενδιαφέροντος την παραλία, αλλά το «ταμείο» για τους επαγγελματίες της περιοχής δεν έχει  θετικό πρόσημο, καθώς ο τζίρος ήταν μειωμένος, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και 30%.
Με το που τελείωσε, δε, το καλοκαίρι, σταμάτησαν και οι Καλαματιανοί να κατεβαίνουν στην παραλία, κάτι που αποτελεί «παράπονο» ιδιοκτητών και υπευθύνων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που μίλησαν στο «Θάρρος». Όπως σχολίασαν, θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία οι Καλαματιανοί και να μη θεωρούν ότι η παραλία είναι μόνο για το καλοκαίρι και, κατά συνέπεια, από την 1η Σεπτεμβρίου να μετακινούνται στο κέντρο.
 
Κων. Κατελάνος

Ο Κ. Κατελάνος, από το ομώνυμο κατάστημα, ανέφερε ότι μπορεί η κίνηση να ήταν αυξημένη σε σχέση με την περσινή χρονιά, κάτι που προφανώς οφείλεται στο ότι δόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος, όμως ο επιπλέον τζίρος δε μεταφράζεται σε επιπλέον εισπράξεις. Αντίθετα μεταφράζεται σε έξοδα, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος λειτουργίας του καταστήματός του.
Κι αν η αυξημένη κίνηση καταγράφηκε το καλοκαίρι, μόλις το ημερολόγιο έδειξε 1η Σεπτεμβρίου άρχισε να μειώνεται. Υπάρχει, όπως μας είπε, κάποια σχετική κίνηση, αλλά έχει ήδη αρχίσει η μετατόπιση προς το κέντρο, που έχει και περισσότερες υποδομές.
Άφησε, δε, να εννοηθεί ότι η κατάσταση θα ήταν κατά πολύ καλύτερη, αν υπήρχε στην παραλία αγορά, που θα προσέλκυε πελάτες, οι οποίοι με τη σειρά τους θα μπορούσαν να στηρίξουν και τα καταστήματα.
 
Δ. Μπακέας
Ο Δ. Μπακέας, από το κατάστημα «Μπακέα», παρατήρησε πως το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς καταγράφηκε από τα τέλη Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου, με αιχμή στο διάστημα από την 1η έως και τις 20 Αυγούστου. Όπως ανέφερε, οι τιμές στο κατάστημα δεν είναι ακριβές. Παρά ταύτα, ο κόσμος ήταν πολύ μαζεμένος. «Αυτό είναι λογικό, με αυτή την κατάσταση. Αλλιώς μάθαμε, αλλιώς έρχονται οι συνθήκες», σχολίασε.
Χαρακτήρισε μοναδικό φαινόμενο το να είναι η παραλία ξεχωριστό κομμάτι από την Καλαμάτα και πρόσθεσε ότι το κέντρο έχει περισσότερες υποδομές, αγορές, κι εκεί συμβαίνουν περισσότερα σε σχέση με την παραλία, η οποία στερείται τέτοιων υποδομών.
«Μπορεί το Ιστορικό Κέντρο, η Αριστομένους, οι πεζόδρομοι να είναι ωραίοι χώροι, αλλά η παραλία έχει τον ορίζοντα, “ανοίγει” το μάτι σου. Αυτή την ομορφιά την ξεχνά ο κόσμος, που παραβλέπει ότι η παραλία είναι το καλύτερο φιλέτο. Σε άλλες πόλεις όλες οι λειτουργίες είναι στην παραλία, στην Καλαμάτα συμβαίνει το αντίθετο», είπε χαρακτηριστικά.
Ένα ακόμη ζήτημα είναι η έλλειψη χώρου στάθμευσης, καθώς το εικοσαήμερο που λειτούργησε ο χώρος στο λιμάνι δεν ήταν αρκετό. Όπως σημείωσε, «πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η παραλία υπάρχει και το χειμώνα και τα καταστήματά της μένουν ανοιχτά. Μεγάλωσα στο λιμάνι, είμαστε εδώ από το 1979, μας αρέσει ο χώρος, αλλά η εικόνα αυτή να βλέπεις τη θάλασσα και στο βάθος τη Βέργα, είναι μοναδική».      
 
Χριστίνα Γεωργουλάκου
Αυξημένη κίνηση παρατήρησε και η Χριστίνα Γεωργουλάκου από το κατάστημα «Υπεράνω», με πτώση όμως στο τζίρο 30%. Είναι παραπάνω, πρόσθεσε, αφού ακρίβυνε το κόστος λειτουργίας των καταστημάτων. Όσοι κάθισαν, παρήγγειλαν πολύ λίγα πράγματα, μία πίτα ο καθένας κι ένα ποτήρι νερό, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέλθουν.
Χαρακτήρισε θετική τη λειτουργία του νέου δρόμου, που επέτρεψε σε πολλούς να βρεθούν στην Καλαμάτα, ενώ ανέφερε ότι οι περισσότεροι πελάτες ήταν Έλληνες και σε πολύ μικρότερο βαθμό αλλοδαποί.
Η κίνηση, όμως, άρχισε να κάνει «κοιλιά» από το τέλος Αυγούστου και μετά: «Είναι άσχημη η νοοτροπία που υπάρχει στους Καλαματιανούς ότι το Σεπτέμβριο δεν κατεβαίνουν στην παραλία, ακόμη κι όταν έχει καλό καιρό, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να αιμορραγούν».
Όπως εκτίμησε, πολλοί επαγγελματίες, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, δε θα αντέξουν το χειμώνα.
Και η ίδια μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες, λέγοντας πως από τότε που μειώθηκε το πλάτος της Ναυαρίνου, μειώθηκε και η κίνηση, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάποιον χώρο, προκειμένου να σταθμεύουν για ανεφοδιασμό τα οχήματα των προμηθευτών.
Έθιξε δε και τη γενικότερη έλλειψη χώρων στάθμευσης, λέγοντας πως εκείνος που παραχωρήθηκε στο Δήμο θα έπρεπε να έχει δοθεί από τον Ιούλιο και όχι μέσα στον Αύγουστο.
 
Γ. Αθανασίου
Ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρσι κατέγραψε ο Γ. Αθανασίου, ο οποίος σχολίασε πως υπάρχει πρόβλημα, που σχετίζεται με τη σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους. Μπορεί να υπάρχουν μειώσεις, παρατήρησε, αλλά το κράτος δε βοηθά τις επιχειρήσεις, μειώνοντας, για παράδειγμα, τα τέλη παραχώρησης του χώρου, για να σημειώσει ότι πρέπει να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και να προκύψουν συνθήκες ανάπτυξης.
Κατά την άποψή του, όσοι παίρνουν αποφάσεις, θα πρέπει να ζητούν και την άποψη των επαγγελματιών.
Κι αν στο καλοκαίρι ο τζίρος ήταν ίδιος με πέρσι, το Σεπτέμβριο υπάρχει μείωση της τάξης του 20% σε σχέση με πέρσι.
Όμως, όλα αυτά φαίνεται να μην τον πτοούν, αφού κατέληξε λέγοντας: «Η Καλαμάτα έχει διαφημιστεί πολύ. Ήρθαν πολλοί επισκέπτες με το νέο δρόμο και αναγνωρίστηκε η αξία της από περισσότερους και, κατά συνέπεια, υπάρχει προοπτική ανάπτυξης».    
 
Ι. Κανελλέας
Παρά το γεγονός ότι ο κόσμος ήταν πολύς το καλοκαίρι και υπήρξε μικρή αύξηση, ο τζίρος μειώθηκε κατά 15% λόγω της μικρότερης κατανάλωσης, μας είπε από τη «Δωδώνη» ο Ι. Κανελλέας.
Με βάση τα λεγόμενά του, οι πελάτες ήταν πολύ συγκρατημένοι σε σχέση με το παρελθόν, παραγγέλλοντας μια βάφλα για τρεις. Ταυτόχρονα, ήταν πιο απαιτητικοί θέλοντας περισσότερα και δίνοντας λιγότερα.
Μίλησε, επίσης, για συρρίκνωση στη σεζόν, λέγοντας πως η μείωση της κίνησης άρχισε από τις 17 Αυγούστου και μετά, ενώ πέρσι είχε ξεκινήσει κάπου στις αρχές του Σεπτέμβρη, αλλά «νομίζω ότι αυτό είναι μια γενικευμένη εικόνα».
Στην αύξηση της κίνησης βοήθησε και η λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, παρατήρησε, ενώ, όσον αφορά στη μείωση που παρατηρείται με το τέλος του καλοκαιριού, σχολίασε: «Η Καλαμάτα είναι τρεις με τέσσερις μήνες το καλοκαίρι και τον επόμενο καιρό είναι το κέντρο. Οι Καλαματιανοί δεν έχουν εκτιμήσει, όπως πρέπει, την ομορφιά της παραλίας»

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις