Σε τροχιά υλοποίησης ο οδικός άξονας Καλαμάτα- Μεθώνη

Πρώτη Δημοσίευση: 03/04/2019 09:12 - Τελευταία Ενημέρωση: 03/04/2019 09:12
Εγκρίθηκε από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ
 
Υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννη Δραγασάκη και με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση, Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου, καθώς και των γενικών γραμματέων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Δέδε, του υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Ηλία Γεωργαντά και του ειδικού γραμματέα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, Νικόλαου Μαντζούφα, εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ 5 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 310 εκ. ευρώ.
Μεταξύ αυτών είναι και έργο ΣΔΙΤ Οδικού Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Σύμφωνα με το σκεπτικό, το έργο θα βελτιώσει την ασφάλεια των οδικών υποδομών της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, ενώ θα συμβάλει στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής με τη συλλειτουργία των υφιστάμενων και σχεδιαζόμενων συγκοινωνιακών υποδομών και τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.
Επιπλέον, μέσω της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου θα επιτευχθεί μείωση του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.
 
Τα οδικά ΣΔΙΤ «αντίδοτο»
στην έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης
Η υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ για την κατασκευή οδικών υποδομών αξιοποιείται με διάφορες εναλλακτικές μορφές ως προς την εξόφληση του αναδόχου εδώ και δεκαετίες. Παραδείγματα υπάρχουν στον Καναδά, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Πολωνία.
Βασικό πλεονέκτημα είναι ότι δεν απαιτείται η δημόσια χρηματοδότηση του έργου, αλλά η σταδιακή αποπληρωμή του έργου κατά την περίοδο λειτουργίας του με τη συντήρηση να βαρύνει τον ανάδοχο.
Η χώρα μας, μάλιστα, βρέθηκε στην 3η θέση διεθνώς, ανάμεσα σε 135 χώρες, ως προς τις διαγωνιστικές διαδικασίες σε έργα ΣΔΙΤ, σύμφωνα με την Έκθεση ΣΔΙΤ 2018 της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Στην ετήσια έκθεση «Benchmarking PPP Procurement», στην οποία αναλύεται το ρυθμιστικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ προς τα οποία στρέφονται κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, προκειμένου να προωθήσουν έργα ή άλλες υπηρεσίες, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην αξιολόγηση των καλών πρακτικών που ακολουθούν οι κυβερνήσεις στις διαγωνιστικές διαδικασίες των ΣΔΙΤ.


Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις