Στο Περιφερειακό χθες και το θέμα της Ολυμπίας Οδού - Στο χρονοντούλαπο η απόληξή της στην Τσακώνα

Πρώτη Δημοσίευση: 20/11/2012 16:06 - Τελευταία Ενημέρωση: 20/11/2012 16:06

Τα νέα για την τύχη της Ολυμπίας Οδού και η ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ήταν λίγο πολύ γνωστά από το προηγούμενο διάστημα. Οι τελευταίες πληροφορίες, που είδαν το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες, απλώς ενισχύουν ακόμα περισσότερο, αυτό που όλοι γνωρίζαμε.
Έτσι, όπως όλα δείχνουν, η συμφωνία που κυοφορείται ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους, η οποία αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες, προβλέπει για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο νέα σύμβαση με γερό «ψαλίδι» στο έργο. Ο επανασχεδιασμός του προβλέπει ότι ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα θα σταματήσει στην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Η συνέχιση ώς τον Πύργο θα προχωρήσει αργότερα, πιθανόν ως δημόσιο έργο. Μάλιστα, το τμήμα αυτό, που θα γίνει με νέο διαγωνισμό, προβλέπεται να παραδοθεί στη συνέχεια στους αρχικούς αναδόχους, που θα αναλάβουν την είσπραξη των διοδίων και τη συντήρησή του.
Το επόμενο καθοριστικό βήμα για την επανεκκίνηση του έργου είναι η συμφωνία με τις τράπεζες, προκειμένου αυτές να ξανανοίξουν τη ροή της χρηματοδότησης που παραμένει «παγωμένη» για πάνω από δυο χρόνια.
Για την απόληξη του έργου μέχρι την Τσακώνα το μόνο που αποφασίστηκε είναι ο σχεδιασμός του να μπει στο...χρονοντούλαπο. Έτσι, οι παραπάνω εξελίξεις αυξάνουν περισσότερο το ενδιαφέρον της σύσκεψης (των φορέων της Μεσσηνίας) που έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Παρασκευή στο Δημαρχείο Καλαμάτας, όπου στην ατζέντα των θεμάτων συπεριλαμβάνεται και η τύχη του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου.
Ιδιαίτερα θα πρέπει να δούμε πώς θα αντιδράσουν οι κυβερνητικοί βουλευτές, αφού ήδη ο Γιάννης Λαμπρόπουλος έχει δηλώσει δημόσια ότι θα καταψηφίσει στη Βουλή μια τέτοια εξέλιξη, αλλά και των έξι γαλάζιων δημάρχων της Μεσσηνίας. Θα δείξουν διάθεση να αντιδράσουν ή θα υποκύψουν στις κομματικές ανάγκες;
Πάντως, η κυβέρνηση θεωρεί ότι η επανεκκίνηση του παραπάνω έργου, μαζί με τους υπόλοιπους τρεις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους, των μόνων μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που μπορούν να ενεργοποιηθούν άμεσα, θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.
Τα τέσσερα έργα, για τα οποία οι συνολικές επενδύσεις αγγίζουν τα 8 δισ. ευρώ, έχουν χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης» αφού, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν άμεσα να δώσουν δουλειά σε πάνω από 30.000 εργαζομένους, αλλά και να κινήσουν την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά, όπως τονίζει με κάθε ευκαιρία ο Κ. Χατζηδάκης.
Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι συμφωνούν ότι αν τα έργα δεν προχωρήσουν, τότε θα μπει ουσιαστικά ταφόπλακα σε κάθε προσδοκία ανάπτυξης για τη χώρα. Η επανεκκίνηση των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει θετικό κλίμα, δίνοντας την εικόνα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που αναμένεται να κάνουν τη χώρα και πάλι ελκυστική για επενδύσεις και τραπεζική χρηματοδότηση.

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
 



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις