Τα κόκκινα φανάρια του Ασπροχώματος

Πρώτη Δημοσίευση: 12/12/2017 18:20 - Τελευταία Ενημέρωση: 12/12/2017 18:20
Πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, "κοστολόγησε" την ανθρώπινη ζωή σε 300.000 ευρώ περίπου, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευή πεζογέφυρας στη… φονική διάβαση του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα δε συμφέρει οικονομικά το ταμείο του Δήμου Καλαμάτας! Για αυτό πρόκρινε την τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη.
Βέβαια, η μελέτη που υπάρχει δεν προκρίνει μία και μοναδική λύση, αλλά ο δήμαρχος, εκτός όλων των άλλων, είναι και… συγκοινωνιολόγος.
Για τη βέλτιστη λύση θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ώστε η απόφαση για τη λήψη παρεμβάσεων να είναι τεχνικά άρτια, αλλά η Δημοτική Αρχή έχει τη δική της λογική…
Μετά το σάλο, ωστόσο, που προκλήθηκε, έπειτα από το ρεπορτάζ του "Θάρρους", η Δημοτική Αρχή με δελτίο Τύπου επανέρχεται στο θέμα, ανασκευάζοντας τις δηλώσεις του κ. Νίκα, σημειώνοντας ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως τεχνικό και δευτερευόντως οικονομικό. Πάντως, ακόμα και στη… διορθωτική δήλωση δεν παραλείπει τον οικονομικό παράγοντα, έστω κι αν αυτή τη φορά δεν τον βάζει στην πρώτη γραμμή.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση έχει ως εξής: "Είναι γνωστό πως η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ κατασκευής έργων επί των εθνικών οδών ανήκει στο υπουργείο Υποδομών και τις Περιφέρειες. Ως παράδειγμα, η φωτεινή σήμανση στους κόμβους του Ζαφείρη, του Ασπροχώματος προς Μεσσήνη και του νοσοκομείου πραγματοποιήθηκε από αυτούς τους φορείς.
Ο Δήμος Καλαμάτας, από το 2012, κάνει συνεχείς παρεμβάσεις για φωτεινή σήμανση στον κόμβο του ΟΑΕΔ. Επειδή οι παρεμβάσεις είναι προφανές πως δε φέρνουν αποτέλεσμα, ο Δήμος προχωρά στη διαδικασία τοποθέτησης φωτεινής σήμανσης στον κόμβο, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης από τις συναρμόδιες Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Πάτρα), της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Τρίπολη) και του υπουργείου Υποδομών (Αθήνα), με τις οποίες έχουν αρχίσει οι συνεννοήσεις.
Το σύνολο του κόστους (μελέτη, έργα και προμήθεια σήμανσης, έργα πολιτικού μηχανικού) θα βαρύνει το Δήμο, με στόχο να βελτιωθεί η ασφάλεια όσων διέρχονται από την κρίσιμη διάβαση του ΟΑΕΔ. Η περίπτωση κατασκευής γέφυρας αποκλείεται για λόγους κυρίως πολεοδομικούς (μία παρατήρηση του χώρου αρκεί) και δευτερευόντως για οικονομικούς».

Του Αντώνη Πετρόγιαννη



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις