Τουρισμός στη Μεσσηνίας: Θα πρέπει να κινηθεί πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα

Πρώτη Δημοσίευση: 09/03/2018 18:58 - Τελευταία Ενημέρωση: 09/03/2018 18:58
Επιμήκυνση της περιόδου ζητούν και προτείνουν οι ειδικοί του κλάδου
 
 
Αποτελεί κοινό τόπο μεταξύ των φορέων στη Μεσσηνία που έχουν σχέση με τον τουρισμό, ότι το σημαντικότερο θέμα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μπορεί μεν αυτό να έχει εν μέρει επιτευχθεί από την Costa Navarino, αλλά το παραδοσιακό διαφημιστικό μήνυμα για τη Μεσσηνία, που συνοψίζεται στο "ήλιος και θάλασσα", έχει ασφυκτικά εγκλωβίσει την τουριστική περίοδο στους θερινούς μήνες.
Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι να αναληφθούν πρωτοβουλίες και να υπάρξει σχεδιασμός μιας φιλόδοξης και αποτελεσματικής πρότασης, προκειμένου να ανατραπούν τα ειωθότα.
Για να συμβεί, όμως, αυτό θα πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές της Μεσσηνίας, όπως αεροδρόμιο, λιμάνι, νοσοκομείο, οδικό δίκτυο (αυτό, άλλωστε, ειπώθηκε και στο πρόσφατο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου).
Το επιχείρημα ενισχύεται και από πρόσφατες παρεμβάσεις ανθρώπων απόλυτα εξειδικευμένων με το αντικείμενο.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg: «Ο αριθμός των τουριστών, που από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο αγγίζει τα 30 εκατομμύρια, θα μπορούσε να φτάσει και τα 40 εκατομμύρια, εάν παραταθεί η τουριστική περίοδος και εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν. Για να γίνει αυτό η Ελλάδα χρειάζεται επενδύσεις ύψους 6 δισ. ευρώ, καθώς υπάρχει ενδιαφέρον ξένων επενδυτών».
Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με τον Έλληνα επιχειρηματία, θα πρέπει να διαδραματίσει το κράτος στη βελτίωση των υποδομών, όπως των λιμανιών, των μαρινών και των περιφερειακών αεροδρομίων.
Επίσης, μιλώντας στη Deutsche Welle o Μίχαελ Φρέντζελ, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικού Τουριστικού Κλάδου (BTW), εκτίμησε ότι η αύξηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα σχετίζεται με τις προόδους που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια. «Με λογικές ξενοδοχειακές προσφορές και τιμές η Ελλάδα θα παραμείνει ένας δυνατός προορισμός» σχολίασε.
Ένας άλλος ειδικός στον τουρισμό, ο πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV), ο Ν. Φίμπιχ, σημείωσε στην Deutsche Welle για την επιμήκυνση της σεζόν πως «εξακολουθεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση. Η σεζόν είναι σχετικά σύντομη. Οι αρμόδιοι έχουν μεν το θέμα στην ατζέντα τους, αλλά το έχουν, ομολογουμένως, εδώ και πολλά χρόνια. Έχω, όμως, την εντύπωση ότι τώρα καταβάλλονται εντατικές προσπάθειες για την επιμήκυνση, έτσι ώστε να δημιουργηθεί δυναμικό ανάπτυξης».
Για να επιτευχθεί, επομένως, αυτός ο στόχος θα χρειασθεί ευρύ φάσμα μέτρων: από κεφάλαια εκκίνησης για επενδύσεις μέχρι αύξηση του αριθμού των πτήσεων από το εξωτερικό την περίοδο Νοεμβρίου - Μαρτίου. Και κυρίως, θα πρέπει να γίνουν προσφορές για τους τουρίστες πέραν του ήλιου, της θάλασσας και της αμμουδιάς. Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, διεύρυνση των πολιτιστικών προσφορών αλλά και του τουρισμού που σχετίζεται με διάφορες δραστηριότητες.
Ιδού, λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρό για κυβέρνηση, Περιφέρεια και Δήμους…
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις