25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Άνοιξε με επιτυχία και συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό

Πρώτη Δημοσίευση: 23/07/2019 18:05 - Τελευταία Ενημέρωση: 23/07/2019 18:05
Συνεχίζεται σήμερα για 5η ημέρα το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τις εξής παραστάσεις:
 
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας -Στούντιο | 19:30 | 60'
Έργο εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ "Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα": Μια σουρεαλιστική μυθοπλασία όπου ο ίδιος ο Διάβολος, τιμωρός και κουρασμένος, με τη συνοδεία του, κάνει την εμφάνισή του για να γιατρέψει την έλλειψη πίστης, να ισορροπήσει εκ νέου το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο και εν τέλει να περιγελάσει την εμπιστοσύνη του ανθρώπινου είδους σε αυτό που αυθαίρετα νομοθετεί ως πραγματικότητα.
Μια οικοδομική σκαλωσιά, με ανθρώπους γαντζωμένους στον όγκο της, αποδομείται. Μια παράσταση αφιερωμένη στο κίνημα των κονστρουκτιβιστών, που αρνήθηκε τόσο πεισματικά το ρομαντισμό και, τελικά, τον αποθέωσε εκ νέου.
Αποσπάσματα από το Ρεαλιστικό Μανιφέστο των κονστρουκτιβιστών: «Μέσα στον ανεμοστρόβιλο των εργάσιμων ημερών μας, πέρα από τις στάχτες και τα ερείπια του παρελθόντος και τα κάγκελα του μέλλοντος μπροστά σας, διακηρύσσουμε ότι η πιο μεγάλη ομορφιά είναι η πραγματική ύπαρξη. Η ζωή δε γνωρίζει ούτε καλό, ούτε κακό, ούτε τη δικαιοσύνη ως μέτρο ηθικότητας. Η ανάγκη είναι η μεγαλύτερη και η πιο σωστή από όλες τις ηθικότητες.
Η ζωή δε γνωρίζει ορθολογιστικές αφηρημένες αλήθειες ως μέτρο γνώσης: το γεγονός είναι η μεγαλύτερη και η πιο σίγουρη από όλες τις αλήθειες. Χώρος και χρόνος ξαναγεννήθηκαν σήμερα για εμάς» (Μόσχα, τρία χρόνια μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση).
Σκηνοθεσία-Χορογραφία: κι όμΩς κινείται (Χριστίνα Σουγιουλτζή, Camilo Bentancor, Ερμής Μαλκότσης). Ερμηνεία: Camilo Bentancor, Αναστάσης Καραχανίδης, Αντιγόνη Λινάρδου, Ερμής Μαλκότσης, Αγγελική Μερεντίτη, Χριστίνα Σουγιουλτζή, Χρόνης Τόμπορης Μουσική: Κλέων Αντωνίου (ηλεκτρική κιθάρα) και Μπάμπης Παρίτσης (βιολί) Σκηνικά: Camilo Bentancor
Η ομάδα κι όμΩς κινείται ιδρύθηκε το 2003 από τη χορεύτρια Χριστίνα Σουγιουλτζή και τον καλλιτέχνη του τσίρκου Camilo Bentancor. Από το 2008 συνεργάζεται σταθερά με το χορευτή-χορογράφο Ερμή Μαλκότση. Πρόκειται για την μακροχρόνια συνεργασία καλλιτεχνών με διαφορετικό κινησιολογικό υπόβαθρο, μια ομάδα σύνθετων σωματικών παραστάσεων, όπου συναντιούνται ο χορός με το τσίρκο και την περφόρμανς. Μέσα στη δομή μιας ενιαίας και ολοκληρωμένης παράστασης, βασισμένης στη σωματική δράση και έκφραση των ερμηνευτών, αφομοιώνονται τεχνικές του τσίρκου σε ό,τι αφορά τη δημιουργία και αξιοποίηση του τρισδιάστατου χώρου και το εκφραστικό φάσμα των ερμηνευτών, με την επικοινωνιακή ιδιαιτερότητα της περφόρμανς.
Στόχος της ομάδας είναι η στοιχειοθέτηση ενός προσωπικού λεξιλογίου με την ενσωμάτωση της ιδιαίτερης ταυτότητας του κάθε ερμηνευτή, όχι ως μια παράταξη δεξιοτήτων αλλά με τη μορφή μιας ομαδικής διαδικασίας διαμόρφωσης, σε σχέση με τις αισθητικές αποφάσεις για την εκάστοτε έρευνα.
 
23 & 24.7.2019 Μέγαρο Χορού Καλαμάτας -Κεντρική Σκηνή | 23.7 [22:00] / 24.7 [19:30] | 60'
Η ομάδα Le Galactik Ensemble [Λε Γκαλακτίκ Ανσάμπλ] εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δεν είναι απλώς τα ακροβατικά τσίρκου που εμπνέουν τους χορευτές όσο το γεγονός ότι θέλουν να διερευνήσουν τη σχέση των ανθρώπων με τις δυσκολίες που θέτει το εχθρικό περιβάλλον τους.
Το έργο τους πηγάζει από την επιθυμία τους να «σκηνοθετήσουν» πολύ απλές ενέργειες με τρόπο που να προκαλεί το ανθρώπινο σώμα. Το να στέκεται κανείς, να μιλά, να κινείται ελεύθερα, να αντιστέκεται και να προσαρμόζεται σε μια εξωτερική φυσική δύναμη, όλα τα παραπάνω βρίσκονται στον πυρήνα πολλών υπαρξιακών ερωτημάτων.
Οι Le Galactik Ensemble έχουν αναπτύξει αυτό που αποκαλούν «ακροβατικά κατάστασης», τα οποία διερευνούν την άμεση, συγκεκριμένη σχέση του ανθρώπου με ένα ασταθές περιβάλλον και την ικανότητά του να προσαρμόζεται σε αυτό. Παρουσιάζουν έτσι άτομα ή ομάδες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες και επικίνδυνες καταστάσεις. Οι Le Galactik Ensemble δημιουργούν έργα στα οποία η κίνηση δεν εμφανίζεται ως καλοδουλεμένη δεξιότητα αλλά ως ανάγκη, ως παρόρμηση. Στη σκηνή αναζητούν την ποιοτική κίνηση, που μπορεί να διεισδύσει στον πραγματικό κόσμο, να αναμετρηθεί μαζί του και να προκαλέσει το κοινό.



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις