Καθημερινά «αιμορραγεί» η Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας


 

Του θεάτρου οι εκδρομείς

 

Ένα πρωτότυπο εργαστήριο συγγραφής και υποκριτικής μέσα στη φύση

 

Επί τέσσερις μέρες, στο κτήμα «Χαμαλώνι» της Μεσσηνίας, δύο ομάδες ανθρώπων, οι συγγραφείς και οι ηθοποιοί, υπό την καθοδήγηση του Μισέλ Φάις και της Αλεξίας Καλτσίκη αντίστοιχα, θα γράψουν και θα παίξουν μονόπρακτα με θέμα το «Ερωτικό χάος»

 

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης

 

Είναι ευκαιρία για απόδραση στη φύση. Είναι μια εκδρομή, που προσφέρεται για συγγραφική δοκιμή. Είναι ένα τετραήμερο που μπορεί κανείς να δοκιμαστεί στην υποκριτική.

Ένα ταχύρρυθμο πρόγραμμα γραφής και σκηνικής μεταφοράς θεατρικού μονόπρακτου με θέμα το «Ερωτικό χάος» θα πραγματοποιηθεί το τετραήμερο 22-25 Μαρτίου στο κτήμα «Χαμαλώνι» στη Μεσσηνία, με συντονιστές τον Μισέλ Φάις και την Αλεξία Καλτσίκη. Καλεσμένοι είναι όλοι όσοι θελήσουν να δοκιμαστούν σε μια πραγματικά πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα δημιουργική διαδικασία.

Το πρωτότυπο σχέδιο της εξόρμησης σε ένα υπέροχο κτήμα σαράντα στρεμμάτων πάνω από τον κόλπο της Φοινικούντας προβλέπει τη συγκρότηση δυο ομάδων: των συγγραφέων και των ηθοποιών.

-Η πρώτη ομάδα, υπό την καθοδήγηση του Μ. Φάις, θα εισαχθεί στην τέχνη και τα μυστικά της γραφής και θα γράψει πρωτότυπα θεατρικά μονόπρακτα, με θεματικό άξονα το «Ερωτικό χάος».

-Η δεύτερη ομάδα, οι ηθοποιοί, θα γνωρίσουν βασικές αρχές της υποκριτικής με τις υποδείξεις της Αλεξίας Καλτσίκη.

Οι δύο ομάδες θα διασταυρωθούν και θα προετοιμάσουν από κοινού την τελική παράσταση που θα δοθεί στο αυτοσχέδιο θεατράκι του κτήματος. Εκεί, οι ηθοποιοί θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν σε μονόπρακτα που γράφτηκαν γι’ αυτούς και οι συγγραφείς να δουν στη σκηνή τα έργα τους. Το κόστος συμμετοχής είναι 440 ευρώ (περιλαμβάνει μετακίνηση, διατροφή και σεμινάρια, τηλ.: 210-2514762).

«Στόχος μας είναι η εξοικείωση αγνώστων ανθρώπων τους οποίους ενώνει η αγάπη για το θέατρο (γραφή και υποκριτική)», εξηγεί ο Μισέλ Φάις στην «Εφημερίδα των Συντακτών» σχετικά με τους στόχους του προγράμματος.

«Μαζί με αυτούς θα συναντηθούμε κι εμείς με κείμενα, διαθέσεις, αντιστάσεις, επιθυμίες, ώστε από κοινού να μορφοποιηθούν όλα αυτά σε κάτι πιο απτό (έργο και ερμηνεία). Όσον αφορά στην όλη διαδικασία, λόγω του πυκνού χρόνου, θα ζητήσουμε από τους ενδιαφερόμενους θεατρικούς συγγραφείς προσχέδια και σκαριφήματα αυτών που σκοπεύουν να γράψουν, θα τους δοθεί επίσης και μια σύντομη βιβλιογραφία ώστε να κερδίσουμε δημιουργικό χρόνο στη γραφή των μονόπρακτων και στην αξιοποίησή τους στη θεατρική ομάδα».

 

Η αταξία σε προσωπική κλίμακα

Και το θέμα του «Ερωτικού χάους» πώς προέκυψε; «Κατ’ αρχάς υπάρχει η σαγηνευτική μυθολογική εμπλοκή του Χάους και του Έρωτα», σημειώνει η Αλεξία Καλτσίκη. «Πέραν αυτού, όμως, υπάρχει σήμερα πιο φλέγον θέμα από το χάος; Πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, γλωσσικό, ανθρώπινο; Με το ερωτικό πρόσημο το κάνουμε απλώς πιο απτό, θέτουμε ένα πλαίσιο συνομιλίας και αναζήτησης. Μεταφέρουμε, λοιπόν, αυτό το αίσθημα της αταξίας και της διάλυσης σε μια προσωπική, πιο βιωματική μικροκλίμακα. Ποιος δεν έχει χάσει το έδαφος κάτω από το πόδια του έπειτα από μια ερωτική “καταστροφή”;».

Ποιους αφορά; «Ετερογενή άτομα. Από ανθρώπους ή παρέες που ασχολούνται πιο ενεργά με το γράψιμο ή το θέατρο, μέχρι βιβλιόφιλους ή θεατρόφιλους που θέλουν να δοκιμάσουν να περάσουν από τη θέση της απολαυστικής παρατήρησης στη θέση της δημιουργικής εμπειρίας και έκφρασης», λέει ο Μ. Φάις. Ενώ η Αλεξία Καλτσίκη από τη δική της πλευρά περιμένει «εκείνους που φλερτάρουν με το θέατρο και θέλουν να δοκιμάσουν και να δοκιμαστούν σε μια πιο ενεργή εμπειρία. Και φυσικά όσους αγαπούν τις εκδρομές στη φύση».

Μπορεί, όμως, το θέατρο και η συγγραφή να λειτουργήσουν σε ένα τόσο σύντομο διάστημα και, μάλιστα, σε ένα χώρο που δε συνδέεται με την καλλιτεχνική δημιουργία; «Ζούμε σε μια αμφίθυμη και αφιλόξενη πόλη. Ίσως να χρειάζεται να φτάσουμε ως το ευλογημένο νοτιοδυτικό άκρο της Μεσσηνίας για να αδειάσουμε από το αρνητικό απόθεμα σκέψεων και εικόνων και να μιλήσουμε πιο καθαρά για το “ερωτικό χάος” της ζωής μας.

Η μεγαλύτερη δυσκολία παραμένει η διαχείριση του χρόνου. Επειδή το θέατρο μόνο στην πράξη το γνωρίζεις, ο περιορισμένος χρόνος θα δώσει, κυρίως, τη δυνατότητα για μια εξοικείωση με βασικά στοιχεία της ανάγνωσης θεατρικών κειμένων, της λειτουργίας του ηθοποιού στη σκηνή και του σκηνικού δούναι λαβείν. Θα χρειαστεί να λειτουργήσουμε άμεσα, ομαδικά και ενίοτε η χρονική πίεση βοηθάει», λέει η Α. Καλτσίκη.

Θα ακολουθήσουν κι άλλες ανάλογες αποδράσεις; «Είμαι βέβαιος», μας προλαβαίνει ο Μισέλ Φάις. «Οι άνθρωποι που συντονίζουν τη δράση του Artscapes έχουν ήδη οργανώσει πολιτιστικές εκδρομές με θεματικές ενότητες φωτογραφία, κινηματογράφος, χορός κ.λπ., πάντα σε κατάλληλα επιλεγμένους χώρους, με κατάλληλες δημιουργικές δυάδες».