Έφτασαν στην Τσακώνα τα πρώτα μεταλλικά κομμάτια της γέφυρας

Έφτασαν στην Τσακώνα τα πρώτα μεταλλικά κομμάτια της γέφυρας

Αρχές Απριλίου ξεκινούν οι εργασίες και το έργο ολοκληρώνεται τέλος χρόνου

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Τοποθετήθηκαν χθες στη γέφυρα που ανεγείρεται στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης στην Τσακώνα τα πρώτα δύο μεταλλικά τμήματα του τόξου της. Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη όσον αφορά στην ολοκλήρωση αυτής της γέφυρας, που θα αποτελεί τοπόσημο και θα οριοθετεί τη μετάβαση από τη Μεσσηνία στην Αρκαδία και το αντίστροφο. Σήμερα, η κυκλοφορία διεξάγεται στο σημείο αυτό μέσω παράκαμψης.
Η γέφυρα θα είναι έτοιμη, όπως εκτιμάται, μέχρι το τέλος του 2014. Με την αποπεράτωσή της θα ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης του οδικού τμήματος Παραδεισίων – Τσακώνας που κατέρρευσε το Φεβρουάριο του 2003, οι εργασίες ανακατασκευής του ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2006 και θα τελειώσουν στα τέλη του 2014.
Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, είναι το τελευταίο έργο που απομένει για την ολοκλήρωση του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα του άξονα Τρίπολης – Καλαμάτας (κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας).
Όπως δήλωσε στο «Θάρρος» ο επικεφαλής του έργου Νίκος Ντονάς, η συγκεκριμένη γέφυρα είναι από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα, ύστερα από αυτό στο Ρίο- Αντίρριο και στοίχισε συνολικά 15 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με την παράκαμψη που λειτουργεί σήμερα.
Η γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια «πρόκα», η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.
Πού βρίσκεται σήμερα η κατασκευή της; Τα δύο ακρόβαθρα και το μεσόβαθρο έχουν ολοκληρωθεί, ενώ οι εργασίες κατασκευής του προεντεταμένου καταστρώματος της γέφυρας βρίσκονται στο 55%. Οι 44 σπόνδυλοι του μεταλλικού τόξου έχουν κατασκευαστεί, όπως και το 70% του μεταλλικού καταστρώματος του δρόμου (βρίσκονται ακόμα στο εργοστάσιο κατασκευής και θα πρέπει στη συνέχεια να μεταφερθούν και να συναρμολογηθούν στη θέση τους).
Υπενθυμίζεται ότι η ανακατασκευή των 12 χιλιομέτρων του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, που κατασκευάστηκαν το 1991-2000 και… κατολίσθησαν το 2003, έχει κοστίσει πάνω από 110 εκατ. ευρώ. Ενώ επιπλέον 3,7 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο υπουργείο όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο (η αμοιβή αυξήθηκε με πρόσφατη απόφαση κατά 153.750 ευρώ λόγω παράτασης στην ημερομηνία παράδοσης της γέφυρας).