Η Ευρώπη “αράζει” στη Μαρίνα της Καλαμάτας

Η Ευρώπη “αράζει” στη Μαρίνα της Καλαμάτας

ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΙΤΑΛΩΝ, ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΓΓΛΩΝ
Πολύ μεγάλη αύξηση στα μεγάλα σκάφη
«Καρφίτσα» δε θα χωράει πάλι φέτος στη μαρίνα Καλαμάτας, καθώς όπως ανέφερε στο «Θάρρος» ο διευθυντής της, Παναγιώτης Μπούνας, η πληρότητα θα ξεπεράσει για άλλη μια φορά το 100%!
Μάλιστα, ήδη δίνονται αρνητικές απαντήσεις σε εταιρίες που ζητούν ομαδική ενοικίαση θέσεων για την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ για να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι, οι υπεύθυνοι της μαρίνας εκμεταλλεύονται ακόμα και τους χώρους που μένουν για λίγες ημέρες κενοί, επειδή τα σκάφη που ελλιμενίζονται φεύγουν για κάποιο ταξίδι.

Πληρότητα
Αν και η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλους τους τομείς, τη μαρίνα Καλαμάτας ούτε καν την άγγιξε. Ακόμα και πέρυσι, όπως μας είπε ο κ. Μπούνας, που περίμεναν μικρή αύξηση (δεν έχει σημειώσει ποτέ μείωση στο σύνολο της κίνησής της), διαψεύστηκαν, καθώς η πληρότητά της, τους καλοκαιρινούς μήνες, ξεπέρασε τις προσδοκίες τους.
Όπως δε διευκρίνισε, μπορεί αριθμητικά, πέρυσι, να ελλιμενίσθηκαν λίγο λιγότερα σκάφη, ωστόσο, υπήρξε μεγάλη διαφορά στο μέγεθος των σκαφών που έφθασαν στην Καλαμάτα, με την πλειοψηφία τους να είναι μεγάλα.
Όπως σημείωσε ο κ. Μπούνας, έχει αλλάξει η μορφή του yachting:
«Στα μικρά βενζινοβόρα σκάφη, έχει παρατηρηθεί μείωση ακόμα και 80%, αλλά είναι πολύ μεγάλη η αύξηση στα μεγάλα σκάφη, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην μπορούμε να τα εξυπηρετήσουμε. Οι θέσεις δεν φθάνουν. Σήμερα μια εταιρία μας ζήτησε θέσεις για 20 σκάφη και αναγκαστήκαμε να πούμε όχι, γιατί δεν μπορούμε να τα εξυπηρετήσουμε. Τα 20 σκάφη είναι ένα πολύ σοβαρό εισόδημα. Θα εξυπηρετήσουμε τελικά τα μισά και μόνο τα πιο μικρά. Τα μεγάλα σκάφη δεν έχουμε χώρο να τα υποδεχθούμε», τόνισε ο κ. Μπούνας.
Μάλιστα, για να εκμεταλλευτούν κάθε δυνατότητα, όταν κάποιο σκάφος που είναι αγκυροβολημένο μόνιμα στη μαρίνα ή για αρκετό καιρό, φεύγει για κάποιο διάστημα, μέχρι να επιστρέψει, η θέση του νοικιάζεται σε άλλο.

Αύξηση Ιταλών
Οι κρατήσεις για φέτος το καλοκαίρι είναι περισσότερες. Βέβαια και ο Χειμώνας κύλησε απόλυτα ικανοποιητικά, καθώς η πληρότητα της μαρίνας ήταν συνεχώς σε ποσοστό κάτι λιγότερο από την οριακή δυναμικότητά της.
«Η μαρίνα όσον αφορά στα μεγάλα σκάφη, δεν μπορεί να καλύψει πάνω από 225-230. Το Χειμώνα ήμασταν στα 220 σκάφη και το Καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενοι την περιοδική απουσία κάποιων μόνιμων, που έχουν ετήσιο συμβόλαιο, φτάνουμε στα 250-260».
Οι περισσότεροι πελάτες της μαρίνας Καλαμάτας πλέον είναι ξένοι, με τους Έλληνες να έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Ο κ. Μπούνας, σημείωσε ότι η μαρίνα Καλαμάτας είναι ιδιαίτερα αγαπητή στο χώρο του yachting, καθώς θεωρείται «οικογενειακού» τύπου, σε ωραίο φυσικό περιβάλλον και σε μια μικρή σχετικά πόλη (σε σύγκριση με τον Πειραιά), αλλά που καλύπτει όλες τους τις ανάγκες.
Κατά τον κ. Μπούνα, τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στην άφιξη Ιταλών στη μαρίνα: «Έχουμε ιδιοκτήτες σκαφών από διάφορες εθνικότητες, αλλά κυρίως πολλούς Ιταλούς, Γερμανούς, Άγγλους, Αμερικάνους και από τις βόρειες χώρες, ενώ έχουν ξεκινήσει να έρχονται και Ισπανοί».

Της Βίκυς Βετουλάκη