Σημαντική διάκριση σε Διεθνές Συνέδριο στο Παρίσι για τον Καλαματιανό Π. Παπαντωνίου

Σημαντική διάκριση σε Διεθνές Συνέδριο στο Παρίσι για τον Καλαματιανό  Π. Παπαντωνίου

Στο Παρίσι πραγματοποιήθηκε φέτος το 5ο Διεθνές Συγκοινωνιακό Συνέδριο “Transport Research Arena 2014 – Καινοτομία στις Μεταφορές”, το διάστημα 14-17 Απριλίου, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του γαλλικού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σε αυτό συμμετείχαν πάνω από 3.000 σύνεδροι, ενώ παρουσιάστηκαν περισσότερες από 800 επιστημονικές εργασίες σε παράλληλες επιστημονικές και τεχνικές συνεδρίες.
Μάλιστα, στο συνέδριο έλαβε μέρος και ο Καλαματιανός πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος Παναγιώτης Παπαντωνίου, υποψήφιος διδάκτωρ στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ, παρουσιάζοντας 3 εργασίες, οι οποίες δημοσιεύτηκαν στα επίσημα πρακτικά του. Οι δημοσιευμένες εργασίες αφορούν ζητήματα οδικής ασφάλειας και συγκεκριμένα απόσπασης της προσοχής του οδηγού, ανάλυσης οδικών ατυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και σε ευφυή συστήματα ασφαλείας οχημάτων.
Σημαντική, δε, διάκριση αποτελεί η βράβευση μιας εκ των εργασιών της επιστημονικής ομάδας του αναπληρωτή καθηγητή ΕΜΠ Γιώργου Γιαννή, στην οποία συμμετείχε ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, ως η καλύτερη επιστημονική εργασία στην κατηγορία της. Φέρει τον τίτλο “Development of the European Road Safety Knowledge System” και έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού συστήματος γνώσεων οδικής ασφάλειας.
Το εν λόγω σύστημα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου DacOTA και περιλαμβάνει για 30 ευρωπαϊκές χώρες μια πληθώρα συγκρίσιμων δεδομένων, όπως τους βασικούς δείκτες οδικής ασφάλειας (αριθμούς ατυχημάτων, νεκρών, τραυματιών), ζητήματα στάσης και συμπεριφοράς των χρηστών της οδού (οδηγών, δικυκλιστών, πεζών), νομοθεσία και κανονισμούς κυκλοφορίας για κάθε χώρα, ζητήματα διαχείρισης οδικής ασφάλειας, προβλέψεις επιδόσεων οδικής ασφάλειας κ.ά. Το σύστημα αυτό αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και είναι ιδανικό για τη σύνδεση της έρευνας με τη χάραξη πολιτικής οδικής ασφάλειας σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα.