Το προφίλ του Γερμανού καταναλωτή ελαιολάδου

Το προφίλ του Γερμανού  καταναλωτή ελαιολάδου

Μια πολύ σημαντική μελέτη, που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Unapol (Εθνική Ένωση Ελαιοπαραγωγών Ιταλίας), σκιαγραφεί το προφίλ του Γερμανού καταναλωτή ελαιολάδου, τις καταναλωτικές του συνήθειες, το επίπεδο της πληροφόρησης που λαμβάνει και της ενημέρωσης που διαθέτει σε ζητήματα ποιότητας και διατροφικής αξίας του ελαιολάδου.
Μια πρώτη, εντυπωσιακή, παρατήρηση είναι πως μόνο το 2,8% των Γερμανών καταναλωτών που ερωτήθηκαν, δήλωσαν πως δεν καταναλώνουν ποτέ ελαιόλαδο.
Η έρευνα έγινε μέσω διαδικτύου και οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα on-line ερωτηματολόγιο. Η ανάλυση του αποτελέσματος έγινε πάνω σε δείγμα 500 καταναλωτών, άνω των 18 ετών, που είναι υπεύθυνοι για τις οικιακές αγορές και ανήκουν σε κοινωνικο-επαγγελματική τάξη με αυξημένη δυνατότητα εξόδων.
Από όσους Γερμανούς καταναλωτές απάντησαν πως αγόρασαν «έλαια» τους τελευταίους 12 μήνες, το 62,8% αγόρασε ηλιέλαια, το 60,6% ελαιόλαδο και το 51,4% εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Το 55,8% δήλωσε πως χρησιμοποιεί «πολύ συχνά» ελαιόλαδο στο σπίτι, το 13,6% ότι το χρησιμοποιεί πάντα.
Οι μισοί από όσους ερωτηθέντες απάντησαν πως δεν καταναλώνουν ελαιόλαδο στο σπίτι, δήλωσαν πως δεν τους αρέσει η γεύση του, το 28,6% ότι το βρίσκει πολύ ακριβό και το 21,4% πως δεν αρέσει σε κάποια μέλη της οικογένειας.
Το 65,6% των ερωτηθέντων απάντησαν πως καταναλώνουν ελαιόλαδο γιατί είναι πολύ υγιεινό, το 36,0% γιατί είναι εύγευστο, το 27,0% για την καλή ποιότητά του, το 22,0% για τη ρευστότητά του και το 18,1% για την απαλή γεύση του.
Το ελαιόλαδο δεν αρέσει κυρίως σε Γερμανούς άντρες και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Από τα ελαιόλαδα που καταναλώνουν οι Γερμανοί στο σπίτι, το 38,3% είναι εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, το 41,8% παρθένο ελαιόλαδο και το 18,1% ελαιόλαδο. Οι Γερμανοί αγοράζουν στην πλειοψηφία τους (54,9%) τυποποιημένο ελαιόλαδο σε μπουκάλια των 750 ml και το 23,5% σε μπουκάλια τους ενός λίτρου.
Το 44% του δείγματος, δηλαδή 214 άτομα, δήλωσαν πως αγοράζουν ελαιόλαδο σε τιμή ανάμεσα στα 5 με 7 ευρώ το λίτρο. Μόνο το 6% απάντησε πως αγοράζει ελαιόλαδο σε τιμή άνω των 10 ευρώ το λίτρο. Εννέα στους 10 Γερμανούς καταναλωτές δήλωσαν πως χρησιμοποιούν ελαιόλαδο στο σπίτι για να ετοιμάσουν γεύματα «ιταλικής κουζίνας», αλλά και 85% για την ετοιμασία γευμάτων «γερμανικής κουζίνας».
Το στοιχείο που οδηγεί στην αγορά ελαιολάδου είναι κατά 79% η ντελικάτη γεύση του και κατά 66% ότι είναι εξαιρετικό παρθένο.
Σημαντική είναι, επίσης, η σχέση τιμής/ποιότητας, αν παράγεται σε χώρα γνωστή για την ποιότητα του ελαιολάδου της και αν η ετικέτα του είναι σαφής και κατανοητή. Πολύ σημαντική είναι, επίσης, η ιχνηλασιμότητα (39,1%), η χαμηλή τιμή (25,1%), η έντονη γεύση και η συσκευασία του.
Το 55,1% των ερωτηθέντων (268 άτομα) αρκείται στις πληροφορίες της ετικέτας του ελαιολάδου, το 41,2% (200 άτομα) αναζητά πληροφορίες και από συγγενείς/φίλους και κάποιοι αναζητούν πληροφορίες στο ίντερνετ.
Το 84,2% των ερωτηθέντων θεωρεί πολύ σημαντική τη διατροφική αξία των τροφών και το 66% πριν προχωρήσει στην αγορά ενός προϊόντος, ενημερώνεται για τη διατροφική του αξία.
Το 72% των ερωτηθέντων Γερμανών καταναλωτών δήλωσαν ότι οι πληροφορίες της ετικέτας είναι επαρκείς για να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους για ενημέρωση σχετικά με την διατροφική αξία του ελαιολάδου. Το 78,6% θεωρεί ότι το ποιοτικό στοιχείο που χαρακτηρίζει το ελαιόλαδο είναι τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του. Ακολουθεί η φρεσκάδα και αν είναι βιολογικό.
ΠΗΓΗ: olivenews.gr