Πρόταση οι εξετάσεις των νέων οδηγών να γίνονται από την Τροχαία


Επιστολή για τον τρόπο λειτουργίας της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών  
Ο τρόπος λειτουργίας της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών και ιδιαίτερα ο ρόλος της σε ό,τι αφορά την εξέταση υποψήφιων οδηγών, είναι το αντικείμενο μακροσκελούς επιστολής που έφτασε αυτές τις ημέρες στα χέρια μας και η οποία, όπως δείχνει, έχει συνταχθεί από ανθρώπους που δεν είναι άσχετοι με το χώρο.
Η επιστολή φέρει υπογραφή με ψευδώνυμο και αυτός είναι ο βασικός λόγος που δε δημοσιεύεται από την εφημερίδα. Θίγει, όμως, ζητήματα που από λίγο έως πολύ είναι γνωστά στην πλειοψηφία του κόσμου. Παράλληλα, γίνονται προτάσεις που θα μπορούσαν να εξετασθούν και αν κριθεί σκόπιμο από τους αρμοδίους, να αξιοποιηθούν.
Μεταφέρουμε, λοιπόν, αυτά που έχει δικαίωμα κάθε πολίτης να πει και όχι το σύνολο της επιστολής, πιθανότατα, δε, κάποια εξυπηρετούν και τη λειτουργία της ίδιας της υπηρεσίας. Για παράδειγμα, η πρόταση να αναλάβει την πρακτική εξέταση των οδηγών η Τροχαία, θα μπορούσε να «ανακουφίσει» τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών από το μεγάλο φόρτο εργασίας και από τη στιγμή που τα προβλήματα έχουν αυξηθεί από τη μείωση του προσωπικού.
 
Εξετάσεις οδηγών
Όσον αφορά στους νέους οδηγούς, εξηγούν πως κάθε νέος και νέα δίνει προτεραιότητα στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης και τουλάχιστον μία φορά θα περάσει από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών.
Επικεντρώνοντας στο θέμα των εξετάσεων, υπογραμμίζουν πως οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών σε όλη την Ελλάδα, άσχετα με τη ιδιότητά τους ή τις σπουδές τους και χωρίς την αποδεδειγμένη ικανότητά τους να οδηγούν σωστά, με ένα απλό σεμινάριο, δίμηνο, τρίμηνο ή το πολύ εξάμηνο, γίνονται εξεταστές υποψήφιων οδηγών: «Και εδώ ανοίγει ο ασκός του Αιόλου! Η εξέταση ενός υποψήφιου οδηγού είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα για να το αφήσουμε στον “πατριωτισμό” ή τη διακριτική ευχέρεια του οιουδήποτε δημοσίου υπαλλήλου που πέρασε από ένα απλό σεμινάριο. Εκτός αν θεωρούμε ότι όσοι απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου στη χώρα μας έτυχαν της εκπαιδεύσεως και της εξετάσεως που απαιτείται από ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Αν είμαστε, δηλαδή, ευχαριστημένοι με την ποιότητα των οδηγών που μόλις απέκτησαν την άδεια οδήγησής τους και με τον τρόπο που την απέκτησαν. Αν, λοιπόν, θέλουμε ποιότητα οδηγών στη χώρα μας, αν θέλουμε οι χρήστες των δρόμων να μάθουν, επιτέλους, να σέβονται ο ένας τον άλλον και αν θέλουμε να πληρώνουμε λιγότερο χαράτσι εκτός από την εφορία, στο Μολώχ της ασφάλτου, τότε πρέπει άμεσα να λάβουμε υπ’ όψιν, πολύ σοβαρά πλέον, την υπόθεση “δίπλωμα οδήγησης”, αλλά και εξέτασης υποψηφίων οδηγών!
Δεν υπάρχει χώρος και χρόνος για άλλες αναβολές. Πρέπει πλέον η Πολιτεία να καταλάβει ότι δε γίνεται ο ίδιος υπάλληλος που διαχειρίζεται τα δικαιολογητικά των πολιτών, ο οποίος γνωρίζει αλλά και μπορεί να μάθει τα πάντα γι’ αυτούς, ο οποίος έχει τις πιο πολλές φορές-για να μη πούμε όλες- “παραγνωριστεί” με τις σχολές οδηγών, να είναι αυτός που εξετάζει και κρίνει την ικανότητα των υποψήφιων οδηγών.
Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει διαχωρισμός. Δεν είναι λογικό και πρέπον να εξετάζει ο υπάλληλος της Διεύθυνσης Μεταφορών την ικανότητα των υποψήφιων οδηγών».
 
Από την Τροχαία
Στην επιστολή γίνονται καταγγελίες και για άλλα πολύ σοβαρά ζητήματα, τα οποία προφανώς κάποιοι φοβούνται ή δεν έχουν αποδείξεις να πουν επώνυμα και γι’ αυτό, όπως είπαμε, δε δημοσιεύονται.
Γίνονται, όμως, και προτάσεις: «Είναι πανελληνίως γνωστό ότι πολλοί υποψήφιοι απέκτησαν δίπλωμα κάνοντας μια γωνία και ένα παρκάρισμα σε χώρο “για καράβι” και με πετάλια που “πατούσε” ο δάσκαλος οδήγησης, μέσα σε 5-10 λεπτά! Τώρα, λοιπόν, χωρίς άλλες δολοφονικές αναβολές, πρέπει η Πολιτεία να αποφασίσει τη διακοπή των εξετάσεων από υπαλλήλους του ΥΜΕ. Όσο συνεχίζεται αυτό το λάθος, τόσο θα θρηνούμε όλο και περισσότερα θύματα και τόσο θα μεγαλώνει το χάλι στους ελληνικούς δρόμους…
Στο στόχαστρό μας δεν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, ούτε οι υπάλληλοι του ΥΜΕ. Απλώς επειδή η υπόθεση αυτοκίνητο έχει πολλές προεκτάσεις, “πονάει” το λαό μας σε οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό επίπεδο, αλλά κυρίως σε ανθρώπινες ζωές, δεν μπορούμε να τη διαχειριζόμαστε “ελαφρά τη καρδία”. Κι επειδή είναι λίγο δύσκολες εποχές για άμεση δημιουργία νέου φορέα (κάτι το οποίο πρέπει, όμως, να δρομολογηθεί), θεωρούμε ότι μια άμεση λύση, χωρίς επιβάρυνση του δημοσίου τομέα, είναι η διεξαγωγή των εξετάσεων από αξιωματικούς της Τροχαίας, οι οποίοι τυγχάνουν του ανάλογου κύρους και είναι αυτοί που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα κακώς κείμενα των ελληνικών δρόμων, αλλά και ένα σώμα ανθρώπων που δεν μπορεί εύκολα να επηρεαστεί από τυχάρπαστους “καλοθελητές”! Ούτως ή άλλως, ο αριθμός υποψηφίων οδηγών είναι αρκετά μειωμένος τα τελευταία χρόνια και η μετάβαση στη νέα τάξη πραγμάτων θα είναι αρκετά ομαλή».
Τέλος, από την επιστολή δεν εξαιρούνται και οι σχολές οδηγών, με την επισήμανση ότι πρέπει να ελέγχονται, όχι από υπαλλήλους των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών, αλλά από άλλες υπηρεσίες.

Της Βίκυς Βετουλάκη