Κυκλοφοριακό μπάχαλο στο κέντρο της Καλαμάτας

Κυκλοφοριακό μπάχαλο στο κέντρο της Καλαμάτας

Παρεμβάσεις στην καρδιά της πόλης εν όψει καλοκαιριού και τουριστικής κίνησης
 
Προχωρά η αμφιδρόμηση Βασιλέως Γεωργίου και Ακρίτα, αναδιάταξη νησίδας στην Αρτέμιδος
 
 
Όταν έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι η πρόταση για αμφιδρόμηση της Βασιλέως Γεωργίου, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καλαμάτας ήταν ο μοναδικός φορέας που είχε αντιδράσει, θεωρώντας ότι μια τέτοια απόφαση θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα παρά θα έλυνε.
Κι αυτό, διότι σε σημείωμα που είχε αποστείλει τόνιζε ότι, προκειμένου να εφαρμοστεί μια τέτοια ρύθμιση, θα πρέπει να εκπονηθεί μια ευρύτερη κυκλοφοριακή μελέτη, που θα αντιμετωπίσει τις συνέπειες που μπορεί να προκληθούν σε άλλες περιοχές της πόλης.
Μάλιστα, ο Νίκος Πατσαρίνος, μιλώντας και ως εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου, υποστήριζε ότι πρόκειται για μια αποσπασματική ρύθμιση, που όμως έρχεται να ανατρέψει ολόκληρο το σύστημα κυκλοφορίας της πόλης, όπως αυτό περιγράφεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Ειδικότερα, σημείωνε ότι η αμφιδρόμηση θα εξασθενήσει την αποτελεσματικότητα των δακτυλίων του κέντρου της Καλαμάτας, που διοχετεύουν την κίνηση προς ανατολάς από τη Βασιλίσσης Όλγας και προς δυσμάς από τη Βασιλέως Γεωργίου.
Επιπλέον, θα ανατρέψει το χαρακτήρα των κάθετων οδών της Φαρών και της Ακρίτα, καθώς, σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό, η πρώτη έχει σκοπό να διοχετεύει την κίνηση προς το νότο και η δεύτερη προς το βορρά, ενώ με την αμφιδρόμηση η Ακρίτα (που θα αμφιδρομηθεί επίσης στο τμήμα Βασιλέως Γεωργίου – Βασιλίσσης Όλγας) θα δεχτεί μεγαλύτερο φόρτο στην κάθοδό της.
Όλες αυτές οι ανατροπές, τόνισε ο κ. Πατσαρίνος, θα φορτώσουν με ακόμη μεγαλύτερη κυκλοφορία την Αριστομένους.
Όπως ανακοινώθηκε, όμως, χθες από τη Δημοτική Αρχή, υπεγράφη σύμβαση από το δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα και τον εκπρόσωπο του αναδόχου Δημήτριο Παπαδέα, για την εκτέλεση του έργου «Συντήρηση – Ασφαλτόστρωση δρόμων Καλαμάτας (Τμήματα οδών Βασ. Γεωργίου, Ακρίτα, Αρτέμιδος)».
Υπενθυμίζεται ότι μειοδότης είχε αναδειχθεί η εταιρεία Ανέλιξη ΟΕ, καθώς προσέφερε έκπτωση 5,03% όσον αφορά σε έργο προϋπολογισμού 163.639,89 ευρώ με το ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από δημοτικούς πόρους και ΣΑΤΑ.
Η εκτέλεση των εργασιών θα ξεκινήσει άμεσα (προθεσμία για την αποπεράτωση του έργου: 3 μήνες).
 
Αμφιδρόμηση της Βασιλέως
Γεωργίου, καθώς και της Ακρίτα
Επισημαίνεται πως, σύμφωνα με το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, αποφασίστηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν: α) στην αμφιδρόμηση της οδού Βασ. Γεωργίου από την οδό Αριστομένους μέχρι την οδό Φαρών και β) στην αμφιδρόμηση της οδού Ακρίτα από την οδό Βασ. Γεωργίου μέχρι την οδό Βασ. Όλγας.
 
Διευθέτηση τμήματος
οδού Αρτέμιδος
Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι στην κάθοδο της οδού Αρτέμιδος από την οδό Αγίου Γεωργίου έως την οδό Σταδίου/ Μεσσήνης δημιουργούνται ουρές αναμονής για αριστερή στροφή στο φωτεινό σηματοδότη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις.
Προκειμένου να επιλυθούν τα παραπάνω ζητήματα, κατέστη απαραίτητη η εκπόνηση μελέτης, η οποία έχει ως στόχο μέσω της εκτέλεσης των αντιστοίχων εργασιών την αναδιάταξη των νησίδων διαχωρισμού των κατευθύνσεων κυκλοφορίας και την ανάπλαση των οδικών τμημάτων, όπου πραγματοποιείται αναδιάταξη της νησίδας, με σκοπό την εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών.
 
Οι απαραίτητες
παρεμβάσεις
Για την εφαρμογή πρότασης μελετητή για την αμφιδρόμηση της οδού Βασ. Γεωργίου και τμήματος της οδού Ακρίτα, η οποία εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, είναι απαραίτητο:
-Να κλείσει η νησίδα στην οδό Αριστοδήμου
-Να επεκταθεί η νησίδα της Βασ. Γεωργίου από την Ασκληπιού μέχρι τη Φαρών
-Να γίνουν εργασίες διαμόρφωσης των κρασπέδων
-Να τοποθετηθούν ιστοί σηματοδότησης στη νησίδα, σε όποιες διασταυρώσεις είναι σηματοδοτούμενες
-Να τροποποιηθούν τα προγράμματα σηματοδότησης στις διασταυρώσεις Αριστομένους – Βασ. Γεωργίου, Φαρών – Βασ. Γεωργίου, Ακρίτα – Βασ. Γεωργίου, αλλά και σε όσες διασταυρώσεις υπάρχει συντονισμός με αυτές (π.χ. Φαρών – Βασ. Όλγας)
-Να αλλάξει η προτεραιότητα στις διασταυρώσεις Αριστομένους – Βασ. Όλγας και Ακρίτα – Βασ. Όλγας
-Να απαγορευθεί η στάθμευση στη νότια πλευρά της νησίδας της Βασ. Γεωργίου μεταξύ των οδών Αριστομένους και Φαρών
-Να απαγορευθεί η στάθμευση στην οδό Ακρίτα μεταξύ των οδών Βασ. Γεωργίου και Βασ. Όλγας
-Να πεζοδρομηθεί ο ανατολικός κλάδος της οδού Ασκληπιού.
Στην παρούσα φάση, λόγω έλλειψης χώρων στάθμευσης, προτείνεται να μην πεζοδρομηθεί ο ανατολικός κλάδος της οδού Ασκληπιού. Η αναγκαιότητα πεζοδρόμησης του συγκεκριμένου οδικού τμήματος θα διερευνηθεί μεταγενέστερα.