Την Καλαμάτα αφετηρία αναχώρησης κρουαζερόπλοιων θέλει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας

Την Καλαμάτα αφετηρία αναχώρησης κρουαζερόπλοιων θέλει το Επιμελητήριο Μεσσηνίας

Συμμετοχή και προτάσεις Δ. Μανιάτη
στο Διεθνές Φόρουμ Κρουαζιέρας

Στο Διεθνές Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αρχαία Ολυμπία, 22 με 23 Μαΐου, με θέμα «Οικονομικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας στους παράκτιους, νησιωτικούς και παραποτάμιους προορισμούς», έλαβε μέρος ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Δημήτρης Μανιάτης.
Το εν λόγω Φόρουμ αποτέλεσε συνέχεια του πανευρωπαϊκού διαλόγου που εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας της κρουαζιέρας και των τοπικών προορισμών στις 5 και 6 Μαρτίου στις Βρυξέλλες.
Η διοργάνωση ανήκε στο Επιμελητήριο Ηλείας, σε συνεργασία με το Δίκτυο Νησιωτικών Επιμελητηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (INSULEUR) και την ειδική συνεργασία της Ένωσης Μεσογειακών Επιμελητηρίων (ASCAME) και τον Επιμελητηριακό Όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ).
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας έκανε επισημάνσεις για τα προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια και πρότεινε αυτά που ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας από την ελληνική Πολιτεία:
-Να παρουσιάσει η χώρα ένα σχέδιο και χρονοδιάγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών υποδομών
-Να υπάρξει σταθερό πλαίσιο (νομικό–οικονομικό) για τη λειτουργία της κρουαζιέρας
-Να υπάρξει ένας μοναδικός κρατικός φορέας (οργανισμός) με τον οποίο θα συζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας για την επίλυση των προβλημάτων τους, διότι σήμερα οι συζητήσεις γίνονται με πέντε διαφορετικά υπουργεία
-Στα λιμάνια που υπάρχει αύξηση της κρουαζιέρας (όπως Σαντορίνη, Μύκονος, Ρόδος κ.λπ.) είναι ανάγκη να καθιερωθούν χρονοθυρίδες (SLOTS) για τη σωστή εξυπηρέτηση
-Το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι ποια λιμάνια ενδείκνυται γεωγραφικά να χρησιμοποιηθούν ως σημεία εκκίνησης και κατάληξης κρουαζιέρας, δηλαδή home porting, διότι σήμερα τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια κάνουν απλές προσεγγίσεις
-Τα οφέλη για την τοπική και, κατ’ επέκταση, για την εθνική οικονομία θα ήταν πολύ μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια της χώρας μας για home porting.
«Είναι αναγκαίο», όπως ανέφερε, «να δημιουργηθεί Φορέας Διαχείρισης Λιμένων του νομού (με τη συμμετοχή φορέων), ο οποίος, εκτός των άλλων, θα δημιουργήσει στρατηγική marketing που θα προωθεί τους προορισμούς των λιμανιών Καλαμάτας – Πύλου – Κυπαρισσίας και ως προϊόν κρουαζιέρας στα διεθνή κέντρα αποφάσεων.
Πρέπει να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας για να επιτύχουμε σταθερή παρουσία κρουαζιερόπλοιων TRANSIT, αλλά κυρίως να καθιερώσουμε την Καλαμάτα ως λιμάνι home porting στη Μεσόγειο».