Το δασικό δίκτυο στον Ταΰγετο μένει ασυντήρητο…

Το δασικό δίκτυο στον Ταΰγετο μένει ασυντήρητο…

Το συμφωνητικό για το έργο διάνοιξης δύο σημαντικών αντιπυρικών δρόμων υπογράφηκε χθες στο Δασαρχείο Καλαμάτας με τον ανάδοχο εργολάβο και σύντομα αναμένεται να αρχίσουν και οι εργασίες.
Ωστόσο, για φέτος, τουλάχιστον ακόμα, το Δασαρχείο δεν μπορεί να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης του δασικού οδικού δικτύου αρμοδιότητάς του, καθώς δε διαθέτει πλέον χειριστή και έτσι τα τρία μηχανήματα που διαθέτει παραμένουν σε αχρησία. Το τραγελαφικό είναι ότι υπάλληλός του διαθέτει άδεια για το χειρισμό των μηχανημάτων και ο ίδιος επιθυμεί να κάνει την εργασία αυτή, αλλά ο νόμος το απαγορεύει, διότι δεν έχει διορισθεί ως χειριστής μηχανημάτων.
 
Διάνοιξη δρόμων
Το συμφωνητικό που υπογράφηκε χθες αφορά στη διάνοιξη των δρόμων:
-Βόλιμος – Ρογκοζενίτσα – Αγ. Ιωάννης Αμφείας, του Δήμου Καλαμάτας, μήκους 6 χιλιομέτρων και
-Πρ. Ηλίας (Καλάθιον Όρος) – Κοτσιφάλωνα των Δήμων Καλαμάτας και Δυτικής Μάνης, μήκους 3 χιλιομέτρων.
Ο προϋπολογισμός και των δύο δρόμων ανέρχεται σε  318.000 ευρώ και η πίστωση προέρχεται από το Πρόγραμμα «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007 – 2013» (Μπαλτατζής). Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. και συγκεκριμένα από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.) – Π.Α.Α. 2007-2013, με ποσοστό κοινοτικής συμμετοχής 80% και εθνικής συμμετοχής 20%. Θα εκτελεστεί, δε, από την εταιρεία «Λάμπος Ιωάννης και Σ.Ι.Α. Ε.Ε.» με έκπτωση 51%.
Οι εργασίες αφορούν χωματουργικά (εκσκαφή σε έδαφος γαιώδες – ημιβραχώδες και όρυξη σε έδαφος βραχώδες με ελεγχόμενη χρήση εκρηκτικών), ενώ πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την 30ή-9-2015.
Ο δασάρχης Καλαμάτας, Σπύρος Κατσίποδας, χαρακτήρισε τους δύο αυτούς νέους δρόμους πολύ σημαντικούς για την προστασία των δασών, αλλά και για τα χωριά της περιοχής. «Με τους δρόμους αυτούς ενώνονται περιοχές που μέχρι τώρα σε μεγάλες εκτάσεις δεν υπήρχε καθόλου πρόσβαση. Ο πρώτος δρόμος θα ξεκινά από την Πολιανή και θα καταλήγει απέναντι από το δρόμο που στρίβουμε για Νέδουσα. Θα ενωθεί όλη αυτή η κορυφογραμμή. Και ο δεύτερος δρόμος θα ενώνει την περιοχή από την Άνω Βέργα έως το δρόμο των Πηγαδίων», πρόσθεσε.
 
Χωρίς συντήρηση
Αυτό, όμως, είναι σταγόνα στον ωκεανό, αφού η συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου στη Μεσσηνία είναι «στον αέρα». Κάποιες πιστώσεις που στάλθηκαν, δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν πριν από τα μέσα Ιουλίου, μέχρι να γίνουν οι δημοπρασίες, ενώ τα μηχανήματα του Δασαρχείου δεν μπορούν να κουνηθούν, αφού ο μοναδικός χειριστής συνταξιοδοτήθηκε. Παράλληλα, δεν έχει εγκριθεί η πρόσληψη εποχικού προσωπικού.
Το Δασαρχείο ζήτησε τη συνδρομή της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και των Δήμων Καλαμάτας και Δυτικής Μάνης, αλλά μόνο ορισμένοι δασικοί δρόμοι συντηρήθηκαν με μηχάνημα που παραχώρησε για κάποιο διάστημα η Αντιπεριφέρεια.
Το τραγελαφικό είναι, όπως προαναφέραμε, ότι υπάλληλος του Δασαρχείου διαθέτει τις απαραίτητες άδειες χειρισμού μηχανημάτων έργου, αλλά το Δημόσιο δεν επιτρέπει την απασχόλησή του εκεί, επειδή δεν έχει διορισθεί σε τέτοια θέση.
Το Δασαρχείο έχει κάνει σχετικό ερώτημα στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε με τον τρόπο αυτό να γίνουν κάποιες συντηρήσεις, αλλά ακόμα δεν έχει δοθεί απάντηση.

Της Βίκυς Βετουλάκη