Η μελέτη ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής απορριμμάτων σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας

Η μελέτη ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής απορριμμάτων σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας

Με ένα από τα πλέον σοβαρότερα θέματα του Δήμου, που αφορά άμεσα στους κατοίκους και δημότες οι οποίοι πληρώνουν ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας, η έγκριση (σ.σ. ή όχι) μελέτης για αποκομιδή των απορριμμάτων για να ανατεθεί σε ιδιώτη η αποκομιδή, συνεδριάζει απόψε στις 7.00 το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας!
Ουσιαστικά, η μελέτη έγινε για να δοθεί σε ιδιώτη η αποκομιδή των απορριμμάτων, σύμφωνα με την επιθυμία και πολιτική επιλογή της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας και του ίδιου του δημάρχου Παναγιώτη Κατσίβελα, ο οποίος από τις πρώτες εβδομάδες της θητείας του είχε μιλήσει σε συνέντευξή του στο «Θ» για ιδιωτικοποίηση μέρους της καθαριότητας!
Για το ζήτημα αυτό, μάλιστα, είχαν προκληθεί πολλές αντιδράσεις από αντιπολίτευση, εργαζομένους και το Σωματείο Υπαλλήλων ΟΤΑ Μεσσηνίας, καθώς πολλάκις ο δήμαρχος δημόσια αναφέρει πως η Υπηρεσία Καθαριότητας (Περιβάλλοντος) του Δήμου (η οποία ως αρμόδια είχε αναλάβει κατ’ εντολήν δημάρχου να συντάξει σχετική μελέτη για ιδιωτικοποίηση) έβγαζε το κόστος περί τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ για έξι μήνες, ενώ ο δήμαρχος ισχυριζόταν ότι το κόστος είναι περί το 1 εκατομμύριο, σύμφωνα με στοιχεία που εκείνος είχε, και εξαπέλυε βολές σε βάρος υπηρεσιών και υπαλλήλων του Δήμου.
Με ενδιαφέρον, δε, αναμένεται στην αποψινή συνεδρίαση εάν θα παρουσιαστεί και η μελέτη της Υπηρεσίας Καθαριότητας (Περιβάλλοντος) σχετικά με την αποκομιδή, κάτι το οποίο, όπως ήδη έχουν τονίσει από την αντιπολίτευση, οφείλει ο δήμαρχος να πράξει, από τη στιγμή που ο ίδιος έχει «στοχοποιήσει» την υπηρεσία και υπαλλήλους που τη συνέταξαν, ώστε να μπορέσουν να έχουν σφαιρική άποψη. 
Εντύπωση προκαλεί, από μόνο του, το γεγονός ότι τη μελέτη για την ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής που καλείται να εγκρίνει απόψε το Δημοτικό Συμβούλιο δεν την έχει συντάξει η Υπηρεσία Καθαριότητας (Περιβάλλοντος), αλλά η Οικονομική Υπηρεσία.
Επίσης, είναι η πρώτη φορά, πιθανώς και σε παγκόσμιο επίπεδο, που μελέτη οίκοθεν, μελέτη, δηλαδή, που συνέταξε Υπηρεσία Φορέα Αυτοδιοίκησης, πηγαίνει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ύστερα από αυτή την καινοτομία και πρωτοπορία, αναμένεται στο εξής όλες οι μελέτες υπηρεσιών του Δήμου να συζητούνται και να εγκρίνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο!
Στην Αιτιολογική Έκθεση κόστους – οφέλους που αφορά στην ανάθεση σε ιδιώτη της αποκομιδής απορριμμάτων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Τριφυλίας, που συνέταξε η Οικονομική Υπηρεσία και απέστειλε προς το δήμαρχο Τριφυλίας, ευθύς εξαρχής αναφέρεται ότι είναι συμφέρουσα οικονομικά και λειτουργικά η ανάθεση σε ιδιώτη της αποκομιδής, λαμβάνοντας υπόψη απολογιστικά στοιχεία του Δήμου έτους 2014.
Σύμφωνα με αυτή, η Υπηρεσία Καθαριότητας είχε κόστος, το 2014, 1.197.480,51 ευρώ. Από αυτό το ποσό, τα 676.927,09 ευρώ αφορούν στο κόστος μισθοδοσίας προσωπικού, μονίμων και αορίστου χρόνου και 229.600,72 ευρώ το έκτακτο προσωπικό. Με τα παραπάνω δεδομένα το σύνολο της Μισθοδοσίας στην Υπηρεσία Καθαριότητα ανέρχεται σε 906.527,81 ευρώ. Αφαιρουμένης της μισθοδοσίας του προσωπικού, οι λοιπές δραστηριότητες και υποχρεώσεις της Υπηρεσίας Καθαριότητας ανήλθαν σε 290.952,07 ευρώ.
Στην Αιτιολογική Έκθεση αναφέρεται πως η ανάθεση της αποκομιδής σε ιδιώτη θα δώσει την ευχέρεια στο Δήμο να καλύψει άλλες εργατικές και διοικητικές ανάγκες σε αριθμό 27 υπαλλήλων, κι αυτό σημαίνει ότι απαλλάσσεται από ένα μεγάλο οικονομικό κόστος (μείωση έκτακτου προσωπικού, μείωση δαπανών υποστήριξης), καλύπτοντας ταυτοχρόνως τις ανάγκες άλλων υπηρεσιών, όπως της Τεχνικής και Πρασίνου.
Όμως, όταν οι περισσότεροι είναι ΥΕ, πώς μπορούν να καλύψουν διοικητικές ανάγκες και τι προβλέπει ο ΟΕΥ του Δήμου για τις υπηρεσίες και τα τμήματά τους; Υπάρχει, ζήτημα διαθεσιμότητας υπαλλήλων;
Επιπροσθέτως, η ανάθεση σε ιδιώτη σημαίνει ότι ο Δήμος δε θα προσλάβει ξανά εποχικούς και θα «γλιτώσει» στο εξής τα 240.000 ευρώ περίπου;
Η Μελέτη για αποκομιδή από ιδιώτη, όπως αναφέρεται στην Τεχνική Έκθεση αυτής, έχει προϋπολογισμό 692.493,89 ευρώ και αφορά στην παροχή υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων Δημοτικών Ενοτήτων, Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου, για ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης. Τα, δε, απορρίμματα θα μεταφέρονται σε χώρους που θα υποδειχθούν από το Δήμο.
Σε ποιους χώρους, όμως, από τη στιγμή που οι σκουπιδότοποι είναι και σήμερα παράνομοι και ήδη υλοποιείται πρόγραμμα αποκατάστασής τους; Δηλαδή, για ακόμα ένα χρόνο, από τότε που θα βρεθεί ανάδοχος, αν προχωρήσει η διαδικασία ανάθεσης σε ιδιώτη, θα συνεχίζεται η απαράδεκτη κατάσταση με αποκομιδή και απόθεση σύμμεικτων απορριμμάτων. Χωρίς καν ο Δήμος να έχει εκπονήσει, όπως είναι υποχρεωμένος, ΤΟΣΔΑ και εκτός νομικού πλαισίου του αναθεωρημένου και ισχύοντος ΕΣΔΑ; Σύμμεικτα σκουπίδια, σε ιδιώτη, αντί για ανακύκλωση και διαλογή στην πηγή; Με την αποκομιδή πρασίνου και στερεών – ογκωδών αντικειμένων, τι προβλέπεται; Ο Κανονισμός Καθαριότητας και Πρασίνου παύει άδοξα να υπάρχει;