“Μπούμερανγκ” η αμφιδρόμηση, χωρίς μελέτη, της Βασιλέως Γεωργίου!

“Μπούμερανγκ” η αμφιδρόμηση, χωρίς μελέτη, της Βασιλέως Γεωργίου!

Εξοστρακίζουν τα αυτοκίνητα φέρνοντας την κίνηση στο κέντρο!
Παράδοξη, αν μη τι άλλο, η επιχειρηματολογία της Δημοτικής Αρχής για το έργο
Η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να προχωρήσει σε μια κυκλοφοριακή παρέμβαση στην… καρδιά της πόλης, όπως είναι η αμφιδρόμηση της Βασιλέως Γεωργίου, με ενστάσεις στην αρχή – τουλάχιστον- από την Τεχνική Υπηρεσία, χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη, χωρίς καν μια τυπική τοπική μελέτη και με σημαία της ότι διώχνει το αυτοκίνητο από την καρδιά της πόλης. Αν αυτό δεν είναι ανέκδοτο, τότε πολύ μεγάλο μέρος των πολιτών, ειδικών και μη, έχασε το χιούμορ του.
Κι όμως, στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, όπου και συζητήθηκε το θέμα, αυτή ήταν η δικαιολογία από την πλευρά της πλειοψηφίας για την… αναγκαιότητα του έργου.
Δηλαδή, προχωράς σ’ ένα μπαι πας στο κέντρο της πόλης, υποστηρίζεις – μέσω δημάρχου- ότι η κυκλοφοριακή μελέτη θα γίνει μετά την ολοκλήρωση του περιμετρικού, φορτώνεις την Αριστομένους με αυτοκίνητα και θέλεις αυτή η απόφαση να επικροτηθεί!
Την εισήγηση έκανε ο υπεύθυνος για το κυκλοφοριακό, δημοτικός σύμβουλος, Δημήτρης Δημόπουλος, ο οποίος υποστήριξε ότι οι ρυθμίσεις αυτές εντάσσονται στο σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για τον εξοστρακισμό (!) του αυτοκινήτου από το κέντρο της πόλης.
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, τόνισε ότι με τις αλλαγές της Δημοτικής Αρχής στη Βασιλέως Γεωργίου συσσωρεύονται περισσότερα προβλήματα από εκείνα που υπήρχαν. Επιπλέον, δαπανήθηκε ένα μεγάλο ποσό, σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης, χωρίς κανέναν λόγο.
Τόνισε, επίσης, ότι με τις αλλαγές αυτές επιβάλλεται ένα νέο χαράτσι στους κατοίκους της περιοχής, που θα πρέπει να πληρώνουν για τη στάθμευση του αυτοκινήτου τους, ύστερα από την επιβολή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ο Μανώλης Μάκαρης υπογράμμισε ότι επιβάλλεται η Δημοτική Αρχή να αναθέσει τώρα την εκπόνηση ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης και να σταματήσει τις αποσπασματικές παρεμβάσεις.
Ο επικεφαλής της “Ανεξάρτητης Συμμαχίας Πολιτών”, Μιχάλης Αντωνόπουλος, επίσης εξέφρασε τη θέση ότι με τις αλλαγές αυτές ανακατεύεται η κυκλοφορία και ζήτησε να τοποθετηθεί, τουλάχιστον, επαρκής σήμανση, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι οδηγοί.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, αντιδήμαρχος Ανδρέας Καραγιάννης, σχολίασε ότι με την ελεγχόμενη στάθμευση θα δοθεί λύση στο πρόβλημα που τόνισε ότι υπάρχει με την κατάληψη των θέσεων στάθμευσης από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Η απόφαση
Σύμφωνα με την κατά πλειοψηφία απόφαση, στην περιοχή θα γίνουν οι ακόλουθες ρυθμίσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης:

1. Οδός Βασιλ. Γεωργίου (από Φαρών έως Αριστομένους)
-Απαγόρευση στάσης /στάθμευσης εκατέρωθεν της διαχωριστικής νησίδας

2. Οδός Βασιλ. Γεωργίου (από Φαρών έως Αριστομένους με κατεύθυνση προς Αριστομένους)
-Κυκλοφορία οχημάτων σε δύο παράλληλες λωρίδες από τη Φαρών έως την Ασκληπιού, συνέχεια των δύο λωρίδων (ευθείας κίνησης) της Βασιλ. Γεωργίου ανατολικά της Φαρών. Αυτά προϋποθέτει την απαγόρευση στάσης/στάθμευσης στο παραπάνω τμήμα της οδού
-Απαγόρευση στάσης/στάθμευσης από την Ασκληπιού μέχρι και τη διάβαση που υπάρχει μπροστά από την πλατεία του Ι.Ν. Ταξιαρχών, με εξαίρεση τη στάση του αστικού λεωφορείου. Από τη διασταύρωση της οδού Ασκληπιού μέχρι και τη στάση θα τοποθετηθούν ελαστικά κολωνάκια πλησίον του κρασπέδου, δίνοντας τη δυνατότητα στο λεωφορείο να σταματά κοντά στο πεζοδρόμιο και να μπορεί όχημα που το ακολουθεί να προσπερνά
-Από τη διάβαση που υπάρχει μπροστά από την πλατεία του Ι. Ν. Ταξιαρχών μέχρι την οδό Αριστοδήμου, επιτρέπεται η στάση/στάθμευση των οχημάτων.
-Απαγόρευση στάσης/στάθμευσης από την Αριστοδήμου έως την Αριστομένους. Συμπληρωματικά στο παραπάνω τμήμα θα τοποθετηθούν ελαστικά κολωνάκια στο μέσο της Βασιλ. Γεωργίου, ώστε να υπάρχουν δύο (2) παράλληλες λωρίδες κυκλοφορίας, δίνοντας τη δυνατότητα ταυτόχρονα σε ευθεία κίνηση προς τη Φραντζή και αριστερή στροφή στην Αριστομένους
3. Οδός Βασιλ. Γεωργίου (από Αριστομένους έως Φαρών, με κατεύθυνση προς Φαρών)
-Απαγόρευση στάσης/στάθμευσης από την οδό Αριστομένους έως την είσοδο/ έξοδο του πεζόδρομου της Αν. Σκιά
-Από την είσοδο/έξοδο του πεζόδρομου της Αν. Σκιά μέχρι την οδό Ασκληπιού, επιτρέπεται η στάση/στάθμευση των οχημάτων
-Κυκλοφορία οχημάτων σε δύο παράλληλες λωρίδες από την Ασκληπιού (δυτικό τμήμα) έως τη Φαρών, προκειμένου να δημιουργηθεί μία λωρίδα για κίνηση ευθεία στην Βασιλ. Γεωργίου και μία λωρίδα για κίνηση δεξιά στην οδό Φαρών. Αυτό προϋποθέτει την απαγόρευση στάσης/στάθμευσης στο παραπάνω τμήμα της οδού
-Απαγόρευση της δεξιάς στροφής στην οδό Φαρών, για μεγάλα οχήματα, λόγω των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της στροφής

4. Οδός Βασιλ. Όλγας (από Βύρωνος έως Ακρίτα, με κατεύθυνση προς Ακρίτα)
-Η οδός Βασιλ. Όλγας παραχωρεί προτεραιότητα στην οδό Ακρίτα

5.Οδός Αριστοδήμου (από Βασιλ. Όλγας έως Βασιλ. Γεωργίου)
-Αλλαγή της κατεύθυνσης της Αριστοδήμου στο παραπάνω τμήμα, με δυνατότητα κίνησης των οχημάτων από την οδό Βασιλ. Όλγας προς την οδό Βασιλ. Γεωργίου

6. Οδός Ασκληπιού (από Βασιλ. Όλγας έως Βασιλ. Γεωργίου)
-Αλλαγή κατεύθυνσης του ανατολικού κλάδου της οδού, με δυνατότητα κίνησης των οχημάτων από την οδό Βασιλ. Γεωργίου προς την οδό Βασιλ. Όλγας

Ελεγχόμενη στάθμευση
-Στο τμήμα της οδού Βασιλ. Γεωργίου, από Αριστομένους έως Φαρών και όπου επιτρέπεται σύμφωνα με τα παραπάνω η στάθμευση, προτείνεται η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με κάρτα, όπως αυτή ισχύει και σε άλλα σημεία της πόλης.

του Αντώνη Πετρόγιαννη 

Βασιλέως Γεωργίου: Η αμφίδρομη κίνηση φέρνει και… «αμφίδρομες» απόψεις