Κατερίνα Κασιούμη: «Δεν μπορεί συνέχεια να “αγοράζουμε” πολιτισμό απέξω»


Η παραίτηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου και η εκλογή της Κατερίνας Κασιούμη ως νέας διευθύντριας του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού προκάλεσαν αρκετές συζητήσεις, τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο. Αυτές αποτελούν, πλέον, παρελθόν και η νέα διευθύντρια έχει ήδη… στρωθεί στη δουλειά, προκειμένου να πετύχει στο δύσκολο έργο της.
Η ίδια από τις πρώτες της δηλώσεις δεν έκρυψε τις δυσκολίες του εγχειρήματος, αλλά και την αισιοδοξία της ότι όλα θα πάνε καλά: «Σήμερα καλούμαστε να διατηρήσουμε αυτό το θεσμό και να τον φέρουμε εις πέρας εν μέσω οικονομικών δυσκολιών και, επίσης, πίεσης χρόνου.
Θα απαιτηθεί ιδιαίτερη προσπάθεια εκ μέρους μου και από όλους τους συνεργάτες, αλλά δεσμεύομαι ότι θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και σε αγαστή συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή θα καταφέρουμε να συνεχίσουμε την παράδοση του Φεστιβάλ και φέτος».
Πρόσφατα, η κυρία Κασιούμη μίλησε με τον Σάκη Ιωαννίδη από την εφημερίδα «Καθημερινή», για το 22ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, τα σχέδιά της και τους στόχους της, για να καταστεί, τουλάχιστον, εφάμιλλο των προηγούμενων.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ, «συναντηθήκαμε μία από τις σπάνιες μέρες με καταρρακτώδη βροχή στην Καλαμάτα, στο γραφείο της, στο εντυπωσιακό Ζουμπούλειο Μέγαρο του 1905, όπου βρίσκεται η έδρα του Διεθνούς Φεστιβάλ και της Δημοτικής Σχολής Χορού της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Η μέχρι πρότινος διευθύντρια της Δημοτικής Σχολής, Κατερίνα Κασιούμη, βρέθηκε στο τιμόνι και των δύο θεσμών μετά την αποχώρηση της Βίκυς Μαραγκοπούλου και προσπαθεί, όπως επισημαίνει στην “Κ”, να οικοδομήσει ένα πρόγραμμα που θα απευθύνεται σε όλους.
Ανέλαβε τα νέα της καθήκοντα στα τέλη Φεβρουαρίου και έκτοτε έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου, ώστε η φετινή διοργάνωση να περιλαμβάνει συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς, όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή, ομάδες από το εξωτερικό που, όπως λέει, “να μπορούν να έρθουν αυτή τη χρονική στιγμή με όσο το δυνατόν πιο λογικό κόστος”, νέους καλλιτέχνες και παρουσία της Δημοτικής Σχολής Χορού.
Χαρακτηρίζει “εξαιρετική” τη δουλειά της προκατόχου της και υπογραμμίζει ότι για την ίδια έχει μεγάλη σημασία να διασφαλιστεί η συνέχιση του θεσμού, ανεξάρτητα από το πρόσωπο που θα είναι επικεφαλής, μιας και η θέση μόνιμου καλλιτεχνικού διευθυντή θα προκηρυχθεί μετά τη λήξη της φετινής διοργάνωσης.
“Αναλαμβάνω σε μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή. Δεν είχα την πολυτέλεια να ξεκινήσω από την αρχή του χρόνου και αυτό είναι δύσκολο, όταν κάνεις προγραμματισμό ενός διεθνούς φεστιβάλ, διότι οι μεγάλες ομάδες προγραμματίζουν ένα με δύο χρόνια μπροστά”, τονίζει η κα Κασιούμη και συμπληρώνει ότι προτεραιότητά της είναι να μη γίνουν εκπτώσεις στην ποιότητα των παραστάσεων.
“Πιστεύω ότι πρέπει να ανοίξει ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε το χορό. Ο χορός είναι στάση ζωής και αυτό δεν έχει σχέση με το πόσο ακριβό είναι το θέαμα, αλλά με το πώς επεξεργάζεσαι και διαχειρίζεσαι τον εαυτό σου και τη δουλειά σου και πώς την προσφέρεις στο κοινό σου. Αυτό το σκεπτικό έχουν και οι ομάδες στις οποίες απευθύνθηκα”, σημειώνει.
Στο φετινό φεστιβάλ θα γίνει προσπάθεια ώστε τα σεμινάρια και οι παράλληλες εκδηλώσεις να καλύψουν τα ενδιαφέροντα ειδικών και μη, ενώ δράσεις και χορευτικά δρώμενα θα γίνουν μέσα σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους της πόλης, όπως στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας με την Μπάρμπαρα Κέιν. Οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες θα έχουν επίσης παρουσία στη διοργάνωση.
“Ένα φεστιβάλ πρέπει να δίνει ευκαιρίες. Παιδιά από το φυτώριο της σχολής που έχουν διεθνή καριέρα, όπως η Σάνια Στριμπάκου και η Αλεξάνδρα Ρογκόφσκα, θα πρέπει να υπάρχουν στο φεστιβάλ. Δεν μπορεί συνέχεια να ‘αγοράζουμε’ πολιτισμό απέξω, πρέπει να τον φτιάξουμε και εμείς, κι ας μην είναι τέλειος στην αρχή”, τονίζει.
Επίσης, για πρώτη φορά, οι προχωρημένοι σπουδαστές της Δημοτικής Σχολής Χορού θα έχουν την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους στο κοινό του φεστιβάλ με ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο που θα μετουσιωθεί σε μια μικρή παράσταση».

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης