Βουτιά στις πωλήσεις σε Καλαμάτα και Πύλο, αύξηση στην Κυπαρισσία


Οι έμποροι ζητούν παράταση ενδιάμεσων εκπτώσεων ως τις 24 Μαϊου

Δε βοήθησε, ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων της άνοιξης, όπως προκύπτει από έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), η οποία και αναλαμβάνει πρωτοβουλία να ζητήσει νέο δεκαήμερο προσφορών από 14 έως 24 Μαΐου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, στη Μεσσηνία οι πωλήσεις στα καταστήματα της Καλαμάτας και της Πύλου παρουσίασαν μείωση έως και 10%, με τη δεύτερη να φτάνει και στο 20%, ενώ, αντίθετα, στην Κυπαρισσία τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα, αφού, σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση έως και 10%.
Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα, σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων ανέφεραν στην έρευνα της ΕΣΕΕ ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους, σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι 7 στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015. Σημαντικό τμήμα των εκπροσώπων (οι 30 στους 74) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων κινήθηκε στο 11-20% σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην εκπτωτική περίοδο του Μαΐου αποτελούν τα τρία τέταρτα του δείγματος, ενώ μία στις τέσσερις δεν πραγματοποίησε προσφορές. Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επέλεξε να διαμορφώσει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 40%.

Εκπτώσεις ανά κλάδο
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας των επιχειρήσεων: Μία στις δύο επιχειρήσεις στον κλάδο των επιμορφωτικών και ψυχαγωγικών ειδών δε συμμετείχε στις εκπτώσεις του Μαΐου.
Το αντίστοιχο ποσοστό στις επιχειρήσεις με είδη ένδυσης/υπόδησης περιορίζεται στο 10%. Επίσης, παρατηρείται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος πραγματοποιεί ως επί το πλείστον χαμηλής τάξεως εκπτώσεις, δεδομένου ότι περίπου οι μισοί επιχειρηματίες δήλωσαν ότι μείωσαν τις τιμές των εμπορευμάτων τους μεταξύ 11% και 20%.
Μία στις τρεις επιχειρήσεις διέθεσε σε έκπτωση συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Μία στις πέντε μείωσε τις τιμές σε όλα τα εμπορεύματά τους, είτε αυτά ήταν νέες παραλαβές είτε εμπορεύματα που είχαν σε απόθεμα.
Μεγάλη διαφοροποίηση προκύπτει αν συγκριθούν οι επιχειρήσεις της Αττικής με αυτές που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στην Αττική το 47% διέθεσε σε έκπτωση μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 24% των επιχειρήσεων.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη