Εξελίξεις για το δρόμο Καλαμάτας- Ριζόμυλου περιμένει ο Π. Νίκας


Οι πληροφορίες της κάνουν λόγο για επιλογή της κοστοβόρας παραλιακής χάραξης

Με μία λιτή ανακοίνωση, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις, η Δημοτική Αρχή φέρνει και πάλι στην επικαιρότητα το δρόμο Καλαμάτας- Ριζόμυλου, σημειώνοντας ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Βέβαια, τέτοιου είδους ανακοινώσεις έχουν συχνά – πυκνά δει το φως της δημοσιότητας, χωρίς καμία εξέλιξη, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται ότι κάτι… κινείται.
Συγκεκριμένα, στο δελτίο Τύπου σημειώνονται τα εξής: «Υπάρχουν σαφείς και συγκεκριμένες ενδείξεις για θετικές εξελίξεις, όσον αφορά στην κατασκευή του δρόμου Καλαμάτας – Ριζομύλου με τη νέα, παραλιακή χάραξη και με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ. Εκτίμηση του Δήμου είναι ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο πάντως ο δήμαρχος συντηρεί και διεκδικεί με κάθε ευκαιρία».
Υπενθυμίζουμε ότι στην αρχή της χρονιάς το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας με απόφασή του ζητούσε την εφαρμογή της ολοκληρωμένης και κατατεθειμένης στο υπουργείο Υποδομών μελέτης, που προβλέπει νέα παραλιακή χάραξη. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν τίθεται ζήτημα να είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλειστός.
Οι θέσεις που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αναλυτικά οι εξής:
1. Ο νέος δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι έργο όχι μόνο μεσσηνιακής, αλλά εθνικής σημασίας, για λόγους που συνδέονται με την τουριστική, αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου
2. Ο συγκεκριμένος δρόμος πρέπει να ακολουθεί τη νέα χάραξη, όπως προβλέπεται από τη μελέτη που ήδη έχει συνταχθεί και ολοκληρωθεί, για μια σειρά από σοβαρούς λόγους, μεταξύ των οποίων η ανάπτυξη της δυτικής περιοχής της Καλαμάτας, μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου
3. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η μοναδική ολοκληρωμένη μελέτη σε επίπεδο νομού σήμερα και μπορεί άνετα να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ
4. Ο υπάρχων δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να αναβαθμισθεί σε επίπεδο ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητόδρομου, για μια σειρά λόγους (σιδηροδρομική γραμμή, αεροδρόμιο κ.λπ.).
5. Το ζήτημα αν είναι «κλειστός» ή «ανοικτός» ο αυτοκινητόδρομος είναι έλασσον, που μπορεί να αντιμετωπισθεί με συνεννόηση των τοπικών κοινωνιών. Το μείζον είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Από την άλλη πλευρά, στην τελευταία του επίσκεψη στην Καλαμάτα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ανέφερε ότι θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς δύο κρίσιμες μελέτες για το νομό και την περιοχή: μία για τον άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και μία για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Ανέφερε, μάλιστα, πως ο πρώτος είναι «ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το Δήμο της Καλαμάτας», για τη Μεσσηνία και για τη νότια Πελοπόννησο ευρύτερα. Ο δεύτερος ολοκληρώνει το διευρωπαϊκό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Οι μελέτες αυτές θα αποτελέσουν δωρεά του «Μορέα» προς το ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να τύχουν αξιοποίησης.
Ειδικότερα, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ο κ. Δέδες είπε πως θα εξεταστεί εάν ακολουθηθεί νέα χάραξη ή εάν θα γίνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου με πιθανόν μικρά νέα τμήματα σε κάποια σημεία του. Η αξιολόγηση θα γίνει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ θα εξετασθούν το κόστος αλλά και οι δυνατότητες χρηματοδότησης.
Για το τι θα ισχύσει στο άμεσο μέλλον, περιμένουμε τις ανακοινώσεις…

Του Αντώνη Πετρόγιαννη