Με τη… βούλα Σπίρτζη οι απευθείας αναθέσεις έργων


Ποιες παρεμβάσεις προβλέπονται σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας 
Στη λεπτή γραμμή μεταξύ της νομιμότητας και… της απευθείας ανάθεσης κινείται η απόφαση του υπουργείου Υποδομών να αναθέσει σειρά νέων εργασιών στην κοινοπραξία «Μορέας», υποστηρίζαμε σε χθεσινό μας ρεπορτάζ.
Σημειώναμε, μάλιστα, ότι οι εργασίες δε σχετίζονται με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Λεύκτρου – Σπάρτης, αλλά πρόκειται για μικρά οδικά έργα κοντά στους κόμβους του, αρμοδιότητας των τοπικών Δήμων.
Η απόφαση προσφέρει μεν επιπλέον έργο στον κατασκευαστή και… χαρά στους τοπικούς δημάρχους, επιβαρύνει όμως τον προϋπολογισμό του έργου με άγνωστο ποσό και θέτει «εκτός αγοράς» έργα σε μια δύσκολη περίοδο για τον κατασκευαστικό κλάδο.
Προς επίρρωση των παραπάνω έφθασε στην εφημερίδα μας και η χθεσινή ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας, η οποία υποστηρίζει τα εξής: «Με απόφασή του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, εντέλλεται την εκτέλεση εργασιών σύμφωνα με το άρθρο 18.6 της Σύμβασης Παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου “Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη”, στον παραχωρησιούχο του Έργου “Μορέας Α.Ε.”. Με την εντολή αυτή ικανοποιούνται βασικά αιτήματα του Δήμου Καλαμάτας και επιλύονται σχετικά ζητήματα.
Ο δήμαρχος ευχαρίστησε τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και το γενικό γραμματέα Υποδομών του ιδίου υπουργείου, Γιώργο Δέδε, για την κατανόηση που επέδειξαν όσον αφορά στα αιτήματα που έθεσε ο Δήμος Καλαμάτας και για την προώθηση της επίλυσής τους.
 
Ποιες παρεμβάσεις προβλέπονται
Για τον Ανισόπεδο Κόμβο Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας (πίσω από την Καπνοβιομηχανία Καρέλια), ο υπουργός εντέλλεται την κατασκευή του οδικού τμήματος από το Όριο Εκτέλεσης του Έργου Παραχώρησης στον Ανισόπεδο Κόμβο Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας μέχρι την οδό Αθηνών μήκους 355,00 μ., τη διαμόρφωση της συμβολής σε κόμβο κυκλοτερούς μορφής (Round About), καθώς και την αναβάθμιση του τοπικού δικτύου με την:
2.1. Κατασκευή πρόσθετου συνδετήριου οδικού τμήματος μήκους 250,00 μ. στην περιοχή που ορίζεται μεταξύ των Χ.Θ. 25+050 έως τη Χ.Θ. 25+300 βόρεια του Αυτοκινητόδρομου
2.2. Ασφαλτόστρωση υφιστάμενης αγροτικής οδού μήκους 270,00 μ. στην περιοχή που ορίζεται μεταξύ των Χ.Θ. 26+500 έως τη Χ.Θ. 26+750 βόρεια του Αυτοκινητόδρομου
2.3. Κατασκευή Πεζογέφυρας περί την Χ.Θ. 25+800.
 
Για τον Ανισόπεδο Κόμβο Λαιίκων, ο υπουργός δίδει εντολή σχετικά με:
3.1. Την κατασκευή του υπολειπομένου τμήματος μήκους 550,00 μ. της εσωτερικής περιφερειακής οδού Καλαμάτας προς την συνοικία Πλακωτά
3.2. Τη διαμόρφωση κλάδου σύνδεσης της εσωτερικής περιφερειακής οδού Καλαμάτας προς τη συνοικία Πλακωτά με τον κλάδο του Αυτοκινητόδρομου προς Καρδαμύλη και Αρεόπολη.
 
Πέραν αυτών, ο υπουργός εντέλλεται:
4. Τη διαμόρφωση κόμβου κυκλοτερούς μορφής (Round About) επί της Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας (περιοχή οικισμού Πηδήματος) σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της Απόφασης, που είναι τα εξής:
Είναι σκόπιμη, για λόγους βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, η κατασκευή κόμβου κυκλοτερούς μορφής (Round About) επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας στην περιοχή του οικισμού Πηδήματος, καθόσον:
4.1. Με την υφιστάμενη οδική σύνδεση του οικισμού Πηδήματος μέσω ισόπεδου κόμβου μορφής Τ και των παραπλεύρων DSR18_A και ASR17_A, η πρόσβαση προς τον οικισμό είναι δυνατή μόνο για οχήματα μικρού ύψους
4.2. Με την κατασκευή κόμβου κυκλοτερούς μορφής (Round About) και την κατάλληλη σήμανση και ηλεκτροφωτισμό, βελτιώνεται κατακόρυφα το επίπεδο οδικής ασφάλειας
4.3. Ο υπόψη σχεδιασμός έχει συμπεριληφθεί στον ΦΑΤ-2014 βάσει του οποίου εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. 176151 / 14-11-2014 Απόφαση του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής, με την οποία ανανεώθηκαν – τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι που εγκρίθηκαν δυνάμει της με αρ. πρωτ. 122004 / 13-07-2004 Κ.Υ.Α.».

 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη