Στο «πακέτο Γιούνκερ» το τμήμα Καλό Νερό -Τσακώνα και η γραμμή Πάτρα-Καλαμάτα


Η επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο με παράλληλα αναβάθμιση του λιμανιού σε επιβατικό, η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα (θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο) με αναβάθμιση και των τριών λιμένων και παράλληλη κατασκευή του οδικού τμήματος Τσακώνα – Καλό Νερό, είναι έργα που θα προταθούν για τη λίστα που θα κατατεθεί προς χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ»
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Αθ. Βούρδα, τα έργα που εντάσσονται είναι σιδηροδρομικά, οδικά και αναβάθμιση λιμένων, με στόχο την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.
 
Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα
Σύμφωνα με την «Ημερησία», η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο, μήκους 270 χιλιομέτρων. Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα), ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων.
Αυτός είναι και ο λόγος που το συνολικό έργο θα περιλαμβάνει και την αναβάθμιση των τεσσάρων λιμένων. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας – Πύργου και Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα, αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Η διαδρομή από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία θα διανύεται σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά και θα περιλαμβάνει πολλές στάσεις.
Στόχος είναι ο σιδηρόδρομος να «καρπωθεί» από την αυξημένη τουριστική κίνηση της περιοχής. Όπως αποκάλυψε ο κ. Βούρδας, πέρυσι μόνο στα λιμάνια της Καλαμάτας και του Κατάκολου έφτασαν 1,1 εκατ. επιβάτες από κρουαζιέρα. Έμφαση, όμως, θα δοθεί και στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς στην ενδοχώρα της Μεσσηνίας και της Ηλείας σε ημερήσια βάση την περίοδο Μαρτίου – Οκτωβρίου φεύγουν 100 νταλίκες με νωπά προϊόντα. Για το λόγο αυτό έχουν προβλεφθεί δύο πλατφόρμες στην περιοχή της Καλαμάτας και μία ειδική πλατφόρμα στη Μεσσηνία, που θα υποδέχονται αυτά τα προϊόντα. Στο έργο θα συμπεριληφθεί και η οδική σύνδεση Τσακώνα – Καλό Νερό.