Χρυσά αστέρια για την Αγροβίμ στις Βρυξέλλες


Στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου βρέθηκε – για άλλη μια φορά – η “dream team” της ελληνικής διατροφής. Η ποιότητα των εγχώριων προϊόντων κατάφερε να κερδίσει τους ουρανίσκους του πιο απαιτητικού κοινού, αυτού των βραβευμένων με αστέρι Michelin σεφ του κόσμου, στον ετήσιο διαγωνισμό του Διεθνούς Ινστιτούτου Γεύσης και Ποιότητας.
Το γεγονός έχει ιδιαίτερη σημασία και για τη Μεσσηνία, αφού η πολυβραβευμένη εταιρεία τυποποίησης “Αγροβίμ” κέρδισε δύο βραβεία με τα προϊόντα της ILIADA KALAMATA PDO EXVOO και ILIADA KALAMATA PDO OLIVES IN BRINE.
Μια επιχείρηση με αμιγώς εξαγωγικό χαρακτήρα, η “Αγροβίμ”, συνδυάζει την ποιότητα με τον μεγάλο όγκο παραγωγής. Στοχεύει στον καταναλωτή των καλών σούπερ μάρκετ του εξωτερικού και έχει καταφέρει να κερδίσει αγορές και βραβεία. Η καλαματιανή εταιρεία παράγει ελαιόλαδο, ελιές και συναφή προϊόντα και τα εξάγει σε όλο τον κόσμο.
Η Αγροβίμ έχει μια ομάδα 400 ελαιοπαραγωγών που παράγουν γι’ αυτήν, αλλά συνεργάζεται και με 3.000 ακόμη παραγωγούς της περιοχής. Μαζεύει τα προϊόντα τους και τα τυποποιεί σε εξαιρετικές συσκευασίες.
Το λάδι τους, η «Ιλιάδα», συμβατικό και βιολογικό, είναι το πρώτο σε πωλήσεις ελληνικό ελαιόλαδο στην αγγλική αγορά, με πολλές διακρίσεις και βραβεία.
Η Ιλιάδα αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των προϊόντων της και έχει αγαπηθεί από τους ξένους που εκτιμούν το καλό ελληνικό λάδι. Βρίσκεται στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ευρώπης και ξεχωρίζει για την προσιτή τιμή του και την καλή ποιότητα.
Η Τζένη και ο ∆ημήτρης Γυφτέας παρέλαβαν τη μικρή επιχείρηση του πατέρα τους και με πολύ κόπο και προσπάθεια τη μετέτρεψαν σε αυτό που είναι σήμερα: μια μεγάλη ελληνική εταιρεία που εξάγει το σύνολο των προϊόντων της και αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης για όλη την περιοχή.
Στη χθεσινή της έκδοση η εφημερίδα “Ύπαιθρος Χώρα”, με ρεπορτάζ που υπογράφει η Νατάσα Φραγκούλη, αναφέρεται εκτενώς στο διαγωνισμό. Όπως σημειώνει, «εκατόν οκτώ ελληνικά προϊόντα-διαμάντια απέσπασαν χρυσά αστέρια ποιότητας στο διαγωνισμό για το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης, που διοργανώνει το Διεθνές Ινιστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (International Taste & Quality Institute – iTQi), που πραγματοποιείται μια φορά το χρόνο στις Βρυξέλλες.
Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί μια “σφραγίδα ποιότητας” στη γεύση, η οποία δίνεται από διαμορφωτές γνώμης, ενώ οι εταιρείες μπορούν να τοποθετήσουν το βραβείο στην ετικέτα τους για τρία χρόνια, αξιοποιώντας το ως ένα πρόσθετο εργαλείο διείσδυσης σε ξένες αγορές.
Ανάμεσα στα 108 ελληνικά προϊόντα που βραβεύτηκαν, εκτός από αυτά μεγάλων ομίλων και πολυεθνικών του κλάδου των τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα, περιλαμβάνονται δεκάδες μικρότερων επιχειρήσεων, που διακρίνονται για τις μεθόδους παραγωγής τους.
Μάλιστα, το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν οι Έλληνες παραγωγοί για συμμετοχή στο διαγωνισμό βαίνει διογκούμενο, αποδεικνύοντας στην πράξη τη δυναμική εξωστρέφειας του ελληνικού ποιοτικού προϊόντος. Μέλι που συλλέγεται από την περιοχή της NATURA και του Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς στην Κρήτη, ελιές από τους βιολογικούς ελαιώνες της Λακωνίας με υγειοπροστατευτικά μικροσυστατικά, χοιρομέρι από τη Δράμα καπνισμένο με μυστική συνταγή, είναι κάποια από τα αστέρια της ελληνικής γης που σήκωσαν το χρυσό.
Συνολικά, η Ελλάδα είχε μεγάλη “σοδειά” βραβείων στο φετινό διαγωνισμό σε μια σειρά από βασικά αγροτικά προϊόντα, όπως η φέτα, αλλά και άλλα γαλακτοκομικά, το μέλι, το ελαιόλαδο και οι ελιές.
 
Χρυσά βραβείο, που περνούν από… κόσκινο
Η ελληνική αγροδιατροφή πέρασε, μαζί με χιλιάδες άλλα προϊόντα, από περισσότερες από περίπου 80 χώρες, τη βάσανο των εξαντλητικών δοκιμών, προτού κατακτήσει το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης του iTQi για το 2016.
Το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας, με έδρα τις Βρυξέλλες, είναι ο κορυφαίος οργανισμός που έχει ως στόχο τη δοκιμή – αξιολόγηση τροφίμων και ποτών ανώτερης γεύσης από ολόκληρο τον κόσμο. Το «Βραβείο Ανώτερης Γεύσης» αποτελεί μια παγκόσμια σφραγίδα ποιότητας στη γεύση, καθώς η αξιολόγηση γίνεται από 120 βραβευμένους με αστέρια Michelin σεφ και γευσιγνώστες από 17 χώρες, τη μεγαλύτερη ομάδα κριτών και διαμορφωτών γνώμης σε θέματα γεύσης.
Ενδεικτικό των αυστηρών tests, στα οποία υποβάλλονται τα τυποποιημένα προϊόντα που συμμετέχουν κάθε χρόνο, είναι ότι μόνο όσα λαμβάνουν ποσοστό βαθμολογίας πάνω από 70% παίρνουν το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης ενός, δύο ή τριών αστεριών. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, κάθε προϊόν υπόκειται σε μια γευσιγνωσία στα “τυφλά”, σύμφωνα με αυστηρούς κανόνες οργανοληπτικής ανάλυσης. Από τους δοκιμαστές ζητείται να αξιολογήσουν τα προϊόντα σαν να τα είχαν οι ίδιοι στο δικό τους σπίτι και όχι σύμφωνα με τα στάνταρ των εστιατορίων τους.
Κάθε αξιολογούμενο προϊόν ελέγχεται στο πλαίσιο μιας αισθητηριακής ανάλυσης, όπου κάθε μέλος της Επιτροπής λαμβάνει υπόψη του κριτήρια όπως η οσμή, η όψη, η γεύση, η επίγευση και η υφή».

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης