Αλ. Χαρίτσης: «Θα προχωρούν μόνο τα έργα που είναι μελετητικά ώριμα»


Στην αναγκαιότητα να υπάρχουν ώριμα μελετητικά έργα, ώστε να μπορούν να αντλήσουν χρηματοδοτήσεις, αναφέρθηκε χθες από τον περιμετρικό δρόμο της Καλαμάτας ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης.
Χαρακτηριστικά τόνισε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσουν οι Ευρωπαίοι σε σοβαρές συζητήσεις και δανειοδότηση έργων, εάν δεν υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα.
 
Ωριμότητα
Ο κ. Χαρίτσης σημείωσε ότι η χθεσινή επιθεώρηση στον περιμετρικό εντάσσεται στη συνολικότερη προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να ολοκληρωθούν σημαντικά έργα στους χρόνους που προβλέπονται από τις συμβατικές υποχρεώσεις. «Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σήμερα στην τελική φάση ολοκλήρωσης αυτού του σημαντικού έργου, δεν έγινε με το πάτημα ενός κουμπιού. Έγινε έπειτα από μια συντονισμένη δουλειά όλων των συναρμόδιων υπουργείων, με πρωταγωνιστικό ρόλο να έχει το υπουργείο Υποδομών, έτσι ώστε να αντιμετωπισθούν  προβλήματα που δεν είχαν αντιμετωπιστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια», επισήμανε.
 
Επιτάχυνση
Αφού αναφέρθηκε στη διυπουργική που συγκροτήθηκε από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση προβλημάτων σε έργα που αφορούσαν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες, αλλά και επίσπευση των διαδικασιών, παρατήρησε: «Γιατί υπενθυμίζω ότι συμβατική υποχρέωση της χώρας, σε σχέση με τις κανονιστικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τα προγράμματα των ευρωπαϊκών ταμείων, ήταν η ολοκλήρωση και πλήρης παράδοση αυτών μέχρι το Μάρτιο του 2017. Εάν αφήναμε τα έργα να προχωρήσουν με τους ρυθμούς που κινούνταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, η χώρα θα αναγκαζόταν το Μάρτιο, όχι απλώς να βρεθεί με έργα κουφάρια, αλλά και να επιστρέψει στην ευρωπαϊκή επιτροπή το σύνολο της χρηματοδότησης που είχε λάβει για αυτά τα έργα. Ήταν, λοιπόν, πάρα πολύ κρίσιμη η επιτάχυνση αυτή.
Από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας διασφαλίσαμε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προχωρήσει απρόσκοπτα, παρά τους γνωστούς δημοσιονομικούς περιορισμούς. Αυτό έγινε, το έργο προχώρησε και βρισκόμαστε σήμερα να επιθεωρούμε ένα έργο που βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή του».
 
Της Βίκυς Βετουλάκη