Συνεχίζει δυναμικά η «Οξοποιία Παπαδέα» λανσάροντας νέα προϊόντα «Messino» στην παγκόσμια αγορά

Συνεχίζει δυναμικά η «Οξοποιία Παπαδέα» λανσάροντας νέα προϊόντα «Messino» στην παγκόσμια αγορά

Οι «πέρλες» βαλσάμικου το νέο προϊόν της  εταιρείας – 4 Θα παρουσιαστεί μαζί με νέα σειρά από κρέμες βαλσάμικου στην “FoodEXPO”

 
Παράδειγμα προς μίμηση, υγιούς ελληνικής επιχείρησης, αποτελεί η «Οξοποιία Παπαδέα», η οποία δραστηριοποιείται για περισσότερα από 40 χρόνια με «έδρα» την Καλαμάτα… Σήμερα, σ’ ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, τα προϊόντα της, με την επωνυμία “Messino”, βρίσκονται σε τρεις ηπείρους και 19 συνολικά χώρες σ’ όλο τον κόσμο… «δείγμα» αναγνώρισης τόσο σε εγχώριο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παράλληλα, ακολουθώντας τις «ανάγκες» και τις «τάσεις» της κάθε εποχής και κινούμενη πάντα με γνώμονα την καινοτομία και τη διατήρηση της ποιότητας, η εταιρεία έχει φθάσει τους 34 κωδικούς σε προϊόντα ξυδιού και βαλσάμικου, ενώ το προσεχές Σαββατοκύριακο, στην έκθεση FoodEXPO, θα «λανσάρει» ακόμα πέντε νέα προϊόντα, μεταξύ των οποίων οι «πέρλες» βαλσάμικου. Το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο στα προϊόντα ξυδιού στην εποχή μας και παρουσιάζεται για πρώτη φορά από μια ελληνική εταιρεία…
Το «Θάρρος» βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στις εγκαταστάσεις της «Οξοποιίας Παπαδέα» στη ΒΙ.ΠΕ. Καλαμάτας, όπου συναντήσαμε τον Πάνο Δ. Παπαδέα, συνεχιστή τρίτης γενιάς της οικογενειακής επιχείρησης που ξεκίνησε από τον παππού του, ο οποίος τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκεται στο πλευρό του πατέρα του, Διονύση Παπαδέα, βοηθώντας με τις γνώσεις από τις σπουδές του στην εξέλιξη της εταιρείας… Εκεί μας μίλησε για την ιστορία και τη μετεξέλιξή της, για τα καινοτόμα προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν στην «αγορά» μέσα στον Απρίλιο, αλλά και για τις δυσκολίες και τα «εμπόδια» που βρίσκουν μπροστά τους οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις…

Από τα ξύλινα βαρέλια τη δεκαετία του ’70… στα «ράφια» όλου του κόσμου
Η ιστορία της «Οξοποιίας Παπαδέα» ξεκινά από ένα μικρό χώρο στην περιοχή της ανατολικής παραλίας στην Καλαμάτα το 1975. Εκεί, ο ιδρυτής της, Παναγιώτης Δ. Παπαδέας, συγκέντρωνε παλιά κρασιά και τα έκανε ξύδι, ακολουθώντας τη μέθοδο της Νέας Ορλεάνης, μέσα σε ξύλινα βαρέλια οξιάς… Το 1994 η επιχείρηση εγκαθίσταται στη ΒΙ.ΠΕ. Καλαμάτας, σε νέο υπερσύγχρονο και εξοπλισμένο κατάλληλα εργοστάσιο. Τα ξύλινα βαρέλια αντικαθιστώνται από inox δεξαμενές και οξοποιητές, ενώ πλέον η διαδικασία της οξοποίησης γίνεται βάσει της σύγχρονης μεθόδου “Frings”.
Τα ηνία της επιχείρησης πέρασαν στον υιό Διονύσιο Παπαδέα, που ήδη από το 1984 βρισκόταν στην εταιρεία…
Η επιχείρηση καταφέρνει σύντομα να εδραιωθεί τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Τα προϊόντα της με την επωνυμία “Messino” αριθμούν σήμερα συνολικά 34 κωδικούς και βρίσκονται στα «ράφια» πολλών καταστημάτων σε όλο τον πλανήτη.
Παράλληλα, στο πλευρό του Διονύση Παπαδέα βρίσκονται και τα παιδιά του, Πάνος και Κωνσταντίνα, που με τις γνώσεις που απέκτησαν από τις σπουδές τους βάζουν το δικό τους «λιθαράκι» στην εξέλιξη της εταιρείας, αλλά και των προϊόντων της, ακολουθώντας τις παγκόσμιες «τάσεις» της εποχής…
 
«Πέρλες» βαλσάμικου  για πρώτη φορά από ελληνική εταιρεία…
Όπως μας έκανε γνωστό ο Πάνος Παπαδέας, στη μεγάλη έκθεση της “FoodEXPO”, που πραγματοποιείται το Σαββατοκύριακο 18 & 19 Μαρτίου στην Αθήνα, η επιχείρηση θα «λανσάρει» για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά «πέρλες» από βαλσάμικο. Πρόκειται, όπως μας εξηγεί, για ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει παγκοσμίως στα προϊόντα ξυδιού. Η ιδέα ανήκει στην αδερφή του Κωνσταντίνα, που ως χημικός μηχανικός επεξεργάστηκε και τελειοποίησε το προϊόν, το οποίο και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στον Απρίλιο. Οι «πέρλες βαλσάμικου» χρησιμοποιούνται στα καλύτερα εστιατόρια του κόσμου και είναι ό,τι πιο «γκουρμέ» και delicatessen μπορεί να βρει κάποιος γύρω από το ξύδι.

Μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου προϊόντος είναι ότι μπορείς να το τοποθετήσεις «ακριβώς» πάνω στο σημείο του πιάτου που θέλεις, χωρίς η γεύση του βαλσάμικου να αλλοιωθεί και να χαθεί, επιτυγχάνοντας μ’ αυτό τον τρόπο το μέγιστο «γευστικό» αποτέλεσμα… Επίσης, οι «πέρλες» βρίσκουν χρήση ως γαρνιτούρα σε πάρα πολλές κουζίνες παγκοσμίως, όπως την ιταλική, τη μεσογειακή και την κινεζική, ακόμα και στη ζαχαροπλαστική.
Η «Οξοποιία Παπαδέα» είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που κυκλοφορεί «πέρλες» βαλσάμικου, ενώ ως προϊόν υπάρχει στο εξωτερικό από παραγωγούς άλλων χωρών…
 
Κρέμες βαλσάμικου με τρούφα, βασιλικό και ελληνικό μέλι!
Εκτός από τις «πέρλες» βαλσάμικου, στη FoodEXPO η «οξοποιία Παπαδέα» θα παρουσιάσει και τρεις νέες κρέμες βαλσάμικου με την επωνυμία “Messino”. Η κρέμα βαλσάμικου με γεύση τρούφα, η κρέμα με γεύση βασιλικό και η κρέμα με ελληνικό μέλι έρχονται να εμπλουτίσουν την ήδη πετυχημένη σειρά από κρέμες “Messino” που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά.
Ο Πάνος Παπαδέας σημειώνει ότι η σειρά από τις κρέμες βαλσάμικου έχει αγαπηθεί πολύ από τον κόσμο και στην ουσία έχει καταφέρει να αντικαταστήσει τις κλασικές «σως», όπως είναι η κέτσαπ, η μουστάρδα κ.τ.λ., καθώς έχουν τη δυνατότητα να δίνουν μια πολύ ευχάριστη γεύση σε πολλούς τύπους «κουζίνας».
 Το «πάντρεμα» παλιάς και νέας γενιάς έφερε «ξέσπασμα» στις εξαγωγές

Το «πάντρεμα» παλιά και νέας γενιάς της εταιρείας έφερε «ξέσπασμα» στις εξαγωγές  
Το 92% του κύκλου εργασιών της εταιρείας αφορά στις εξαγωγές, όπως μας ενημερώνει ο Πάνος Παπαδέας. Τα προϊόντα “Messino” φθάνουν συνολικά σε 19 χώρες σ’ όλο τον κόσμο. «Δεν είναι εύκολο για μια εταιρεία με “έδρα” την Καλαμάτα να φθάνει σε τόσες αγορές, είναι αρκετά δύσκολο, χρειάζεται αρκετό πείσμα, τρομερή θέληση και πολύ καλό έλεγχο του κοστολογίου σου… Ο ανταγωνισμός, δε, στο εξωτερικό είναι πάρα πολύ μεγάλος» τονίζει.
Παράλληλα, προσθέτει ότι η θεωρία που έχουμε αναπτύξει ότι ως Έλληνες διαθέτουμε τα καλύτερα προϊόντα δεν ισχύει ακριβώς, καθώς αργήσαμε πολύ να καταλάβουμε ότι για να «πουλήσεις» ένα προϊόν, δεν αρκεί μόνο να είναι καλό, αλλά θα πρέπει και να το «ντύσεις»… «Το “ντύσιμό” του είναι η ετικέτα του, το promotion, η συμμετοχή σε εκθέσεις και οι άνθρωποι που βρίσκονται από πίσω του… Δηλαδή, ακριβώς ό,τι έκαναν οι Ιταλοί, που είναι οι μεγάλοι ανταγωνιστές μας, πριν από 20 χρόνια…» συμπληρώνει.
Το μεγάλο «μυστικό» στο «ξέσπασμα» που σημείωσαν οι εξαγωγές της εταιρείας τα τελευταία χρόνια κρύβεται κατά κύριο λόγο στο «πάντρεμα» της παλιάς και της νέας γενιάς της εταιρείας… Τελειώνοντας τις σπουδές τους, τόσο ο Πάνος στο χώρο του Marketing όσο και η αδερφή του Κωνσταντίνα ως χημικός μηχανικός (συνεχίζει μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό), βρέθηκαν στο «πλευρό» του πατέρα τους, που μέχρι τότε ήταν «αναγκασμένος» να κάνει τα πάντα μόνος του… Οι τρεις τους εστίασαν, ο καθένας από τον τομέα του, στην εξέλιξη των εμφιαλωμένων προϊόντων της εταιρείας.
Το γεγονός, λοιπόν, ότι τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται ένα «ξέσπασμα» στις εξαγωγές, καθώς και ότι το 2016, και παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία της εταιρείας, αποδεικνύουν ότι το «πάντρεμα» γνώσεων της παλιάς και της νέας γενιάς της οξοποιίας δούλεψε με τον καλύτερο τρόπο…
 
«Ποτέ δε σκέφτηκα να φύγω στο εξωτερικό…
Η Πολιτεία πρέπει να θεσπίσει ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις»
Τελειώνοντας τις σπουδές του στο «απόγειο» της κρίσης στη χώρα μας, ρωτήσαμε τον Πάνο αν πέρασε ποτέ από το μυαλό του η ιδέα να φύγει για εργασία στο εξωτερικό. «Μεγαλώνοντας σε μια οικογενειακή επιχείρηση, μεγάλωσα μ’ ένα όραμα πώς θα γυρίσω και πώς θα συνεισφέρω, ώστε να εξελιχθεί και να μεγαλώσει αυτή η εταιρεία… Ποτέ δε σκέφτηκα να φύγω στο εξωτερικό για δουλειά» απαντά.
Ωστόσο, οι δυσμενείς και αστάθμητες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, όπως, για παράδειγμα, το μη σταθερό φορολογικό σύστημα, φαίνεται πως δημιουργούν «εμπόδια» στις ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς αναγκάζονται να ανταγωνιστούν τα ξένα προϊόντα ξεκινώντας από «μειονεκτική» θέση.
«Μια εταιρεία σαν τη δική μας, ουσιαστικά εξαγωγική, βοηθά σημαντικά τη χώρα στο ισοζύγιό της… Αντί να μας δίνουν κίνητρα να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, και να ανταγωνιστούμε με τα ελληνικά προϊόντα τις ξένες εταιρείες… δυστυχώς μας βάζουν “εμπόδια”, καθώς δεν υπάρχει σταθερό φορολογικό περιβάλλον… Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις αποτελούν ίσως το πιο “ζωτικό” κομμάτι της ελληνικής οικονομίας και πρέπει η Πολιτεία να τις “θωρακίσει” και να σταματήσει αυτή την αβεβαιότητα, ειδικά ως προς τη φορολογία» συμπληρώνει ο Πάνος Παπαδέας.
 
Η αναγνώριση των προϊόντων “Messino” δύναμη για το μέλλον…
Οι προσπάθειες που συντελούνται τα τελευταία χρόνια για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας είναι κάτι πολύ σημαντικό, που πρέπει να συνεχιστεί, τονίζει ο Πάνος Παπαδέας… «Αν η ελληνική κουζίνα αποκτήσει τη θέση που της αξίζει σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι βέβαιο ότι θα αναδειχθεί και η αξία των προϊόντων μας» υπογραμμίζει, φέρνοντας ως παράδειγμα ξανά την Ιταλία, όπου η αναγνωρισιμότητα της κουζίνας της βοηθά «τα μάλα» τα προϊόντα της στην παγκόσμια αγορά…
Κλείνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα μας στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για την απήχηση των προϊόντων “Messino” από Έλληνες σεφ, εστιατόρια της περιοχής, αλλά κυρίως από τους ίδιους τους καταναλωτές… «Δεν είναι λίγες φορές που σεφ και άνθρωποι γύρω από τη γαστρονομία μού λένε ότι τα προϊόντα σου θα πρέπει να βρίσκονται παντού» προσθέτει, λέγοντας ότι αυτό αποτελεί για τον ίδιο το μεγαλύτερο κίνητρο για να συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια…
Όσον αφορά στο «μέλλον» της εταιρείας, ο Πάνος τονίζει ότι θα συνεχίσουν με σταθερά βήματα, κάνοντας πάντα την κατάλληλη έρευνα αγοράς, σεβόμενοι τα 40 και πλέον χρόνια ιστορίας της επιχείρησης, με γνώμονα την καινοτομία και τη διατήρηση της ποιότητας των προϊόντων “Messino”.
 
*Το περίπτερο της οξοποιίας Παπαδέα στην FoodEXPO θα το βρείτε Hall 3, Stand E06

 
Του Κώστα Γαζούλη