Πέρασαν και δεν… ακούμπησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις την αγορά της Καλαμάτας

Πέρασαν και δεν…  ακούμπησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις την αγορά της Καλαμάτας

Πτώση στον τζίρο των καταστημάτων και στην Κυπαρισσία
 
Πενιχρά τα αποτελέσματα των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεις και για την τοπική αγορά, αφού για μια ακόμη χρονιά οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις δεν είδαν αύξηση των πωλήσεών τους.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοεμβρίου 2017, αφού μόλις το 10% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι είδαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με πέρσι, ενώ σχεδόν οι μισές (47%) κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από πέρσι. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι φέτος συμμετείχαν περισσότερες επιχειρήσεις στο θεσμό, έχοντας και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, φέτος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις συμμετείχαν οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις, με τις έξι στις δέκα να έχουν πραγματοποιήσει εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων Καλαμάτας και Κυπαρισσίας, στη μεν πρώτη η κατάσταση παρέμεινε στάσιμη, ενώ για την πόλη της Κυπαρισσίας η πτώση άγγιξε το 10%.
 
Στοιχεία της έρευνας
Τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%). Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων, μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% – 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% – 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% – 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%.
Στον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%. Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.
Χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα ήταν και η κίνηση στην αγορά την Κυριακή 5 Νοεμβρίου που τα καταστήματα άνοιξαν.
Οι 4 στους 10 επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματά τους δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής, ενώ σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή. Αντιθέτως, στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.
Πάντως, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 48%, πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου και περίπου ο ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό.
 
 
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης