Αλλάζει προς το καλύτερο η Δυτική Παραλία


Πλήρης ανακατασκευή της οδού Πλαστήρα, Ολοκληρώνεται η ξενοδοχειακή επένδυση
 
 
Τις προηγούμενες μέρες σημειώναμε ότι σύντομα η Δυτική Παραλία πρόκειται να υποστεί ένα πολύ καλό «ρετουσάρισμα».
Η πρώτη ευκαιρία θα δοθεί από τη λειτουργία νέου μεγάλου ξενοδοχείου στη συνοικία του Κορδία, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το ερχόμενο Πάσχα. Πρόκειται για μια ξενοδοχειακή μονάδα η οποία αναμένεται να δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε ολόκληρη την περιοχή.
Η δεύτερη έρχεται από το Δήμο Καλαμάτας, καθώς το επόμενο διάστημα θα υλοποιηθεί η ανάπλαση της κεντρικής οδού η οποία συνδέει την Καλαμάτα με τη Δυτική Παραλία. Ο λόγος για την ανάπλαση της οδού Πλαστήρα.
Στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας εγκρίθηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν στην οδό.
Ειδικότερα οι παρεμβάσεις αφορούν στα εξής:
α) Κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη συμβολή της παραποτάμιας οδού Αρτέμιδος, της οδού Ευαγγελιστρίας, της οδού Νικολάου Πλαστήρα και της συνέχειας της οδού Αρτέμιδος προς τον αθλητικό χώρο του Δήμου Καλαμάτας. Ο ισόπεδος κυκλικός κόμβος θα ρυθμίζει τις στρέφουσες κινήσεις επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη μείωση των ταχυτήτων κυκλοφορίας. Επιπλέον, οι πεζοί θα χρειάζεται να ελέγξουν μόνο μία κατεύθυνση επερχόμενης κυκλοφορίας κάθε φορά.
β) Την εφαρμογή τυπικής διατομής κύριας συλλεκτήριας οδού (δίιχνη τυπική διατομή), που διατρέχει περιοχές εκτός σχεδίου πόλης, με βασική λειτουργία τη σύνδεση και με δυνατότητα εξυπηρέτησης παροδίων ιδιοκτησιών, με άμεση πρόσβασή τους στην οδό. Περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης εκατέρωθεν της οδού και ποδηλατόδρομος στη νότια πλευρά αυτής.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού Νικολάου Πλαστήρα προτείνεται να είναι: πλάτος κυκλοφορούμενου οδοστρώματος 7,00 μ., πλάτος χώρου στάθμευσης παρά την οδό 2,00 μ., πλάτος βορείου πεζοδρομίου 1,50 μ., πλάτος νοτίου πεζοδρομίου 4,50 μ. και ποδηλατόδρομος πλάτους 2,50 μ..
γ) Τη σήμανση (οριζόντια και κατακόρυφη) της οδού Ν. Πλαστήρα και του ισοπέδου κυκλικού κόμβου σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στο σύνολο του μελετώμενου οδικού άξονα, η επιτρεπόμενη ταχύτητα προσδιορίζεται κατ’ ανώτατο σε 50 km/h. Η οριζόντια, η κατακόρυφη σήμανση και η ασφάλιση θα κατασκευασθούν σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές ΕΤΕΠ και ΕΛΟΤ.
δ) Κατασκευή διάβασης πεζών στους δρόμους, που αποτελούν τους κλάδους του ισοπέδου κυκλικού κόμβου, πλάτους 3,0 μέτρων. Στις νησίδες και στα πεζοδρόμια, όπου καταλήγουν οι διαβάσεις πεζών, θα κατασκευασθούν ράμπες ΑμεΑ.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη