Εξωραϊσμού συνέχεια στο κέντρο της Καλαμάτας

Εξωραϊσμού συνέχεια στο κέντρο της Καλαμάτας

Ολοκληρώνεται σύντομα από τη Δημοτική Αρχή Καλαμάτας ο σχεδιασμός αναπλάσεων οδών στο κέντρο της πόλης, μέσω του Πράσινου Ταμείου και ίδιων πόρων.
Αυτός βασίζεται στην πεζοδρόμηση του υπόλοιπου τμήματος της Ιατροπούλου, ώστε να γίνει παράλληλα  σύνδεση του Μεγάρου Χορού με το κέντρο, αλλά και σε εκτεταμένες παρεμβάσεις στις οδούς Κολοκοτρώνη, Σφακτηρίας και Καπετάν Κρόμπα.
Τα δύο αυτά έργα έχουν προϋπολογισμό μελέτης 850.000 ευρώ περίπου, ενώ η πρώτη διαδικασία προκειμένου να περάσουν στο στάδιο της υλοποίησης, ξεκινά αύριο με τη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Η δεύτερη παρέμβαση της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας στο κέντρο της πόλης προβλέπει την ανάπλαση ενός δικτύου οδών και πεζοδρόμων στο Ιστορικό Κέντρο (οδοί Κολοκοτρώνη, Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα κ.λπ. και αναβάθμιση υφιστάμενου παιδότοπου στην οδό Νέδοντος), συνολικού προϋπολογισμού 644.000 ευρώ με το ΦΠΑ.
Κυρίως σε ό,τι αφορά την οδό Κολοκοτρώνη, η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση των υφισταμένων πεζοδρομίων – σημαντικότερη αυτή του νοτίου – με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης, ή οχημάτων διανομής στα παρακείμενα καταστήματα, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,20 μ. (πέραν του χώρου στάθμευσης).
Στο σημερινό οδόστρωμα, αφού φρεζαριστεί κατάλληλα η υπάρχουσα και όχι σε καλή κατάσταση άσφαλτος, προβλέπεται να τοποθετηθούν έγχρωμοι κυβόλιθοι τσιμέντου, στην ίδια στάθμη που βρίσκεται ο δρόμος.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED, όπως και η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (των οδών και υδρορροών των παρακειμένων κατοικιών), είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων είτε με την κατασκευή υπόγειου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς στους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή.
Επίσης, για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης, εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και σε απόσταση τουλάχιστον 50 cm από οποιοδήποτε εμπόδιο ή στοιχείο αστικού εξοπλισμού, προτείνεται η κατασκευή οδηγού όδευσης τυφλών πλάτους 40cm, που αποβλέπει στην καθοδήγησή τους σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους που προορίζονται γενικά για την κυκλοφορία πεζών.
Τέλος, για την ασφαλή διακίνηση πεζών και αμαξιδίων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών), εντός της ελεύθερης ζώνης κυκλοφορίας πεζών και αμαξιδίων.
 
Πεζοδρόμηση Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου
Στις οδούς Σφακτηρίας, Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου και Αναπλιώτη, αφενός, λόγω της στενότητάς τους και των δυσκολιών που παρουσιάζονται καθημερινά από την προσπάθεια των οδηγών να εισέλθουν σε αυτές και, αφετέρου, λόγω των πολύ μικρών πεζοδρομίων που απομένουν τελικά για την κυκλοφορία των πεζών, αποτελεί τελικά μονόδρομο η δημιουργία ενός δικτύου πεζοδρόμων που θα βοηθήσουν στην καλυτέρευση της πορείας τόσο των διερχόμενων πεζών όσο και των κατοίκων της περιοχής αναβαθμίζοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό ένα σημαντικό τμήμα του παραδοσιακού κέντρου, που μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο, στο έλεος του αυτοκινήτου.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, που θα περιλαμβάνει και την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου LED.
Για τους ίδιους με τους αναφερόμενους στα παραπάνω λόγους, δεν προβλέπεται η φύτευση δέντρων, παρά τμηματικά η τοποθέτηση ζαρντινιέρων με θαμνώδη φυτά, κατάλληλα για εξωτερικούς χώρους.
Τέλος, σημειώνεται ότι έχει ληφθεί μέριμνα για τη διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (των οδών και υδρορροών των παρακειμένων κατοικιών), είτε με τη μετακίνηση των υφισταμένων φρεατίων ομβρίων είτε με την κατασκευή υπογείου πλαστικού αγωγού, που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς τους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή.
 
Αναβάθμιση Παιδότοπου
Στο πλαίσιο του έργου αυτού, πρόκειται να ανακατασκευασθεί η μοναδική παιδική χαρά που βρίσκεται στο κέντρο της Καλαμάτας, στο καλυμμένο τμήμα του Νέδοντα, έναντι της οδού Κολοκοτρώνη. Η συγκεκριμένη παιδική χαρά, που λόγω της θέσης της αποτελεί χώρο ο οποίος δέχεται καθημερινά εκατοντάδες παιδιά και γονείς, χρήζει άμεσης βελτίωσης. Πρόκειται να αντικατασταθούν μέρος των υφισταμένων οργάνων, μέρος της περίφραξης, παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, ενώ θα προστεθούν στέγαστρο και βρύση.

Πεζοδρόμηση Ιατροπούλου
Η ολοκλήρωση πεζοδρόμησης της Ιατροπούλου από οδό Σιδηροδρομικού Σταθμού έως Νέδοντος έχει προϋπολογισμό 200.000  ευρώ με το ΦΠΑ και θα συζητηθεί στην αυριανή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Ειδικότερα, ο Δήμος Καλαμάτας, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο θα προβεί στην ανάπλαση της οδού Ιατροπούλου από τη Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι τη Νέδοντος, ώστε να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας με την Κεντρική Πλατεία – Βασιλέως Γεωργίου.
Προβλέπεται να γίνει πλακόστρωση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και αρχιτεκτονικό κάνναβο, υλικά και σχέδια, όπως στο υφιστάμενο πρώτο τμήμα της πεζοδρόμησης, διατηρώντας έτσι την ομοιομορφία για λόγους καθαρά αισθητικούς.
Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία χώρων πρασίνου, με την τοποθέτηση ψηλών δέντρων – αυτή τη φορά σε διάταξη εναλλάξ και «ζιγκ – ζαγκ» σε σχέση με τον άξονα του πεζόδρομου – και σε διαφορετική φιλοσοφία, σε σχέση με τη γραμμική διάταξη που έχουν ήδη τοποθετηθεί τα δέντρα στο κέντρο του πεζόδρομου, στο πρώτο τμήμα της Ιατροπούλου.
Η πρόταση προβλέπει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους 3,50 μέτρων, αλλά συγχρόνως επιτρέπει σε οχήματα κοινής ωφελείας και εκτάκτου ανάγκης να διέρχονται όταν αυτό είναι αναγκαίο. Για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών θα κατασκευασθεί οδηγός όδευσης τυφλών.
Η πεζοδρόμηση της Ιατροπούλου συνοδεύεται από την κατασκευή διαβάσεων πεζών στην αρχή και το τέλος της ανάπλασης (στις οδούς Νέδοντος και Σιδηροδρομικού Σταθμού) και στη συμβολή της με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη, καθώς και τη συναρμογή του πεζοδρόμου της Ιατροπούλου με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη.
Α.Π.