Τροχαία Καλαμάτας: Φορέστε κράνος! Καμία ανοχή στους παραβάτες

Τροχαία Καλαμάτας: Φορέστε κράνος!  Καμία ανοχή στους παραβάτες

Στα περισσότερα από τα μισά τροχαία εμπλέκεται δίκυκλο
 
 
Στα περισσότερα από τα μισά τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται στη Μεσσηνία υπάρχει εμπλοκή δικύκλου, ανεξαρτήτως υπαιτιότητας. Στο συμπέρασμα αυτό έχει καταλήξει η Τροχαία Καλαμάτας και είναι αποφασισμένη, ιδιαίτερα στο θέμα χρήσης προστατευτικού κράνους, να μη δείχνει καμία απολύτως ανοχή.
Όπως επισήμανε ο διοικητής Τροχαίας Καλαμάτας, Κωνσταντίνος Νικολετζέας, η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με δίκυκλο. Από στοιχεία προκύπτει ότι το 80% των μοτοσικλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαία έχει υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Επίσης, 8 στα 10 ατυχήματα με δίκυκλο καταλήγουν σε τραυματισμό, ανεξαρτήτως σοβαρότητας, ή σε θάνατο. Γι’ αυτό και πλέον οι κυρώσεις που προβλέπονται είναι πολύ πιο αυστηρές.
 
Αφαίρεση διπλώματος
Όσοι συλλαμβάνονται χωρίς κράνος, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν πλέον καμία χρηματική ποινή. Αντίθετα, γίνεται άμεσα αφαίρεση του διπλώματος του οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 2 μήνες.
Η ίδια ποινή ισχύει και για κατανάλωση αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητού τηλεφώνου, παρεμπόδιση ΑμεΑ (ράμπες) και στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ.
Το επίσης καινούργιο είναι ότι πλέον υπάρχει και υποτροπή γι’ αυτές τις παραβάσεις. Αν μέσα σε 6 μήνες ο οδηγός υποπέσει στην ίδια παράβαση, τότε αφαιρείται το δίπλωμα για 120 ημέρες. Μετά δε την πάροδο αυτού του διαστήματος, για να πάρει το δίπλωμα του πρέπει να δώσει και πάλι  εξετάσεις στο υπουργείο Μεταφορών.
Επίσης, για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, επίδειξη ικανότητας (κόντρες), μέθη και παραβίαση πινακίδας ΣΤΟΠ, εάν ο οδηγός σε διάστημα 5 χρόνων κάνει τρεις από τις παραβάσεις αυτές (ίδιες ή διαφορετικές), τότε αφαιρείται η άδεια ικανότητας δια βίου.
 
Καμία ανοχή
«Το κοινωνικοοικονομικό κόστος από ένα θανατηφόρο είναι τεράστιο. Και κυρίως τα προβλήματα στην οικογένεια από την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής», τόνισε ο κ. Νικολετζέας.
Όσο για το θέμα του κράνους, διευκρίνισε ότι η χρήση του πρέπει να είναι σωστή κι όχι απλώς να το βάζουμε στο κεφάλι μας. Να είναι ασφαλισμένο το λουράκι και να τηρεί τις προδιαγραφές που προβλέπονται. Εξήγησε δε πως ένα κράνος από τη στιγμή που θα χτυπήσει στο έδαφος, είναι άχρηστο και επικίνδυνο, αφού πλέον το απορροφητικό υλικό που περιέχει συμπιέζεται.
Τους κανόνες οδικής ασφαλείας και κυκλοφορίας πρέπει να τηρούν όλοι οι οδηγοί, αλλά και οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και ιδιαίτερα το χειμώνα η Τροχαία Καλαμάτας πραγματοποίησε σε σχολεία ενημερωτικές συναντήσεις, ενώ έγιναν συναντήσεις και με κοινωνικές ομάδες όπως οι διανομείς φαγητού.,
«Σε συνεργεία που συγκροτούμε ενημερώνουμε τον κόσμο για τους κινδύνους που προκύπτουν αν δεν τηρούν τους κανόνες οδικής ασφάλειας. Ιδιαίτερα όμως για τη μη χρήση κράνους, είτε είναι οδηγός είτε επιβάτης, η υπηρεσία μας δε δείχνει καμία ανοχή», κατέληξε ο διοικητής της Τροχαίας Καλαμάτας.
 
Της Βίκυς Βετουλάκη