Καλαμάτα Τόπος Ζωής: «Δεν είμαστε μια πολιτική παρένθεση, ήρθαμε για να μείνουμε…»

Καλαμάτα Τόπος Ζωής: «Δεν είμαστε μια πολιτική παρένθεση,  ήρθαμε για να μείνουμε…»

Μέλη της δημοτικής παράταξης “Καλαμάτα- Τόπος Ζωής” (Μιχάλης Δημητρακόπουλος, Ηλίας Καλφακάκος, Βασίλης Πουλόπουλος) και η επικεφαλής Τόνια Κουζή παραχώρησαν χθες το πρωί συνέντευξη Τύπου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, στο ιστορικό Δημαρχείο.

Μπορεί η ατζέντα να περιλάμβανε αρκετά θέματα, αλλά συνοψίζοντας θα υποστήριζε κάποιος ότι το μήνυμα που ήθελαν να στείλουν τα μέλη της παράταξης είναι ότι στη λογική τους για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη και στο Δήμο, προκειμένου να βελτιωθεί η ζωή των δημοτών, δεν υπάρχει η άποψη “δεν μπορώ, αλλά δε θέλω”.

Στην αρχή της ενημέρωσης μάθαμε ότι η δημοτική παράταξη προχωρά στην ίδρυση Νομικού Προσωπικού (σ.σ. η διαδικασία σχεδόν ολοκληρώνεται), με όργανα και ό,τι άλλο προβλέπεται, έτσι ώστε η μαγιά των ανθρώπων που ξεκίνησε αυτή την προσπάθεια, πριν από τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, να μην… ξινίσει. Όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, “με την παραπάνω διαδικασία θέλουμε να δείξουμε στους πολίτες ότι ήρθαμε για να μείνουμε και όχι να αποτελέσουμε μια παρένθεση στο τοπικό πολιτικό γίγνεσθαι”.

Στη συνέχεια της συνέντευξης Τύπου παρουσιάστηκαν ορισμένα πιο εξειδικευμένα θέματα, με πρώτο τα περίφημα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΚ), για τα οποία πολύς λόγος γίνεται στην Καλαμάτα, αλλά, σύμφωνα με τα μέλη της παράταξης, ο τρόπος που επικοινωνείται από τη Δημοτική Αρχή, έχει οδηγήσει το πρόγραμμα σε τέλμα, με ανενημέρωτους και μη συμμετέχοντες στη διαδικασία διαλόγου πολίτες.

Το ΣΒΑΚ, σύμφωνα με τους ομιλητές, «είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.

Τα κοινωνικά προβλήματα είναι πια περίπλοκα και απαιτούν σύνθετες λύσεις. Αυτό σημαίνει επιλογές και ιεραρχήσεις. Πολιτική χωρίς επιλογές και ιεράρχηση στόχων σημαίνει ασάφεια και καιροσκοπισμό.

Το στρατηγικό αυτό σχέδιο πρέπει να παράξει ένα συγκεκριμένο όραμα για τις μεταφορές και την κινητικότητα σε μία δεδομένη περιοχή μελέτης, με δεδομένους στόχους και αναλυτική περιγραφή πλαισίου μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των κατοίκων της περιοχής. Το όραμα αυτό μπορεί να έχει ορίζοντα 5ετίας, 10ετίας ή 20ετίας και οφείλει να παρακολουθείται και αξιολογείται διαρκώς ως προς το ποσοστό ολοκλήρωσής του.

Ένα ΣΒΑΚ σε γενικές γραμμές πρέπει να περιλαμβάνει την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, τη διαμόρφωση οράματος, στόχου και σκοπού, τη διαμόρφωση συνόλου πολιτικών και μέτρων, τη σαφή οριοθέτηση θέσεων ευθύνης και ρόλων και, τέλος, την αξιολόγηση και παρακολούθησή του».

Επιπρόσθετα, έγινε λόγος για την ανάγκη της διασύνδεσης του Δήμου με το δημότη, σχέση που μπορεί να αναπτυχθεί μόνο όταν οι δημοτικές υπηρεσίες επισκέπτονται σε τακτά χρονικά διαστήματα τις γειτονιές της πόλης, καταγράφουν τα προβλήματα, συνομιλούν με τους κατοίκους και προχωρούν στην αντιμετώπιση όσων έχουν καταγραφεί.

Συνοψίζοντας η Τόνια Κουζή σημείωσε ότι τόσο το ΣΒΑΚ όσο και το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Καλαμάτας προϋποθέτουν ένα ολιστικό σχέδιο προσέγγισης των προβλημάτων του Δήμου, το οποίο απουσιάζει από τη σημερινή Δημοτική Αρχή.

Επίσης, η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης αναφέρθηκε στην πρόταση για πράσινες διαδρομές, αλλά και στην εξειδικευμένη πρόταση για παρεμβάσεις στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων, που θα αλλάξουν το χαρακτήρα και τη λειτουργικότητά του (φωτισμός για μείωση παραβατικότητας, ειδικός φωτισμός περιοχών του, χρήση του υδάτινου στοιχείου, εναέρια διαδρομή). Τέλος, για το master plan του λιμανιού της Καλαμάτας η Τόνια Κουζή είπε ότι η Δημοτική Αρχή, ακολουθεί μια “κλειστή διαδικασία” με αποκλειστικά υπεύθυνο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και όχι το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας. “Με αυτή τη διαδικασία διαφωνούμε, καθώς πέραν όλων των άλλων, με τα όρια δόμησης που προβλέπονται στην περιοχή, το παραλιακό μέτωπο αντί να ανοίξει και να γίνει απόλυτα προσιτό στους δημότες, αποκτά άλλο χαρακτήρα”.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη