Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Ο κορωνοϊός… βάζει φρένο στην ανάπτυξή του

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Ο κορωνοϊός… βάζει φρένο στην ανάπτυξή του

Εν μέσω πανδημίας και με ό,τι αυτό συνεπάγεται και σε οικονομικό επίπεδο, φαίνεται λογικό ο επενδυτικός κύκλος που είχε σχεδιαστεί για την ανάπτυξη της χώρας να μην έχει ανοίξει ακόμα. 

Έτσι, μια σειρά από προτάσεις έχουν μείνει πίσω, ενώ είναι ακόμα άγνωστο “πότε” θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται. Μία από αυτές αφορούσε στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, καθώς όλα έδειχναν ότι εξαιτίας της ανάπτυξης που έχει τα τελευταία χρόνια έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον αρκετών επενδυτών. 

Μάλιστα, τον περασμένο Σεπτέμβριο ο ινδικός κολοσσός της GMR, που έχει ήδη παρουσία στην Ελλάδα μέσω της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, είχε εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίησή του (είτε με παραχώρηση είτε με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -ΣΔΙΤ).

Σύμφωνα, δε, με την ιστοσελίδα ypodomes.com, με τις καλύτερες προϋποθέσεις ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα το 2021 και αυτό εφόσον το γενικότερο κλίμα το επιτρέπει, μαζί με 22 άλλα αεροδρόμια της χώρας.

Παράλληλα, σε αναγκαστική μετάθεση βαίνει ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές. Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κηρύχθηκε άγονος, καθώς, εν μέσω πανδημίας και καθήλωσης των αερομεταφορών, δεν υπήρξε συμμετοχή. 

Να ενημερώσουμε ότι αφορούσε την περίοδο από 1η Οκτωβρίου μέχρι και 30ή Σεπτεμβρίου 2024 και, μάλιστα, με προκοστολογημένες τιμές εισιτηρίων για 12 άγονες γραμμές, μεταξύ των οποίων αυτή μεταξύ Καλαμάτας και Θεσσαλονίκης.

Η επιδότηση προβλέπεται να φτάσει τα 24.608.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ με ισόποση δέσμευση πίστωσης σε βάρος ειδικού λογαριασμού ΥΠΑ «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα» (ΤΑΕΑ).

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως, σύμφωνα πάντα με τις ypodomes.com., οι υφιστάμενες συμβάσεις που ισχύουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα παραταθούν από το υπουργείο, για να εξασφαλίσει η εύρυθμη λειτουργία των γραμμών. Πηγές του υπουργείου ΥΠΟΜΕ αναφέρουν πως ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και θα είναι προσαρμοσμένος στα νέα δεδομένα. Οι εταιρείες που “τρέχουν” τις άγονες γραμμές είναι η Aegean με την Olympic Air και η Sky Express.

Α.Π.