ΕΡΕΥΝΑ Google: Ανάκαμψη του παγκόσμιου τουρισμού από τα τέλη του 2023

ΕΡΕΥΝΑ Google: Ανάκαμψη του παγκόσμιου τουρισμού από τα τέλη του 2023

Ο τομέας των Ταξιδιών και του Τουρισμού είναι απίθανο να δει πλήρη ανάκαμψη στα επίπεδα πριν από το Covid-19 έως τα τέλη του 2023, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την Google.

Τα δε αποτελέσματα της εμπεριστατωμένης έρευνας των προοπτικών του ταξιδιωτικού τομέα από την Bain & Company παρουσιάστηκαν προχθές στο Travel Weekly’s Future of Travel Week. 

Πέντε σενάρια

Ο Phil Kleweno, εταίρος της Bain & Company και επικεφαλής του τομέα Αναψυχής και Ταξιδιών παγκοσμίως, δήλωσε ότι πέντε σενάρια έχουν αναπτυχθεί με την προϋπόθεση ύπαρξης εμβολίου για τον Covid-19 κάποια στιγμή εντός του 2021.

Από τα πέντε σενάρια, το πιο πιθανό προβλέπει «μια πλήρη ανάκαμψη του Τουρισμού σε επίπεδα πριν από την κρίση, αλλά όχι μέχρι τα τέλη του 2023, με κάποιες έντονες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών που θα οφείλονται στη δύσκολη οικονομική ανάκαμψη» δήλωσε ο Kleweno.

Ο αναλυτής εκτιμά ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα συνεχιστούν το 2021, αν και θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα έως το 2022, ενώ τα ταξίδια διακοπών στο τέλος του 2020 θα δώσουν ώθηση στις ταξιδιωτικές δαπάνες.

Δύο θετικά και δύο απαισιόδοξα σενάρια

Παρουσιάστηκαν δύο ακόμη «θετικά σενάρια»: Ένα σενάριο με την ανάπτυξη πιο σύντομα του εμβολίου και τη δημιουργία ανοσίας στον πληθυσμό πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, καθώς και ένα άλλο, σύμφωνα με το οποίο οι ταξιδιώτες «καθησυχάζονται» από τα μέτρα για τον έλεγχο του Covid-19 και την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Σε αυτό το σενάριο η ανάκαμψη της ζήτησης «οδηγείται» από τους καταναλωτές χαμηλού κινδύνου που ταξιδεύουν περισσότερο, ενώ ανακάμπτουν τα εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια.

Ωστόσο, η Bain & Company έχει δύο ακόμη, πιο απαισιόδοξα σενάρια: Ένα «σενάριο drifting», στο οποίο οι παλιές προ-Covid καταναλωτικές συμπεριφορές δεν αναβιώνουν και η αγορά βρίσκει μια νέα κανονικότητα, όπως και ένα σενάριο «δεύτερου κύματος κορωνοϊού».

Αυτές οι πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις προβλέπουν την ανάκαμψη ένα χρόνο αργότερα, ακολουθούμενη από μια γρήγορη «γρήγορη επιστροφή» στη ζήτηση.

Λαμβάνει, επίσης, υπόψη τις πιθανότητες μείζονος ύφεσης στην περιοχή της EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) και της Αμερικής και προβλέπει κλείσιμο ευρείας κλίμακας χωρών ή περιοχών.

Η συνεδρία Future of Travel Week εξέτασε επίσης τον αντίκτυπο του Covid-19 και τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίθηκαν οι κυβερνήσεις, αλλά και τις επιπτώσεις στην ανάκαμψη των ταξιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Σουηδία.

Τα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία είναι οι λιγότερο πιθανό να έχουν πραγματοποιήσει δραστηριότητες που σχετίζονται με ταξίδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τη Γερμανία, τη Σουηδία και τη Γαλλία να είναι πιο θετικές όσον αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών.