Κ. Αθανασόπουλος: «Κίνδυνος να κοπεί στη μέση το “χιλιόμετρο”»

«Κίνδυνος να κοπεί στη μέση το “χιλιόμετρο”»

Ήδη ετοιμάζεται μελέτη, αλλά υπάρχουν κι άλλα προβλήματα με καθιζήσεις

Στα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά και στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο λιμάνι της Καλαμάτας και τη λιμενική ζώνη εδώ και ένα χρόνο, κατά τη διάρκεια της θητείας του, αναφέρθηκε χθες σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που παραχώρησε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Κώστας Αθανασόπουλος.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε σε ζημιές που έχει υποστεί στην εξωτερική πλευρά το «χιλιόμετρο» και οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη σταθερότητα του λιμενοβραχίονα, αλλά και σε άλλα ζητήματα, όπως το «master plan» του λιμανιού και τα οικονομικά του Ταμείου που λόγω κορωνοϊού μειώθηκαν κατά 40%.

Προβλήματα που λύθηκαν

Αρχικά, ο κ. Αθανασόπουλος, υπογράμμισε ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συνεργάζεται εκ των πραγμάτων με το Λιμεναρχείο, το Τελωνείο και το Δήμο Καλαμάτας και η συνεργασία αυτή είναι αγαστή.

Ως ένα, όμως, από τα μεγαλύτερα προβλήματα που ανέφερε για τη λειτουργία του Λιμενικού Ταμείου είναι η μη ύπαρξη ανεξάρτητης δομής που θα μπορούσε να μελετήσει και να υλοποιήσει προγράμματα και έργα, με σκοπό να λύσει πολλά προβλήματα που ταλαιπωρούν το λιμάνι.

Για προβλήματα που επιλύθηκαν, μίλησε αρχικά για το πρόγραμμα που αφορούσε στις εργασίες στα κτήρια του Λιμενικού Ταμείου και του κτηρίου του Λιμεναρχείου. «Υπάρχει ένα πρόβλημα ηλεκτροφωτισμού στον ανατολικό μόλο, ο οποίος δεν ελέγχεται επαρκώς το βράδυ λόγω της νεολαίας και της πολυπληθούς παρουσίας επισκεπτών. Έχει γίνει μελέτη και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου. Δυτικότερα είχαμε τα προβλήματα στην περιοχή του “Κοιλάκου”. Δυστυχώς το κύμα έχει “φάει” το κτήριο και είναι υπό κατάρρευση. Έχουμε λάβει μέτρα και έχουμε προχωρήσει σε μία διαδικασία προστασίας. Από εκεί και πέρα, είναι σε εκκρεμότητα μια διαδικασία με την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου για να δούμε ποια θα είναι η τύχη του.

Μετά είχαμε τη δημοπράτηση του έργου για το πάρκινγκ του Λιμενικού, το οποίο ανατέθηκε σε ανάδοχο και λειτουργεί. Πέριξ του χώρου αυτού υπήρχαν προβλήματα ασφάλειας, όπου την ευθύνη αστυνόμευσης έχει το Λιμεναρχείο. Σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο καταβάλλαμε κάθε προσπάθεια και πήραμε μερικές αποφάσεις, διότι δυστυχώς είχε μετατραπεί σε κέντρο ακολασίας. Υπήρχαν παράνομες ενέργειες από κάποιους αθίγγανους που “στρατοπέδευαν” εκεί και καταγγέλλω ότι γινόταν και διακίνηση σε ανηλίκους που βρίσκονταν μέχρι αργά έξω. Προσπαθήσαμε προς αυτή την κατεύθυνση, την οποία θεωρούσα ουσιαστική, και νομίζω ότι καταστείλαμε το κακό και τέθηκε η κατάσταση υπό έλεγχο. Μετά συνεχίσαμε με τον ηλεκτροφωτισμό του Πανελληνίου. Εντός των ημερών θα προχωρήσει η διαδικασία διότι λόγω κορωνοϊού ο Δήμος Καλαμάτας που μας υποστηρίζει τεχνικά, απάντησε αρνητικά για τη σύνταξη της μελέτης και το αναθέσαμε σε ιδιώτες. Δυτικότερα το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ακόμη είναι ότι, δυστυχώς, δεν μπορούσαμε να δώσουμε τάχιστα ρεύμα και νερό στα σκάφη και τους ερασιτέχνες και επαγγελματίες αλιείς. Η μελέτη καθυστέρησε, πριν από 20 μέρες ήρθε και θα δημοπρατηθεί εντός των ημερών με προϋπολογισμό περίπου 60.000 ευρώ. Λύσαμε και το πρόβλημα των καμερών ασφαλείας που είχαμε».

«Χιλιόμετρο»

Στη συνέχεια ο κ. Αθανασόπουλος αναφέρθηκε στη μελέτη ευπρεπισμού του Πάρκου του Λιμενικού που ανατέθηκε στον Κυριακόπουλο με προϋπολογισμό 21.0000 ευρώ, όμως έμεινε εκτός το γωνιακό κομμάτι και το σιντριβάνι. Γι’ αυτό, όμως, υπήρξε μια χορηγία από το πολυκατάστημα Jumbo και μαζί με χρήματα του Λιμενικού Ταμείου δημοπρατείται επίσης. «Ό,τι έχει σχέση με την καθημερινότητα και μικρά προβλήματα, δρομολογήθηκαν και θα επιλυθούν γρήγορα. Αν δεν προλάβουμε όλα φέτος, ορισμένα εξ αυτών θα πάνε για το 2021.

Θέλω να επιστήσω την προσοχή για άλλο ένα σοβαρό θέμα. Στο μέσον του λιμενοβραχίονα, το κύμα έχει πάρει τα βράχια και υπάρχει κίνδυνος αυτός να κοπεί στη μέση και να συμπαρασύρει μέρος των τοιχωμάτων και των βράχων μέσα στο λιμάνι και να φράξει η είσοδός του. Έγινε αυτοψία από τη λιμενολόγο Μαριλένα Φράγκου, παρουσία του λιμενάρχη, και διαπιστώθηκε πως πρέπει να συνταχθεί άμεσα μελέτη. Παράλληλα, διαπιστώθηκε ότι σε πολλά σημεία ο λιμενοβραχίονας έχει καθιζήσεις, που σημαίνει ότι έχουν δημιουργηθεί στοές από κάτω. Σύμφωνα και με την κα Φράγκου, εγκυμονούνται κίνδυνοι για το μέλλον. Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε τη μελέτη για τη μικρή ζημιά και θα απευθυνθούμε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και την Περιφέρεια για να γίνει μια συνολική μελέτη», σημείωσε ο κ. Αθανασόπουλος.

Σε ό,τι αφορά το Master Plan, είπε πως πρόκειται για υλοποίηση αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και στο Λιμενικό Ταμείο πήγε για επικαιροποίηση. Ο προϋπολογισμός είναι στα 41 εκατομμύρια ευρώ και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Μάλιστα, σε μια γενικότερη αναφορά για έργα, δεν παρέλειψε να κάνει εμμέσως αναφορά στα Ελληνοτουρκικά, λέγοντας: «Για μένα θα έπρεπε να σταματήσουν όλα τα έργα που δεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα και να στραφεί η προσπάθεια στον εξοπλισμό της Ελλάδος, γιατί διατρέχουμε κίνδυνο. Τα χρήματα πρέπει να πάνε υπέρ πατρίδος γιατί κινδυνεύουμε να αφανιστούμε».

Για τα οικονομικά του Λιμενικού Ταμείου, ο κ. Αθανασόπουλος σημείωσε ότι λόγω κορωνοϊού έχει καταγραφεί μείωση 40%

Για οικονομικές εκκρεμότητες επαγγελματιών, ο κ. Αθανασόπουλος σημείωσε ότι θα γίνει κάθε προσπάθεια να ρυθμισθούν και να διευκολυνθούν όσοι οφείλουν, ενώ δυστυχώς μαθαίνει ότι δύο προτίθενται να κλείσουν την επιχείρησή τους.

Τέλος, για τα κατασχεμένα – εγκαταλειμμένα σκάφη, ο κ. Αθανασόπουλος είπε ότι για τα τρία που χρειάσθηκε ανέλκυση επειδή βυθίσθηκαν στο λιμάνι, το Λιμενικό Ταμείο χωρίς να έχει τη ευθύνη δαπάνησε 16.000 ευρώ. Έχουν ασκηθεί, όπως είπε, πολλές πιέσεις για να απομακρυνθούν, αλλά δεν έχει γίνει τίποτα. Και κατέληξε λέγοντας πως αν δε λυθεί το πρόβλημα, θα «αυτοδικήσει» δίνοντας εντολή για διάλυσή τους. «Θα κάνω αυτό που νομίζω σωστό. Κι όποιος νομίζει ότι έσφαλα, ας με πάει κατηγορούμενο. Τιμή μου θα είναι», πρόσθεσε ο κ. Αθανασόπουλος.

Της Βίκυς Βετουλάκη