Η πεμπτουσία της Ελληνικής ζωγραφικής από το Τελλόγλειο Ίδρυμα, 11-15 Οκτωβρίου, στην Καλαμάτα

Η πεμπτουσία της Ελληνικής ζωγραφικής από το Τελλόγλειο Ίδρυμα, 11-15 Οκτωβρίου, στην Καλαμάτα

Μια μοναδική εικαστική έκθεση που δεν πρέπει να χάσει κανείς…

Μια μοναδική εικαστική έκθεση εγκαινιάζεται αυτή την Κυριακή, 11 Οκτωβρίου, στη 1.00 μετά το μεσημέρι στο Μέγαρο Χορού και θα παραμείνει εκεί έως τις 25 του μήνα. Οι φιλότεχνοι της Καλαμάτας θα έχουν την ευκαιρία για δύο εβδομάδες να απολαύσουν 34 αριστουργηματικούς πίνακες από το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Θεσσαλονίκης, ακολουθώντας μια ιστορική διαδρομή της Ελληνικής Ζωγραφικής από τις αρχές του 19ου αιώνα έως τη σύγχρονη εποχή.

Για το σπουδαίο αυτό πολιτιστικό γεγονός μίλησαν χθες το πρωί στο Δημαρχείο ο πρόεδρος της «Φάρις», Παντελής Δρούγας και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εικαστικού Εργαστηρίου, Παναγιώτης Λαμπρινίδης, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους να μην το χάσουν, δεδομένου και ότι η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό καθημερινά από τις 9.00 το πρωί έως τις 9.00 το βράδυ.

«Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που αυτό το δεκαπενθήμερο, από τις 11-25 του μηνός, θα παρουσιαστούν αριστουργήματα από το Τελλόγλειο Ίδρυμα στο Μέγαρο Χορού», ανέφερε ο κ. Δρούγας. «Θέλω να ευχαριστήσω τον καλλιτεχνικό διευθυντή, τον κ. Λαμπρινίδη, ο οποίος έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Έχει προσπαθήσει πάρα πολύ ώστε μοναδικά έργα να φιλοξενηθούν στην πόλη μας.

Η “Φάρις” συνεχίζει το έργο της, παρά τον κορωνοϊό. Στηρίζει την τέχνη και τον πολιτισμό. Μετά το Πολιτιστικό Καλοκαίρι, το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού, το θέατρο με την παράσταση Οδυσσέως Σχεδία, τις Διεθνείς Μουσικές Ημέρες με το Ωδείο, συνεχίζουμε με τα Εικαστικά και την έκθεση, η οποία είναι μοναδική στην Ελλάδα, για να μην πω και στο εξωτερικό. Είναι ένα ξεχωριστό γεγονός για την πόλη της Καλαμάτας» κατέληξε ο πρόεδρος της «Φάρις», καλώντας τον κόσμο να μην τη χάσει και υπενθυμίζοντας την απαραίτητη χρήση μάσκας.

Για πεμπτουσία της Ελληνικής Ζωγραφικής έκανε λόγο ο κ. Λαμπρινίδης και τη μοναδική ευκαιρία της συγκέντρωσης κορυφαίων έργων, τονίζοντας συγκριμένα τα παρακάτω:

«Έχουμε τη μεγάλη χαρά να παρουσιάζουμε στην πόλη μας -μια πόλη που είναι πολύ κοντά στον πολιτισμό και έχει αφήσει το στίγμα της όλα αυτά τα χρόνια- μια εξαιρετική συλλογή, που θεωρώ ότι είναι η πεμπτουσία της Ελληνικής Ζωγραφικής του 19ου, του 20ού και του 21ου αιώνα. Είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο εικαστικό γεγονός. Δεν είναι τυχαίο ότι θα δούμε στην πόλη μας τα ωραιότερα έργα που έχουν γίνει μέσα σε αυτό το διάστημα. Σκοπός της έκθεσης αυτής είναι να φέρει τους συμπολίτες μας κοντά στην υψηλή εικαστική τέχνη. Ζούμε σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη να γίνονται ποιοτικές εκδηλώσεις και να αισθανθούμε ομαλότητα και ότι όλα πηγαίνουν κανονικά. Νομίζω η πραγματοποίηση μιας τόσο μεγάλης έκθεσης δίνει μιαν ανάσα στην πολιτισμική ζωής τόσο της πόλης όσο και της χώρας.

Όσον αφορά στα έργα, προέρχονται από το Τελλόγλειο Ίδρυμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, που είναι το πολιτισμικό καμάρι της Θεσσαλονίκης, με 10.000 έργα. Μέσα από αυτά, με μεγάλη προσοχή, διαλέξαμε 34 αριστουργήματα της Νεοελληνικής Τέχνης. Το κριτήριο με το οποίο επιλέχθηκαν τα έργα είναι να δώσουμε μια ιστορική αναδρομή από τις αρχές του 19ου αιώνα μέχρι και τον 21ο αιώνα, δηλαδή βλέποντας κάποιος την έκθεση ουσιαστικά ζει την ιστορία της Ελληνικής Τέχνης από την επανίδρυση του ελληνικού κράτους. Θεωρώ ότι κανένας Καλαματιανός δεν πρέπει να χάσει αυτή την έκθεση. Είναι μια μοναδική εμπειρία, μια μοναδική ευκαιρία να δει έργα τα οποία πολύ δύσκολα, ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι συγκεντρωμένα στον ίδιο χώρο.

Παρουσιάζουμε έργα του Νικόλαου Καντούνη, ο οποίος έζησε στις αρχές του 19ου αιώνα, ήταν ιερέας και μέλος της Φιλικής Εταιρείας, από τους πρωτεργάτες, οι οποίοι δημιούργησαν κοσμική ελληνική τέχνη.

Έχουμε πολλούς εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής, πολύ σημαντικά έργα από τον Νικόλαο Γύζη και τον Νικόλαο Λύτρα, κορυφαίους ζωγράφους της Σχολής του Μονάχου. Έργα του εξαιρετικού Κωνσταντίνου Παρθένα, έργα από δύο φαινόμενα της Νεοελληνικής Τέχνης, που είναι ο Γιώργος Μουζιάνης και ο Γουναρόπουλος. Πολλά έργα από τους εκπροσώπους της γενιάς του ’30, οι οποίοι αναβάθμισαν την ελληνική παράδοση και τη συνέδεσαν με την Ευρωπαϊκή Σύγχρονη Τέχνη, όπως ο Παρθένης, ο Κόντογλου, ο Διαμαντόπουλος και ο Τσαρούχης. Και βέβαια, έχουμε και τους εκφραστές της γενιάς του ’60 -με έργα που είναι διακεκριμένα παγκόσμια- όπως είναι οι Μυταράς, Μαυροΐδης, Μπότσογλου, οι οποίοι είναι σύγχρονοι ζωγράφοι και έχουν γίνει πρυτάνεις στη Σχολή Καλών Τεχνών. Επίσης, έχουμε έργα από δύο εξαιρετικούς ζωγράφους, όπως είναι οι Πεντζίκης και Ξενάκης. Έτσι, ολοκληρώνεται το πάνελ και ένας άνθρωπος που βλέπει αυτή την έκθεση έχει μια πλήρη εικόνα γι’ αυτό που λέμε υψηλή Εικαστική Τέχνη στην Ελλάδα από την αρχή που δημιουργήθηκε».

Ακολούθως ο κ. Λαμπρινίδης ευχαρίστησε το δήμαρχο Θανάση Βασιλόπουλο, τον Παντελή Δρούγα και όλο το συμβούλιο της «Φάρις» για τη στήριξη της πολύμηνης προσπάθειας, τον πρύτανη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Νίκο Παπαϊωάννου και την καλλιτεχνική διευθύντρια του Τελλόγλειου Ιδρύματος, καθηγήτρια Ιστορίας Τέχνης στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου, οι οποίοι θα είναι παρόντες στα αυριανά εγκαίνια, καθώς επίσης τον Τάκη Μαυρωτά, θεωρητικό και επιμελητή της έκθεσης «Αριστουργήματα ζωγραφικής από το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας».

Χ.Ε.