«Συν Αθηνά και χείρα κίνει» για το υδατοδρόμιο Καλαμάτας

«Συν Αθηνά και χείρα κίνει» για το υδατοδρόμιο Καλαμάτας

Όλο και πιο κοντά στην απογείωση έρχεται το mega project των υδατοδρομίων και η λειτουργία υδροπλάνων, καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησής τους από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα.

Με στόχο στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια, δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη, όπως αναφέρουν σε σχετικό δελτίο Τύπου με λεπτομέρειες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. Νικόλας Χαραλάμπους  και ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Αναστάσιος Γκόβας, η ηγεσία των δύο εταιρειών «τρέχει» τις εξελίξεις στο θέμα αδειοδότησης.

Η λειτουργία των υδατοδρομίων, υποστηρίζουν οι δυο εταιρείες, φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» το χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Στη συνέχεια παραθέτουν έναν αριθμό πόλεων και νησιών που θα λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια. Στον κατάλογο, αν και ψάξαμε με προσοχή, δε βρήκαμε την πόλη της Καλαμάτας.

Κι όμως. Πριν από δύο μήνες, όταν συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, το Σώμα αποφάνθηκε θετικά για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι.

Μάλιστα, μεταξύ των άλλων, η μελέτη αποφαίνεται ότι η κατασκευή εκτιμάται θα γίνει σε μία φάση η οποία δεν αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από ένα μήνα.

Στη φάση της λειτουργίας, το υδατοδρόμιο δεν αναμένεται να προκαλέσει «άξια λόγου επιβάρυνση στο περιβάλλον του λιμένα και της ευρύτερης περιοχής γενικότερα», όπως εκτιμάται στη μελέτη.

Λίγο αργότερα θετικά γνωμοδότησε και το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ανοίγοντας ακόμα περισσότερο το δρόμο προς την υλοποίησή του.Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία «Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.» και όπως αναφέρεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προβλέπονται τόσο χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις όσο και υδάτινο τμήμα.

Συνομιλώντας για το θέμα με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Σαράντο Μαρινάκη, συνειδητοποιήσαμε ότι το έργο έχει “κολλήσει” στη γραφειοκρατία του Δημοσίου. Ο φάκελος βρίσκεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία όταν αποφανθεί, θα τον επιστρέψει στο Δήμο Καλαμάτας, για να προχωρήσουν μια σειρά από διαδικασίες.

Πάντως, ο κ. Μαρινάκης “βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο”, αφού θεωρεί ότι το έργο έχει πάρει το δρόμο της υλοποίησης, αν και για να γίνει αυτό, όπως μας τόνισε, πρέπει να ισχύσει μια συνθήκη: Να δημιουργηθούν αντίστοιχα υδατοδρόμια σε μια σειρά κοντινών, αλλά και μακρινότερων προορισμών, για να έχει λόγο ύπαρξης το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας. “Διαφορετικά, θα βλέπουμε υδροπλάνα να πετούν χωρίς προορισμό”, σχολίασε χαρακτηριστικά.

Επομένως, για το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας ισχύει το “συν Αθηνά και χείρα κίνει”…  

Του Αντώνη Πετρόγιαννη