Αλέξης Χαρίτσης: «Το αεροδρόμιο Καλαμάτας δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990»

Αλέξης Χαρίτσης: «Το αεροδρόμιο Καλαμάτας δεν μπορεί να πάει στο 2030 με τις υποδομές του 1990»

Συζητήθηκε στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση για τα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Καλαμάτας που κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Στην πρωτολογία του ο κ. Χαρίτσης, αφού τόνισε την ιλιγγιώδη εκτόξευση των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας κατά την τελευταία 10ετία, με αύξηση των αφίξεων κατά 400%, επισήμανε ότι πλέον οι υποδομές του έχουν εξαντλήσει τις δυνατότητές τους σε ό,τι αφορά τον όγκο επιβατών και πτήσεων που έχει να διαχειριστεί, όπως για παράδειγμα η έλλειψη χωρητικότητας της αίθουσας αναμονής, η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, του κτηρίου του αεροσταθμού και του περιβάλλοντος χώρου. Παράλληλα έθεσε το ζήτημα της έλλειψης ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας από την ΥΠΑ, θέση που τώρα καλύπτεται από ελεγκτή-στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας. Τέλος, ζήτησε από τον υπουργό συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των ενεργειών του υπουργείου ως προς τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων για το έργο επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Καλαμάτας, εφόσον ακόμη δεν έχει εκδοθεί η δικαστική απόφαση για την τιμή της μονάδας απαλλοτριώσεων.

Ο κ. Χαρίτσης υπενθύμισε, τέλος, τις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στην Καλαμάτα στις 19/10/2019. Μεταξύ άλλων, είχε δηλώσει: «… το επόμενο διάστημα θα κινηθούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας κατά τα πρότυπα των υπολοίπων 14 περιφερειακών αεροδρομίων…» και «για το ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιφερειακό αεροδρόμιο της χώρας, οι διαδικασίες θα είναι ξεχωριστές από τα υπόλοιπα…». «Δηλώσεις που μέχρι σήμερα είναι χωρίς αντίκρισμα εφόσον οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του αεροδρομίου κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς» όπως σχολίασε.

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης έθεσε και το θέμα των εξελίξεων για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος, που- όπως ανέφερε- αποτελεί αλληλένδετο έργο με την ανάπτυξη του αεροδρομίου, ζητώντας επιτάχυνση των διαδικασιών, εφόσον και εκεί παρατηρούνται καθυστερήσεις, κυρίως πλέον από το συναρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος ως προς την έγκριση των περιβαλλοντολογικών αδειοδοτήσεων.

Από την πλευρά του, ο υπουργός επανέλαβε ότι για τον οδικό άξονα έχει καταλήξει να μην αλλάξει η υφιστάμενη χάραξη, ενώ ανέφερε ότι το υπουργείο «βλέπει» ταυτόχρονα και το έργο της περιμετρικής της Πύλου.

Κλείνοντας τη δευτερολογία του ο κ. Χαρίτσης τόνισε ότι «η επόμενη ημέρα της πανδημίας θα αναδείξει διεθνώς ένα εξόχως ανταγωνιστικό περιβάλλον στον τουρισμό. Συνεπώς οι υποδομές υποδοχής των ξένων επισκεπτών επιβάλλεται να εκσυγχρονιστούν για να προσφέρουν συγκριτικό ποιοτικό πλεονέκτημα αλλά και να συμβάλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Υπό αυτό το πρίσμα τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του αερολιμένα Καλαμάτας πρέπει να τηρηθούν, χωρίς πλέον άλλες καθυστερήσεις».