Στο «διάδρομο απογείωσης» η αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Στο «διάδρομο απογείωσης»  η αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Μέσα στους επόμενους έξι μήνες προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός για την ανάδειξη προτιμητέας κοινοπραξίας συμβούλων αξιοποίησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, του πρώτου από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που είναι στην αρμοδιότητα του Υπερταμείου.

Σύμφωνα με το Υπερταμείο, υπήρξε ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή στο διαγωνισμό, καθώς έξι κοινοπραξίες υπέβαλαν τις προτάσεις τους, κάτι που αναδεικνύει το σημαντικό ενδιαφέρον και τη δυναμική της όλης διαδικασίας. Μετά τη σχετική αξιολόγηση αναδείχθηκε προτιμητέος ανάδοχος η κοινοπραξία των Deloitte Business Solutions Α.Ε.- FCNC Financial Advisors Ε.Π.Ε.- Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.- Μαρία Ι. Γκολφινοπούλου- Κατερίνα Α. Χριστοδούλου Δικηγορική Εταιρεία (Your Legal Partners) – Δρακόπουλος και Βασαλάκης Δικηγορική Εταιρεία (DVLaw).

Η κοινοπραξία θα αναλάβει να αναπτύξει και να υποβάλει μια συνδυαστική διαγνωστική μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Θα καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις- λύσεις για τη βέλτιστη αξιοποίηση του αεροδρομίου μέσα από την κατάρτιση ενός επιχειρησιακού σχεδίου. Επίσης, θα συνδράμει το Υπερταμείο στην προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας  που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του β’ τριμήνου του 2022.

Ο Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, Portfolio Manager του Υπερταμείου με ευθύνη για την αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων, δήλωσε σχετικά: «Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνον της περιοχής, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου συνολικότερα.

Θα διευρύνει και αναβαθμίσει την ποιοτική αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού, λειτουργώντας ως καταλύτης για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, με προφανή ωφελήματα για την κοινωνία και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής».

Το αεροδρόμιο Καλαμάτας
Η Καλαμάτα είναι ο πρώτος σταθμός υλοποίησης της στρατηγικής του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων με την εξασφάλιση σημαντικών επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2019, από το αεροδρόμιο Καλαμάτας διακινήθηκαν 341.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 317.000 προέρχονταν από το εξωτερικό. Συνολικά το 2019 η επιβατική κίνηση στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διαμορφώθηκε σε 1,8 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ οι πτήσεις ξεπέρασαν τις 36.000, δείχνοντας τη δυναμική και κυρίως τις προοπτικές που δημιουργεί η αξιοποίησή τους.

Ανακοίνωση του βουλευτή Περικλή Μαντά
Στο μεταξύ, συνάντηση για το μέλλον του αεροδρομίου Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” είχε ο βουλευτής Μεσσηνίας, Περικλής Μαντάς, με το  διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο), Γρηγόρη Δημητριάδη, προχθές το μεσημέρι.

Η συνάντηση είχε ως κύριο θέμα την πορεία του σχεδιασμού για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, καθώς και τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν το προσεχές διάστημα, ενώ συμμετείχαν σε αυτήν επιπλέον ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Στέφανος Γιουρέλης και στελέχη του Υπερταμείου.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν και με δεδομένη την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής τεχνικού συμβούλου, ο προγραμματισμός προχωρά πλέον στο επόμενο στάδιο, το οποίο περιλαμβάνει τρεις (3) κύριες φάσεις.

Αρχικά ο τεχνικός σύμβουλος προετοιμάζει τη διαδικασία του διαγωνισμού, πραγματοποιώντας λεπτομερή ανάλυση των αναγκών που υφίστανται για αναβάθμιση τόσο των υποδομών όσο και του εξοπλισμού.

Στη δεύτερη φάση καταρτίζεται το νέο επιχειρησιακό σχέδιο του αεροδρομίου, στο οποίο καταγράφεται αναλυτικά η κοστολόγηση όλων των παρεμβάσεων που εντοπίστηκαν στην προηγούμενη φάση και περιγράφονται όλες οι ενέργειες αναβάθμισης που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

Τέλος, στην τρίτη φάση, ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης, πραγματοποιείται δημοσιοποίησή τους και ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία επιλογής αναδόχου για την παραχώρηση του αεροδρομίου.

Όπως ενημέρωσε ο κ. Δημητριάδης τον κ. Μαντά, ο σχεδιασμός προχωρά κανονικά και δεν εντοπίζονται ιδιαίτερες καθυστερήσεις μέχρι σήμερα, ενώ οι μέχρι τώρα ενέργειες ακολουθούν πιστά το χρονοδιάγραμμα του έργου, όπως είχε τεθεί και σε προηγούμενη συνάντησή τους τον περασμένο Μάρτιο.

Επόμενος στόχος για το έργο είναι μέσα στους ερχόμενους έξι μήνες να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι ενέργειες από την πλευρά του τεχνικού συμβούλου και να έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός παραχώρησης.

Από την πλευρά του, ο κ. Μαντάς ευχαρίστησε το διευθύνοντα σύμβουλο και τα στελέχη του Υπερταμείου για την αναλυτική ενημέρωση που του παρείχαν, σημειώνοντας την ιδιαίτερα καλή πορεία του αεροδρομίου φέτος το καλοκαίρι, γεγονός που σημαίνει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται να είναι σε υψηλά επίπεδα.

Παράλληλα, σημείωσε ότι, παρά την πανδημία, οι αναπτυξιακές προοπτικές του αεροδρομίου παραμένουν ακόμα μεγάλες, όπως μεγάλα αναμένονται να είναι και τα οφέλη από την αναβάθμιση για την τοπική κοινωνία και οικονομία.