Πρεμιέρα απόψε για το Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης με το συγκλονιστικό έργο του Μίλερ, «Ήταν όλοι τους παιδιά μου»

Πρεμιέρα απόψε για το Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης με το συγκλονιστικό έργο του Μίλερ, «Ήταν όλοι τους παιδιά μου»

Διπλό ιστορικό χαρακτήρα έχει αυτή η Παρασκευή 13η Μαΐου 2022 για το Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης και την τοπική κοινωνία, καθώς στις 9 το βράδυ θα γίνει η πρεμιέρα της παράστασης «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» και μάλιστα για πρώτη φορά το Φιλοσοφικό Κέντρο «Ευάγγ. Α. Μουτσόπουλος» θα φιλοξενήσει θέατρο.

Μετά τις επιτυχημένες κωμωδίες που προηγήθηκαν την περασμένη 4ετία, με την Όλγα Αλεξανδροπούλου στο σκηνοθετικό τιμόνι και πάλι, το Θεατρικό Εργαστήρι, κάνει μια μεγάλη υπέρβαση αναλαμβάνοντας να φέρει εις πέρας επί σκηνής το συγκλονιστικό δράμα του Άρθουρ Μίλλερ.

Όπως εξηγεί η κα Αλεξανδροπούλου, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πριν από έξι μήνες, οπότε επιλέχθηκε το συγκεκριμένο έργο, την επικαιρότητα που θα έχει τώρα με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μαίνεται.

Η Μεσσήνια σκηνοθέτιδα και ηθοποιός εξηγεί τις απαιτήσεις του εγχειρήματος, με το αποτέλεσμα να δικαιώνει την προσπάθεια όλων με αυτή την υψηλού επιπέδου παράσταση, που θα πάρει την τελική της δικαίωση μέσα από τη μέθεξη των θεατών και το χειροκρότημα…

Η Όλγα Αλεξανδροπούλου αναφέρει σχετικά:
«Ήταν ένα πολύ δύσκολο ταξίδι, δεδομένου ότι δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις αυτούς τους ρόλους, γιατί αυτοί οι ρόλοι έχουν το μέγεθος της αρχαίας τραγωδίας, είναι πάρα πολύ μεγάλοι. Θέλουν αλήθεια, δεν μπορείς να τους παίξεις αυτούς τους ρόλους με ψέματα και τα παιδιά δεν ήταν εξοικειωμένα με αυτό. Οπότε ξεκίνησε μια διδασκαλία μεθοδική για να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα που πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ καλό. Το έργο είναι καταπληκτικό, δεν υπάρχει τίποτα μέσα που λέγεται που να είναι τυχαίο. Τα παιδιά, οι ερασιτέχνες ηθοποιοί που είναι από 8 χρονών μέχρι 60, (έχουμε όλη τη γκάμα) έχουν δουλέψει πολύ και είναι καταπληκτικοί. Και εικαστικά έχουμε βάλει πολύ ψηλά τον πήχη. Δεν έχει να ζηλέψει η παράσταση τίποτα από τις παραστάσεις που γίνονται, για παράδειγμα, στην Καλαμάτα. Γίνεται μέσα στο Φιλοσοφικό Κέντρο Μεσσήνης «Μουτσόπουλου», μέσα στο κλειστό θέατρο που το εγκαινιάζουμε για πρώτη φορά εμείς, με την παράσταση αυτή και θα είναι κάθε Παρασκευή, Σαββάτο Κυριακή στις 9 η ώρα για τέσσερα 3ήμερα, από τις 13 Μαΐου μέχρι και 5 Ιουνίου.

Παρ’ ό,τι είμαι σεμνή σαν καλλιτέχνης παίρνω το θάρρος να πω ότι δεν θα μείνει ο κόσμος ασυγκίνητος απ’ όλα τα επίπεδα:  από την προσπάθεια όλη και από το χώρο και από τα εικαστικά και από τη δουλειά που κάνουν ειδικά αυτά τα παιδιά και είναι συγκλονιστική, καθώς είχαμε και πάρα πολλά προβλήματα μέσα σε αυτούς τους έξι μήνες προετοιμασίας, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δεθούμε και πάρα πολύ μεταξύ μας, δηλαδή έχουμε γίνει μια οικογένεια».

Μιλώντας για το «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» η Όλγα Αλεξανδροπούλου λέει:
«Ο Μίλλερ έχει γράψει το έργο το 1947, δύο χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και έχει εμπνευστεί από ένα γεγονός που μια εταιρεία είχε δώσει ελαττωματικά ανταλλακτικά. Πρωταγωνιστής στο «Ήταν όλοι τους παιδιά μου» είναι αυτός ο βιομήχανος που στέλνει ελαττωματικούς κυλίνδρους και πέφτουν 21 πιλότοι και σκοτώνονται. Αυτό είναι ένα τραγικό γεγονός το οποίο ο μεγάλος γιός το μαθαίνει και αυτοκτονεί, ρίχνοντας μόνος του το αεροπλάνο, γιατί δεν αντέχει αυτό που έχει συμβεί, το να βλέπει γύρω του να πεθαίνουν οι πιλότοι και οι συνάδελφοί του. Ο Μίλλερ «αναγκάζει» τον πρωταγωνιστή να πει «εντάξει δεν έπεσε ο γιός μας με αυτό», και του απαντάει ο δεύτερος γιός «δηλαδή οι άλλοι τι ήταν γουρούνια; Δεν ήταν αυτοί δικά μας παιδιά»; Και όταν μαθαίνει ότι ο γιός του αυτοκτόνησε εξαιτίας αυτού λέει «Ναι, πράγματι, έχει δίκιο ο Λάρυ, ήταν όλοι τους παιδιά μου». Μέσα από αυτό βγαίνουν πολλά. Ο Μίλλερ ουσιαστικά σχολιάζει την απληστία που έχουν σε τέτοιες περιπτώσεις, σε περίπτωση πολέμου, πανδημίας, οικονομικών και κοινωνικών κρίσεων που κάποιοι πάνε να πλουτίσουν.

Είναι μια ιστορία που έχει να μας μάθει πολλά, καθώς μάλιστα ο Μίλλερ συνθέτει με έναν τρόπο σαν αρχαία τραγωδία και έχει την Ύβρη, τη Νέμεση και την Τίση. Μαθαίνουμε και έρχεται και η κάθαρση, γιατί τιμωρείται στο τέλος ο πρωταγωνιστής, παρ’ ότι έχει στείλει στη φυλακή το συνέταιρό του και τα έχει φορτώσει όλα σε αυτόν και τα έχει όλα βολεμένα. Παρ’ ότι είναι ένα δραματικό έργο ο θεατής φεύγει στο τέλος και έχει νοιώσει πραγματικά Νέμεση».

Η Όλγα Αλεξανδροπούλου μιλάει με αρκετή φόρτιση για την αγάπη που εισπράττει έχοντας επιστρέψει τα τελευταία χρόνια στα πάτρια εδάφη και με θερμά λόγια για τη συγκινητική ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας και των ντόπιων επιχειρηματιών σε μια δύσκολη εποχή. Αυτοί είναι ουσιαστικά και οι μόνοι υποστηρικτές (μαζί με το Δήμο που φιλοξενεί την ομάδα στο Φιλοσοφικό Κέντρο), καθώς δεν υπάρχουν επιχορηγήσεις. «Το Θεατρικό Εργαστήρι είναι μια ερασιτεχνική ομάδα και ο κόσμος βλέπει ότι το κάνουμε όλο αυτό με αγάπη, δεν έχουμε κανένα συμφέρον. Προσπαθούμε να κρατήσουμε να υπάρχει πολιτισμός στη Μεσσήνη, γιατί μετά το μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος δεν υπάρχει τίποτα άλλο», εξηγεί η κα Αλεξανδροπούλου. Τόσο η ίδια όσο και όλοι στο Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται δικαιωμένοι, όχι μόνο για την προσπάθεια, αλλά και για το αποτέλεσμα, το οποίο επικυρώνει κάθε φορά ο κόσμος, που ανταποκρίνεται ακόμη και από την Καλαμάτα και άλλες περιοχές, γεμίζοντας το θέατρο -κάτι που αναμένεται να συμβεί και με αυτές τις 12 προγραμματισμένες παραστάσεις…

Η ταυτότητα της παράστασης
«Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του Άρθουρ Μίλλερ

Παραγωγή: Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης (Σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσσήνης)

Πρεμιέρα: 13 Μαΐου ώρα 9:00μ.μ στο Φιλοσοφικό Κέντρο Μεσσήνης (θα παίζεται κάθε Παρασκευή-Κυριακή έως 5 Ιουνίου)

Σκηνοθεσία – Διασκευή: Όλγα Αλεξανδροπούλου

Βοηθός  Σκηνοθέτη: Δήμητρα Αποστολοπούλου

Παίζουν οι ερασιτέχνες ηθοποιοί:

ΜΠΕΡΤ : Βλάχος Άγγελος

ΛΙΝΤΙΑ: Λαμπροπούλου Γεωργία

ΤΖΙΜ: Καπελούζος Γιώργος

ΤΖΩΡΤΖ: Καραμπέτσος Παναγιώτης

ΚΕΗΤ: Κωνσταντοπούλου Χριστίνα

ΚΡΙΣ: Παναγιωτόπουλος Γιάννης

ΦΡΑΝΚ: Παναγιωτόπουλος Χάρης

ΤΖΟ: Παρθένιος Ηλίας

ΑΝΝΥ: Πλατάρου Μαρία

ΣΟΥ: Χαρλέπα Κωνσταντίνα

Κουστούμια – Φροντιστήριο: Όλγα  Αλεξανδροπούλου-Όλγα Γεωργιοπούλου

Μουσική επιμέλεια: Όλγα Αλεξανδροπούλου

Επιμέλεια Αφίσας: Όλγα Αλεξανδροπούλου

Supervisor Αφίσας: Ηλίας Παρθένιος

Κομμώσεις: Παναγιώτα Κοκκίνη

Σκηνικά: Όλγα Αλεξανδροπούλου

Κατασκευή Σκηνικών: Δημήτρης Ανδριανόπουλος, Περικλής Γεωργιόπουλος, Γιάννης Πούπουζας, Σάκης Σταθόπουλος.  Φωτισμοί- Ηλεκτρολογικά: Παναγιώτης Παπαζερβέας

Επιμέλεια Φωτισμού: Γεώργιος Λαπέας-Παναγιώτης Παπαζερβέας

Ηχολήπτης και επεξεργασία ήχου: Αγγελική Ιντζεμπελη-Πάρις Καίσαρης

Υπεύθυνος  Παράστασης: Τζοάννα Σκιαδά

Φωτογράφιση: Δημήτρης Δημητρούλιας

Βιντεοσκόπηση: Ηλίας Σπηλιώτης

Δημιουργία διαφημιστικών βίντεο: Χάρης Παναγιωτόπουλος

Εκτύπωση προγράμματος: Παναγιώτης Δημ. Δημόπουλος & ΣΙΑ Ο.Ε.

Χορηγός Επικοινωνίας Enter messinia

Κρατήσεις θέσεων-πληροφορίες στα τηλ.: 6971992274,  6936771626

Σύντομο Βιογραφικό της Όλγας Αλεξανδροπούλου
Η Όλγα Αλεξανδροπούλου γεννήθηκε στη Μεσσήνη. Σπούδασε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη Δραματική Σχολή Αθηνών Γιώργου Θεοδοσιάδη. Δούλεψε ως ηθοποιός στο ελεύθερο Θέατρο, αλλά κυρίως στο Εθνικό Θέατρο, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας. Συμμετείχε ως ηθοποιός, σε σήριαλ στην κρατική και ιδιωτική τηλεόραση. Υπήρξε δασκάλα υποκριτικής και σκηνοθέτιδα επί σειρά ετών στη Θεατρική Ομάδα Πυλαίας (με την οποία απέσπασε 32 πανελλήνια βραβεία!), στην Πειραματική Σκηνή Καλαμάτας, στο Θεατρικό Εργαστήρι Μεσσήνης, στη Θεατρική Διαδρομή Καλαμάτας, ενώ έχει παρουσιαστεί σε δεκάδες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές.

Της Χριστίνας Ελευθεράκη