Ετοιμάζονται οι «μνηστήρες» για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Ετοιμάζονται οι «μνηστήρες»  για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος

Το σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας επιβεβαιώνει σε χθεσινό της δημοσίευμα η “moneyreview.gr” της «Καθημερινής».

Η προθεσμία για την επίσημη υποβολή ενδιαφέροντος στο σχετικό διαγωνισμό της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, ή αλλιώς Υπερταμείο, εκπνέει στις 30 Νοεμβρίου και η παραχώρηση θα είναι για 40 χρόνια.

Fraport, ΤΕΡΝΑ και ΤΕΜΕΣ

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μεταξύ των ομίλων που φέρονται να αξιολογούν τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό αναφέρεται, καταρχήν, η μητρική της Fraport-Greece, η γερμανική Fraport AG.

Υπενθυμίζεται ότι η Fraport-Greece δεσμεύεται από τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και δεν μπορεί να συμμετάσχει σε διαγωνισμό παραχώρησης άλλου αεροδρομίου. «Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως οι μέτοχοί μας δεν μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον», είχε δηλώσει προ διμήνου στην «Καθημερινή» ο Αλεξάντερ Τσινέλ, CEO της Fraport-Greece, επιβεβαιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς τις σχετικές πληροφορίες.

Επίσης, ως καταρχήν ενδιαφερόμενοι θεωρούνται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με την ινδική GMR, όμιλοι οι οποίοι έχουν αναλάβει από κοινού την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Οι ίδιες πηγές θέλουν στο ρόστερ των υποψηφίων και την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου που λειτουργεί το συγκρότημα της Costa Navarino στη Μεσσηνία και έχει άμεσο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του αεροδρομίου. Άλλες πληροφορίες περιλαμβάνουν στους ενδιαφερομένους και αεροπορικές εταιρείες αλλά και άλλους ξένους ομίλους διαχείρισης αεροδρομίων.

Νέο ρεκόρ στην επιβατική κίνηση

Καινοτομία του εν λόγω διαγωνισμού αποτελεί το γεγονός πως το Ταμείο διατηρεί το δικαίωμα να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, το οποίο δε θα ξεπερνά το 15%.

Ο διαγωνισμός γίνεται σε δύο φάσεις: Στην πρώτη, η προθεσμία για την οποία εκπνέει στις 30 Νοεμβρίου, οι ενδιαφερόμενοι που καλύπτουν συγκεκριμένα τεχνικοοικονομικά κριτήρια καλούνται να καταθέσουν τους φακέλους τους. Στη συνέχεια το Υπερταμείο, αφού τους αξιολογήσει, θα προκρίνει όσους καλύπτουν τα κριτήρια και θα τους δοθεί το δικαίωμα να συμμετάσχουν στη δεύτερη και τελική φάση, κατά την οποία θα υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές τους.

Σε αυτή τη φάση θα προσδιοριστούν κατόπιν διαβούλευσης η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης και οι προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης.

Μέσω της παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας επιδιώκονται «η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση των υποδομών του και ιδίως του κτηρίου επιβατών, που αποτελούν απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του εν λόγω αεροδρομίου. Μέσα από αυτές τις επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει να υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών, που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Ήδη υπολογίζεται ότι στο τρέχον έτος η επιβατική κίνηση έφθασε σε νέα ιστορικά υψηλά.

Σύμβουλοι του Υπερταμείου για την παραχώρηση του αεροδρομίου είναι οι Deloitte Business Solutions, η FCNC Financial Advisors, το Γραφείο Δοξιάδη, οι Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε. και οι Your Legal Partners και DVLaw.