Ούτε με κιάλια βλέπουμε κρουαζιερόπλοια στη Μεσσηνία

Ούτε με κιάλια βλέπουμε  κρουαζιερόπλοια στη Μεσσηνία

Ελάχιστες αφίξεις στα λιμάνια Καλαμάτας και Πύλου

Τα κρουαζιερόπλοια με τα κιάλια συνεχίζει να βλέπει η Μεσσηνία και κάθε χρονιά, αντί να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, είναι χειρότερη.

Τόσο για το λιμάνι της Καλαμάτας όσο και για το λιμάνι της Πύλου τα φετινά στοιχεία είναι απογοητευτικά. Οι αφίξεις μέχρι τώρα είναι πολύ περιορισμένες, ενώ η κατάσταση δε βελτιώνεται ούτε τους επόμενους μήνες.

Κι όλα αυτά, όταν σε επίπεδο Ελλάδας οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων παρουσιάζουν σημαντική αύξηση.

Κάθε χρόνο και λιγότερα

Στο λιμάνι Καλαμάτας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το Λιμεναρχείο Καλαμάτας, το 2023 (μέχρι τώρα) έχουν δέσει πέντε κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπήρχε μέχρι χθες, η ενημέρωση ήταν ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προσεγγίσουν το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας αλλά επτά, με το τελευταίο να έχει δώσει ημερομηνία άφιξης στις 25 Οκτωβρίου.

Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα ούτε για το λιμάνι της Πύλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Λιμεναρχείο Πύλου, από την  αρχή του έτους μέχρι χθες έχουν έρθει έντεκα κρουαζιερόπλοια, ενώ αναμένονται μέχρι τέλος του έτους άλλα πέντε…

Αν, λοιπόν, δεν υπάρξουν αλλαγές και προσθήκες το λιμάνι της Καλαμάτας το 2023 θα δεχτεί συνολικά 12 κρουαζιερόπλοια, ενώ το λιμάνι της Πύλου θα φιλοξενήσει 16. Σταγόνα στον ωκεανό, σε σύγκριση με άλλα λιμάνια της Πελοποννήσου, όπως το Ναύπλιο, το Γύθειο και η Μονεμβασιά. Για να μη μιλήσουμε για το Κατάκολο, που είναι… εκτός συναγωνισμού!

Κάθε πέρυσι… λιγότερο χειρότερα

Τα στοιχεία για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2023, όπως προαναφέραμε, είναι ευοίωνα, με μία μεσοσταθμική αύξηση περίπου 15%.

Όλα αυτά, βέβαια, αφορούν στα υπόλοιπα λιμάνια και όχι στη Μεσσηνία, όπου τα επίσημα στοιχεία είναι άκρως απογοητευτικά.

Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά, για το λιμάνι της Καλαμάτας το 2019 είχαμε 11 κρουαζιερόπλοια με 9.288 επιβάτες, το 2020 δεν είχαμε κανένα, το 2021 είχαμε 10 κρουαζιερόπλοια με 3.058 επιβάτες και το 2022 είχαμε 13 κρουαζιερόπλοια με 1.115 επιβάτες.

Το δε λιμάνι της Πύλου το 2019 είχε 9 κρουαζιερόπλοια με 1.619 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 3 κρουαζιερόπλοια με 80 επιβάτες και το 2022 είχε 23 κρουαζιερόπλοια με 3.092 επιβάτες.

Η σύγκριση δε με άλλα λιμάνια της Πελοποννήσου είναι ιδιαίτερα σκληρή για την περιοχή μας:

-Το Κατάκολο το 2019 είχε 199 κρουαζιερόπλοια με 413.716 επιβάτες, το 2020 είχε 10 κρουαζιερόπλοια με 7.589 επιβάτες, το 2021 είχε 126 κρουαζιερόπλοια με 123.509 επιβάτες και το 2022 είχε 198 κρουαζιερόπλοια με 250.793 επιβάτες.

-Το Ναύπλιο το 2019 είχε 88 κρουαζιερόπλοια με 34.704 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 76 κρουαζιερόπλοια με 13.676 επιβάτες και το 2022 είχε 112 κρουαζιερόπλοια με 28.651 επιβάτες

-Η Μονεμβασιά το 2019 είχε 55 κρουαζιερόπλοια με 10.107 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 36 κρουαζιερόπλοια με 3.715 επιβάτες και το 2022 είχε 66 κρουαζιερόπλοια με 7.432 επιβάτες

-Τέλος, το Γύθειο το 2019 είχε 19 κρουαζιερόπλοια με 9.674 επιβάτες, το 2020 δεν είχε κανένα, το 2021 είχε 13 κρουαζιερόπλοια με 1.741 επιβάτες και το 2022 είχε 35 κρουαζιερόπλοια με 7.378 επιβάτες.

Της Βίκυς Βετουλάκη