Τρόποι που η τεχνολογία άλλαξε τον τρόπο που παραδίδονται τα δέματα

Τρόποι που η τεχνολογία άλλαξε τον τρόπο που παραδίδονται τα δέματα

Ο τρόπος με τον οποίο παραδίδονται τα δέματα έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν συντελεστεί. Από τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας του δέματος, μέχρι την ευελιξία στον τρόπο παραλαβής, είναι πολλές οι αλλαγές που έχουν συμβεί, αποδεικνύοντας ότι οι επιχειρήσεις βρίσκουν συνεχώς τρόπους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα δούμε με ποιούς τρόπους η τεχνολογία έχει αλλάξει τη διαδικασία παράδοσης των δεμάτων στις μέρες μας, αλλά και ποιές δυνατότητες προσφέρουν οι μεταφορικές εταιρείες σήμερα!

Lockers και ευελιξία παραλαβής
Η ευελιξία είναι μία από τις βασικές προτεραιότητες του σημερινού καταναλωτή, γι’ αυτό και οι μεταφορικές εταιρείες προσφέρουν όλο και περισσότερες εναλλακτικές όσον αφορά στην παράδοση των δεμάτων. Κάποτε, η παράδοση γινόταν στο σπίτι του καταναλωτή, τη μέρα και την ώρα που επέλεγε η μεταφορική, τώρα όμως ο πελάτης μπορεί να παραλάβει το δέμα του οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και μέρα της εβδομάδας τον βολεύει από τα ‘έξυπνα’ lockers που υπάρχουν σε διάφορα σημεία στην πόλη.

Η διαδικασία είναι απλή  -ο πελάτης απλά επιλέγει από ποιό locker τον βολεύει να παραλάβει το δέμα του, λαμβάνει στο κινητό του ένα κωδικό με τον οποίο θα το ξεκλειδώσει και το παραλαμβάνει. Η μέθοδος αυτή δίνει τέλος στις συνεχόμενες ανεπιτυχείς προσπάθειες παράδοσης από τις μεταφορικές και γι’ αυτό όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα,  από καταστήματα τεχνολογίας, όπως το online κατάστημα you.gr, μέχρι brands καλλυντικών, όπως η Mon Reve Cosmetics το έχουν εντάξει στους τρόπους παράδοσης που προσφέρουν!

Παρακολούθηση παραγγελίας
Η διαφάνεια στη διαδικασία της παράδοσης και στην πορεία της παραγγελίας είναι μία πρακτική που σχεδόν όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν υιοθετήσει. Με τη χρήση συστημάτων GPS, οι καταναλωτές μπορούν πλέον να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται η παραγγελία τους, αλλά και τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, αποκτώντας έτσι μια αίσθηση ελέγχου σχετικά με τη διαδικασία.

Η διαφάνεια αυτή σχετικά με τη διαδικασία παράδοσης του δέματος, μειώνει την ανησυχία και την αβεβαιότητα του καταναλωτή όσον αφορά στο που βρίσκεται και πότε θα παραδοθεί η παραγγελία του. Έτσι, μπορεί να οργανώσει το πρόγραμμά του, ώστε να βρίσκεται σπίτι την εκτιμώμενη μέρα και ώρα παράδοσης, ενώ παράλληλα μειώνονται και για τις μεταφορικές οι πιθανότητες αποτυχίας παράδοσης και τα άσκοπα δρομολόγια!  

Βελτιωμένη επικοινωνία
Χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις, υπάρχουν πλέον πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να επικοινωνήσει μία επιχείρηση ή μία μεταφορική εταιρεία με τον πελάτη, κάνοντας αυτομάτως την εξυπηρέτηση πιο πελατοκεντρική. Από αυτόματες ειδοποιήσεις μέσω SMS και email, μέχρι ειδοποιήσεις push, ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί ανά πάσα στιγμή για την εξέλιξη και την πορεία της παραγγελίας του. Επιπλέον, ενημερώνεται άμεσα και για οποιαδήποτε αλλαγή ή καθυστέρηση στην παραγγελία του, πράγμα που μειώνει τον εκνευρισμό και τη δυσαρέσκειά του, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα.

Η αποτελεσματική και αξιόπιστη επικοινωνία αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών και στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελεί καθοριστικό παράγοντα με βάση τον οποίο θα επιλέξουν ένα online κατάστημα. Για το λόγο αυτό, οι επιχειρήσεις δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο συγκεκριμένο κομμάτι!

Αξιοποίηση βιώσιμων πρακτικών
Χάρη στην τεχνολογία, στην παράδοση δεμάτων σήμερα αξιοποιούνται διάφορες βιώσιμες πρακτικές, οι οποίες συμβάλλουν στην προστασία του πλανήτη. Οι τρόποι με τους οποίους η διαδικασία παράδοσης των δεμάτων γίνεται πιο eco-friendly είναι πολλοί, όπως η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και η βελτιστοποίηση των διαδρομών, ώστε να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Βιώσιμες πρακτικές όμως εφαρμόζονται και στις συσκευασίες των δεμάτων, με τη χρήση ανακυκλώσιμων ή βιοδιασπώμενων υλικών και με την αποφυγή χρήσης πολλών διαφορετικών συσκευασιών για το ίδιο δέμα. Τέλος, άλλη μία βιώσιμη πρακτική είναι και η αποφυγή των αποτυχημένων προσπαθειών παράδοσης και άρα των άσκοπων δρομολογίων. Αυτό, όπως είπαμε και παραπάνω, μπορεί να επιτευχθεί με την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ εταιρείας και πελάτη, αλλά και την ευελιξία όσον αφορά στον τρόπο παράδοσης.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στον τρόπο με τον οποίο παραδίδονται τα δέματα δείχνει πόσο πολύ έχει εξελιχθεί η τεχνολογία και πως μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των καταναλωτών. Πλέον, τα δέματα μπορούν να παραδοθούν όχι μόνο με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια, αλλά και με λιγότερη αρνητική επίδραση στο περιβάλλον!