Δημήτρης Καραλής: «Παζλ σκοπιμοτήτων ευθύνεται για την κατάσταση του αεροδρομίου Καλαμάτας»

Δημήτρης Καραλής: «Παζλ σκοπιμοτήτων ευθύνεται για την κατάσταση του αεροδρομίου Καλαμάτας»

«Θα αλλάξει το τοπίο για τον τουρισμό όταν εκσυγχρονιστεί το αεροδρόμιο, όπως άλλαξε και η Καλαμάτα, όταν άνοιξε ο νέος δρόμος».

Αυτό είναι ένα από τα πολλά σημεία που υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρης Καραλής, σε ένα γρήγορο απολογισμό για τη φετινή τουριστική κίνηση στη Μεσσηνία, με αφορμή τη χθεσινή επίσημη λήξη του καλοκαιριού.

Επειδή πάντα ο κ. Καραλής συνδέει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με την πορεία του τουρισμού στην περιοχή, σε ερώτηση για το τι πιστεύει πως ευθύνεται για την κατάστασή του, τις ελλείψεις και τη δραματική μείωση πτήσεων, μίλησε για «παζλ σκοπιμοτήτων», αρχής γενομένης από την εξαίρεσή του από τα 14 που ανέλαβε πριν από χρόνια η Fraport.

Όσο για τη φετινή σεζόν, επανέλαβε ότι ήταν πολύ κατώτερη των προσδοκιών, ενώ ονόμασε ως «άγνωστο Χ» την επόμενη θερινή σεζόν και το τι θα φέρει τουριστικά για τη Μεσσηνία. Ωστόσο, ευχαρίστησε θερμά τους Έλληνες που στήριξαν φέτος τη Μεσσηνία ως τουριστικό προορισμό.

«Ελεύθερη πτώση»

Η αυλαία του καλοκαιριού μπορεί επίσημα να έπεσε χθες, αλλά, όπως σημείωσε και ο κ. Καραλής, η περιοχή μας είναι ένας κλασσικός προορισμός, με τις όποιες ιδιαιτερότητες, προβλήματα και παραλείψεις έχει, ο οποίος «κλείνει» μετά τις 20 Οκτωβρίου.

Βέβαια, το Σεπτέμβριο, όπως έχει ανακοινωθεί, θα υπάρξει αυξημένη κίνηση με πτήσεις κυρίως από τη Ρώμη της Ιταλίας λόγω διοργάνωσης μεγάλου συνεδρίου στη Μεσσηνία.

«Έπειτα από αυτή την περίοδο η δουλειά κόβεται μαχαίρι και αρχίζει η ελεύθερη πτώση χωρίς αλεξίπτωτο. Χρωστάμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Έλληνες, με το φαινόμενο υπερτουρισμού που είχαμε από αρχές έως τέλος Αυγούστου. Γιατί ο εισερχόμενος τουρισμός είχε μείωση πάνω από 20%. Και οι πτήσεις που ήρθαν, ήταν με πλήρη αποχή της γερμανικής αγοράς και σαφέστατη στέρηση από τη γαλλική αγορά. Εξακολουθεί να υπάρχει πλήρης αδυναμία εξυπηρέτησης από το αεροδρόμιο Καλαμάτας, σε υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό κ.ά., για να φέρουμε εισερχόμενο τουρισμό. Μια επιδοτούμενη πτήση είχαμε με τη Θεσσαλονίκη και δεν μπόρεσε ούτε αυτή να σταθεί. Όλη αυτή η εικόνα, λοιπόν, αντανακλά στην τουριστική πραγματικότητα.

Προσωπικά, θέτω ευθέως ερώτημα σε όλους αυτούς που πολιτεύονται, είτε στις δημοτικές είτε στις περιφερειακές εκλογές: Ποια είναι η θέση τους για τον τουρισμό; Είναι δυνατόν δύο ώρες από την Αθήνα να μην έχουμε γίνει τουριστικός προορισμός;», αναρωτήθηκε ο κ. Καραλής.

«Παζλ σκοπιμοτήτων»

Σε ερώτησή μας, πού πιστεύει πως οφείλεται όλο αυτό που συμβαίνει φέτος με το αεροδρόμιο και τη φθίνουσα πορεία, ο κ. Καραλής το απέδωσε σε «ένα ολόκληρο παζλ από σκοπιμότητες», αρχής γενομένης, όπως είπε, από τότε που ήταν το μοναδικό που εξαιρέθηκε από τα 15 (που ήταν αρχικά) που δόθηκαν στη Fraport

«Ή θα μπούμε σε άλλον συγχρονισμό για να βγούμε από το τέλμα ή η περιοχή θα γυρίζει γύρω από τον άξονά της. Το κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου», πρόσθεσε.

Ο δε προγραμματισμός των ξένων τουριστικών πρακτόρων για την επόμενη σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει κι αυτός γίνεται βάσει των πτήσεων και των καταλυμάτων που υπάρχουν σε κάθε περιοχή.

Το καλοκαίρι του 2023 για τους επαγγελματίες του τουρισμού στη Μεσσηνία ήταν κατώτερο των προσδοκιών, ενώ το καλοκαίρι του 2024 για τον κ. Καραλή είναι ο «άγνωστος Χ»

«Προσπαθούμε να υπερκεράσουμε εμπόδια μέσα από ένα χαοτικό περιβάλλον και οι υπεύθυνοι παραμένουν απλοί θεατές. Ο τόπος μας έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Και το τοπίο θα αλλάξει όταν ανοίξει το αεροδρόμιο, όπως άλλαξε η Καλαμάτα όταν άνοιξε ο δρόμος. Αν υπήρχε τρόπος αύριο το πρωί το αεροδρόμιο να λειτουργήσει όπως πρέπει και να έχει όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται, τα πράματα θα ήταν πολύ, πολύ διαφορετικά. Όσοι δε θέλουν φέτος να δουν κλειστές τις πόρτες του αεροδρομίου, πρέπει να ενεργοποιηθούν τώρα. Καλούμε όσους έχουν αρμοδιότητα, όσους λένε ότι ενδιαφέρονται, να το αποδείξουν. Να ενώσουμε τη φωνή μας. Να μη διακοπεί η σύνδεση Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη, να ρίξουμε την προσοχή μας μέσα σε αυτή τη νεκρή περίοδο και να βελτιώσουμε τις υφισταμένες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, ώστε να δώσουμε το μήνυμα στο εξωτερικό ότι είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε περισσότερες πτήσεις», κατέληξε ο κ. Καραλής.

Της Βίκυς Βετουλάκη