Αντιπλημμυρικό: Ανακρίβειες, ερωτηματικά και υποτέλεια!

Αντιπλημμυρικό: Ανακρίβειες, ερωτηματικά και υποτέλεια!

Την προηγούμενη εβδομάδα το Περιφερειακό Συμβούλιο με απόφασή του (με την υποστήριξη και της πλειοψηφίας αλλά και των μειοψηφιών) καταδίκασε εκ νέου τη μελέτη του ΜΟΡΕΑ για τα αντιπλημμυρικά έργα της Καλαμάτας, καθώς και την πολιτική πρακτική του υπουργείου για την απαξίωση τόσο του Δημοτικού όσο και του Περιφερειακού Συμβουλίου, τα οποία είχαν γνωμοδοτήσει αρνητικά ως προς το συγκεκριμένο σχέδιο.

Την ίδια στιγμή, η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έδειξε να αδιαφορεί πλήρως για την αρνητική απόφαση που είχε λάβει το Δημοτικό Συμβούλιο στις 8/7/2022 σχετικά με το συγκεκριμένο αντιπλημμυρικό σχέδιο και να συντάσσεται καθολικά με την απόφαση του υπουργείου και την πρόταση του ΜΟΡΕΑ.

Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το όργανο που εκπροσωπεί τους πολίτες της Καλαμάτας και πρώτη υποχρέωση μιας Δημοτικής Αρχής είναι να σέβεσαι και να στηρίζει τις αποφάσεις του και όχι να αδιαφορεί για αυτές, υπερασπίζοντας με κάθε κόστος συμφέροντα εκατομμυρίων μιας ιδιωτικής εταιρείας!

Αντιπλημμυρική θωράκιση της Καλαμάτας σίγουρα και χρειάζεται. Και γι’ αυτό η πρόταση των συλλογικών οργάνων, η οποία δυστυχώς αγνοήθηκε, δεν περιλαμβάνει μόνο την καταψήφιση του σχεδίου του ΜΟΡΕΑ, αλλά πρότεινε και μια νέα εναλλακτική μελέτη, με πιο ολιστικό χαρακτήρα και ήπιες παρεμβάσεις για την πόλη.

Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι το αντιπλημμυρικό αυτό σχέδιο για το οποίο γίνεται όλος αυτός ο ντόρος δεν έχει στόχο τη θωράκιση της πόλης μας, όπως λανθασμένα αφήνει να εννοηθεί η Δημοτική Αρχή! Ο τίτλος του έργου είναι «Αυτοκινητόδρομος Τρίπολης – Καλαμάτας… αντιπλημμυρικά τεχνικά έργα στην περιοχή της Καλαμάτας». Είναι, δηλαδή, ένα έργο που έρχεται να καλύψει κάτι που έπρεπε να έχει προβλεφθεί κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, αλλά δεν έγινε ποτέ.

Η μελέτη αυτή δεν παραγγέλθηκε από κανέναν φορέα, αλλά από μόνος του ο ΜΟΡΕΑΣ τη συνέταξε δωρεάν και την έδωσε στο υπουργείο προς έγκριση, ώστε να την κατασκευάσει μετά ο ίδιος!

Στόχος, λοιπόν, της μελέτης αυτής δεν είναι να μην πλημμυρίσει η πόλη της Καλαμάτας, αλλά να καλυφθούν οι ευθύνες για την έλλειψη επαρκούς αντιπλημμυρικού σχεδιασμού του αυτοκινητοδρόμου!

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι απλό (καθώς και ολίγον τι ρητορικό): για ποιον λόγο πρέπει να επιβληθεί στην πόλη μας κάτι το οποίο δεν έχει ως σκοπό την άμεση προστασία της και έχει καταψηφιστεί έντονα τόσο από το Δημοτικό όσο και από το Περιφερειακό Συμβούλιο;

Πρέπει, επιτέλους, να σταματήσει η αυτοδιοίκηση να είναι απλός παρατηρητής σε θέματα που επηρεάζουν άμεσα τη ζωή των κατοίκων της και να αποκτήσει αποφασιστικό ρόλο, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη!

Οφείλουμε, λοιπόν, όλοι να αντισταθούμε και να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα της πολιτικής μας ευθύνης, αλλά και του νόμου, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε να μετατραπεί η πόλη μας για τα επόμενα 5-6 χρόνια σε ένα τεράστιο εργοτάξιο, με ανεξέλεγκτες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

Του Σπύρου Χανδρινού
Δημοτικού συμβούλου με την παράταξη ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ, πολιτικού μηχανικού ΕΜΠ – Msc in Quantitative Finance (USA)