Vis Olivae: Καινοτόμα σαπούνια με ελαιόλαδο σε όλο τον κόσμο

Vis Olivae: Καινοτόμα σαπούνια με ελαιόλαδο σε όλο τον κόσμο

Με τη δύναμη της ελιάς η Νάση και η Έφη προσφέρουν καινοτόμα σαπούνια με ελαιόλαδο σε όλο τον κόσμο!

Η αίσθηση ενός δώρου πολύτιμου, που μπορείς να εμπιστευτείς «με κλειστά μάτια», είναι αυτό που εισπράττεις όταν βλέπεις, μυρίζεις, αγγίζεις, εφαρμόζεις στο σώμα σου τα προϊόντα της Vis Olivae, ενώ η οικολογική, χειροποίητη και καλαίσθητη συσκευασία των σαπουνιών σφραγίζει ακόμα κι από μακριά την πεποίθηση ότι όλα είναι συνειδητά φροντισμένα. Και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται, όντως, για κάτι πολύτιμο, αφού εν τέλει μιλάμε για το σώμα, τον οργανισμό μας, την υγεία μας…

Πολύτιμη είναι στις μέρες μας η αξιοποίηση των δώρων της φύσης μέσα στην αγνότητά τους, όπως πολύτιμες είναι κι αυτές οι δύο κυρίες που βρίσκονται πίσω από όλο αυτό το εγχείρημα, το οποίο, αν και κατέληξε επιχειρηματικό, περικλείει όλες τις ζητούμενες -αλλά χαμένες εν πολλοίς στο βωμό της μαζικής παραγωγής- ποιότητες του σεβασμού και της ειλικρινούς φροντίδας προς το περιβάλλον και το συνάνθρωπο, που τυγχάνει να είναι «πελάτης». Αυτός ο μικρός φωτεινός φάρος, που δημιούργησαν η Νάση Ρόκα και η Έφη Πουλοπούλου (και μόνο εμπορικός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί), και εκπέμπει το φως του από τα υψώματα της Αγιάννας, πάνω από την Καλαμάτα, έχουμε την τύχη να ανθίζει στην περιοχή μας και να μας αντιπροσωπεύει ως μια πρότυπη μικρή βιοτεχνία καινοτομίας στο χώρο της σαπωνοποιίας.

Η Vis Olivae, με τη ζωογόνο «Δύναμη της Ελιάς» και την αξιοποίηση των υπολοίπων φυσικών προϊόντων που απλόχερα μας χαρίζει ο τόπος μας, με μηδαμινή δαπάνη διαφήμισης, αλλά με πίστη, γνώση και αφοσίωση, έχει καταφέρει στα 8 χρόνια λειτουργία της να κερδίσει φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο, πολλά βραβεία αναγνώρισης, άτυπα και θεσμοθετημένα, ηθική ικανοποίηση, αλλά και βιωσιμότητα.

Το «Θ» συνάντησε πριν από λίγες ημέρες στην έδρα της «Vis Olivae» την Έφη Πουλοπούλου, τη Νάση Ρόκα, αλλά και τη Μαρία Νίκα, γνωστή για τη μακρά της δημοσιογραφική θητεία στην πόλη, αλλά και στην εφημερίδα μας, η οποία άφησε στην άκρη τη γραφίδα της για να ενισχύσει ως βοηθός… γενικών καθηκόντων το εγχείρημα. Όλες μας μίλησαν με ενθουσιασμό για όσα δημιουργούν και προσφέρουν από το εργαστήριο της μικρής καλαματιανής σαπωνοποιίας και το μόνο που διακόπτει την καλή διάθεση είναι όταν η κουβέντα πηγαίνει στα γραφειοκρατικά εμπόδια, που λειτουργούν ανασταλτικά και προσθέτουν αχρείαστα κόστη.

Η Νάση άφησε πίσω της 20ετή καριέρα τεχνολόγου-ακτινολόγου και η Έφη μια ολοκληρωμένη επαγγελματική πορεία ως δικηγόρος και με την υποστήριξη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, μετέτρεψαν τη φιλική τους συνύπαρξη σε επιχειρηματική σύμπραξη, συμπληρώνοντας η μία την άλλη.

Χωρίς να υπάρχουν αποκλειστικότητες, καθώς όλοι προσθέτουν σε ιδέες και περνούν ώρες στο εργαστήριο (ενώ τα μέλη των οικογενειών και οι φίλοι είναι οι πρώτοι… δοκιμαστές), η κα Ρόκα είναι η «ψυχή» του «δημιουργικού» και η κα Πουλοπούλου αναλαμβάνει τα περισσότερα βάρη στο διοικητικό, οικονομικό, εμπορικό κομμάτι.

Μέσα σε μια δεκαετία και μέχρι στιγμής, η VOL, όπως προσδιορίζεται με συντομία, έχει καταφέρει να δημιουργήσει 25-30 μοναδικά καινοτόμα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, εξ ολοκλήρου φυσικά και χειροποίητα, πιστοποιημένα από βιολογικές πρώτες ύλες, με βάση το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο (ψυχρή μέθοδο σαπωνοποίησης). Εκτός από τα σαπούνια, στην γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνονται αφρόλουτρα, αλλά και στερεά σαμπουάν και κοντίσιονερ, ενώ διαρκής είναι ο πειραματισμός για καινούργια προϊόντα, και σύντομα θα βγουν στην αγορά ένα σαπούνι ειδικό για το πρόσωπο και το ντεμακιγιάζ και ένα σαμπουάν για τα ζωάκια!

Είναι εντυπωσιακή η λίστα των υλικών τα οποία εμπλουτίζουν τα δημιουργήματα της Vis Olivae, προσφέροντας στο σώμα μας και τα αντίστοιχα οφέλη που το καθένα περικλείει. Εκτός από το ελαιόλαδο, τα σαπούνια και τα αφρόλουτρα της καλαματιανής επιχείρησης αξιοποιούν έλαιο καρύδας, βούτυρο καριτέ και φυσικό βούτυρο κακάο, αμυγδαλέλαιο, αργκάν και τζοτζόμπα, πολλά αιθέρια έλαια, όπως λεβάντα, πορτοκάλι, νεράντζι, βότανα, όπως τσουκνίδα, τσάι του βουνού, τεϊόδεντρο, μέντα, δάφνη και δεντρολίβανο, σπιρουλίνα, αργίλους, μέλι, γιαούρτι γάλα κατσικίσιο και γαϊδούρας, βρώμη, χυμό φραγκόσυκου, ρόδι, πρωτεΐνες μεταξιού και σταριού…

Όλα άρχισαν με τη θεραπευτική δράση του χωριάτικου σαπουνιού στο έκζεμα…
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, το ξεκίνημα, κι αυτό καθόρισε και το δρόμο που ακολούθησε η ΙΚΕ καλαματιανή εταιρεία… Η Νάση Ρόκα διαπίστωσε με τον πλέον λυτρωτικό τρόπο τη θεραπευτική «Δύναμη της ελιάς», όπως είναι η μετάφραση της λατινικής ονομασίας της Vis Olivae, καθώς (έπειτα από πολλές ατελέσφορες δοκιμές με βιολογικά αντιαλλεργικά κ.τ.λ. προϊόντα και προσωρινή θεραπεία με κορτιζόνη) το χειροποίητο χωριάτικο σαπούνι ήταν το μόνο που έδωσε ριζική λύση στο έκζεμα που ταλαιπωρούσε μέχρι αιμορραγίας την, νηπιακής ηλικίας, κορούλα της οικογένειας!

Είναι σαν αυτή η ευγνωμοσύνη να μοιράστηκε έκτοτε στον κόσμο, μετά μια διετία επιμόρφωσης και δοκιμών που οδήγησε προ 8ετίας στο επιχειρηματικό άνοιγμα.

Η κα Ρόκα λέει για αυτό το ξεκίνημα: «Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε το σαπούνι στο σπίτι μας, το συζητήσαμε και είπαμε: δεν είναι πάρα πολύ καλό πράγμα να κάνουμε αυτό, αφού έχουμε την πρώτη ύλη στον τόπο μας, το ελαιόλαδο της Καλαμάτας, και έχουμε και την τεχνογνωσία. Δεν είναι κρίμα να πηγαίνει να αγοράζει ο κόσμος σαπούνια βιομηχανικά και εισαγόμενα; Γιατί δεν ήμασταν, φυσικά, μόνο εμείς που αντιμετωπίζαμε δερματικά προβλήματα. Προσοχή! Δε λέω ότι είναι φάρμακο, απλώς σε κάποιες περιπτώσεις βοηθάει πολύ, γιατί αυτό που ενοχλεί, τελικά, είναι όλα αυτά τα χημικά που βάζουμε πάνω μας. Ό,τι ακουμπάει στο δέρμα μας απορροφιέται, όπως η τροφή που τρώμε. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έχει απορροφηθεί το 10% από αυτό που ακουμπάει στο δέρμα μας, γι’ αυτό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Δεν είναι ότι ακουμπάει, το ξεπλένουμε κι έφυγε, μπαίνει στον οργανισμό μας!

Ξεκινήσαμε δειλά δειλά σαν χόμπι, δίναμε στους φίλους μας, είδαμε ότι αρέσει κι είπαμε να το κάνουμε δουλειά. Διαβάσαμε πάρα πολύ, δοκιμάσαμε πάρα πολύ, γιατί κι αυτά που διαβάζεις δεν ευσταθούν όλα, ενώ εγώ παρακολούθησα και κάποια σεμινάρια στο Λονδίνο, γιατί αν αποφασίσεις να κάνεις δουλειά, την κάνεις σοβαρά, αλλιώς κάνεις το χόμπι σου. Ήταν αρκετά διαφωτιστικό. Αυτό που τους έκανε εντύπωση, πάντως, είναι ότι φτιάχνουμε σαπούνια με ελαιόλαδο, το οποίο στην Ευρώπη θεωρούν πολύτιμο. Όχι ότι αγνοούσαν τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιολάδου, αλλά φτάνει σε αυτούς πολύ ακριβό και θεωρούν αδιανόητο ότι θα γίνει σαπούνι».

«Η γραφειοκρατία το μεγαλύτερο εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα»
Η Έφη Πουλοπούλου αναφέρθηκε στις δυσκολίες, πέραν των οικονομικών απαιτήσεων στις οποίες είχαν υπολογίσει, πάλεψαν και παλεύουν να ανταποκριθούν. «Η γραφειοκρατία είναι το μεγαλύτερο ανασταλτικό εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Όχι μόνο δεν ενθαρρύνεσαι να δημιουργήσεις, αλλά μπαίνουν τέτοια εμπόδια, σαν να είναι ευχαριστημένοι αυτοί που χορηγούν τις άδειες και τα σχετικά όταν καταφέρνουν να σε αποτρέψουν! Αυτό εισπράττουμε συνεχώς, πηγαίνεις σε μια υπηρεσία και σε φορτώνουν με τόσες αχρείαστες υποχρεώσεις. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν για να φτιάξεις σαπούνια να χρειάζεσαι τόσες πολλές επιπλέον άδειες και τόσες πολλές διατυπώσεις. Τόσα τετραγωνικά ο χώρος, συγκεκριμένους διακριτούς χώρους, απαιτήσεις που δεν ισχύουν για τις άλλες χώρες της Ευρώπης, αλλά που στη χώρα μας είναι ίδιες για μια μικρή επιχείρηση όπως ακριβώς είναι για τις μεγάλες εταιρίες!

Είχαμε, όμως, την “τρέλα” και το μεράκι που δεν τελειώνει που μας κάνει να συνεχίζουμε και να δημιουργούμε. Η Νάση είναι η ψυχή στο δημιουργικό κομμάτι. Έχει καταναλώσει πάρα πολύ χρόνο σε δοκιμές, άπειρες δοκιμές, για να φτιάξει τα στερεά προϊόντα, σαμπουάν, κοντίσιονερ. Πρόκειται για προϊόντα που έχουν μια καινοτομία, έχουν μια περιβαλλοντική συνείδηση μέσα τους, και στη σύνθεση και στη συσκευασία, είναι οικονομικά και ευχερή στη μεταφορά, αλλά και στη διάρκειά τους, καθώς αντιστοιχούν σε 2-3 τουλάχιστον μπουκάλια του εμπορίου» επισημαίνει η κα Πουλοπούλου, ενώ η Νάση Ρόκα προσθέτει: «Είναι όλα προϊόντα φιλικά για εμάς και το περιβάλλον, γιατί δεν περιέχουν υλικά επιβλαβή, όπως SLS και Paraben, ούτε συντηρητικά βάζουμε. Εμείς βάζουμε αυτά που χρειάζεται κι αυτά που κάνουν καλό. Είμαστε πάρα πολύ αυστηροί σε αυτό!».

Η Έφη εξηγεί ότι όλα αυτά εκτιμώνται: «Δεν υπάρχει κάποιος που να αγοράσει και να μην ξανάρθει. Κι αυτό είναι το καλό και πιστοποιεί με ουσιαστικό τρόπο την ποιότητα. Την ποιότητα την πιστοποιεί ακόμη το γεγονός ότι αυτά τα εργαστήρια που μας κάνουν τους ελέγχους κάθε παρτίδας, μας συστήνουν νέους πελάτες, διότι το ίδιο το εργαστήριο είναι πεπεισμένο ότι κάνουμε τη δουλειά όπως την περιγράφουμε και δεν πάμε να ξεγελάσουμε κάποιον».

Ό,τι βάζουμε μέσα μας, πρέπει να βάζουμε απέξω μας…
Στην ερώτηση για το κόστος στα προϊόντα της VOL, η Έφη Πουλοπούλου απαντά: «Δε θα έλεγα ότι ο κόσμος τα βρίσκει ακριβά. Μολονότι περνάμε μια δύσκολη εποχή, η ανταπόκριση είναι καλή και η πορεία της επιχείρησης αύξουσα. Δεν έχουμε βλέψεις να γίνουμε μεγάλη εταιρεία».

«Ο προσδοκίες μας είναι να φτιάχνουμε καλά προϊόντα, να τα ευχαριστιόμαστε κι εμείς που τα φτιάχνουμε και ο πελάτης που τα παίρνει και… να αντέχουμε…», εκφράζοντας η ίδια κάποια ανησυχία που έχει να κάνει και με την εκτόξευση του κόστους του ελαιολάδου: «Η τιμή του έχει υπερδιπλασιαστεί από πέρυσι, αλλά οι δυσκολίες θα φανούν μέσα στο 2024. Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να απορροφήσουμε μέρος των αυξήσεων των πρώτων υλών, αλλά από εδώ και πέρα θα υπάρχουν κάποιες συνέπειες και στις δικές μας τιμές. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν ήταν και δε θα είναι απρόσιτα τα προϊόντα μας. Το κοινό μας είναι περισσότερο νέοι άνθρωποι, που έχουν οικολογική συνείδηση και τους ενδιαφέρει η ποιότητα».

Κάπου εδώ η Νάση αισθάνεται την ανάγκη να εξηγήσει: «Όταν λέμε ότι βάζουμε καλό λάδι ή καλό γάλα, δεν πρέπει να το θεωρήσουμε ως σπατάλη. Μη νομίσει ο κόσμος ότι… έχουμε καβαλήσει το καλάμι και βάζουμε χρυσάφι στα προϊόντα μας. Όπως έλεγε ο Ιπποκράτης: “Ό,τι βάζουμε μέσα μας, πρέπει να βάζουμε απέξω μας”, γι’ αυτό θεωρώ ότι όπως προσέχουμε τι γάλα θα δώσουμε στα παιδιά μας, θα πρέπει να προσέχουμε και με τι σαπούνι θα τα πλύνουμε. Αυτή την ποιότητα την εισπράττεις. Μπορώ να σου φτιάξω ένα φθηνιάρικο σαπούνι και μετά να θέλεις δερματολόγο, γιατί σου κάνει έκζεμα, δερματίτιδες και πολλά άλλα, που μπορεί να εκδηλώνονται έπειτα από πολλά χρόνια και να θες μετά αλοιφές και θεραπείες. Δεν ξέρω όμως τι κερδίζεις από αυτό. Στη VOL παίρνεις το σαπουνάκι σου, που μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβό, αλλά το προσέχεις χωρίς να το σπαταλάς, κρατάει πολύ και δεν έχεις άλλα προβλήματα, αλλά κερδίζεις τα ευεργετήματα των υλικών μας. Δε θέλουμε να πουλάμε τίποτα ακριβό, κρατάμε όσο μπορούμε χαμηλά τις τιμές μας, αλλά επιμένουμε σε αυτό, είναι θέμα ποιότητας. Σε κάτι που αφορά στον οργανισμό μας δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις!».

Μαρία Νίκα: Ό,τι καλύτερο υπάρχει…
Θα πρέπει να έχεις καλό λόγο για να αφήσεις τη δημοσιογραφία και η Μαρία Νίκα τον βρήκε τελικά δίπλα στην Έφη και τη Νάση, συμπληρώνοντας τη βασική ομάδα… κρούσης της VOL. «Από την πρώτη μέρα που ήρθα και ξεναγήθηκα στο εργαστήριο ενθουσιάστηκα! Είπα “θέλω να δουλέψω εδώ”. Όσο περνούσε ο καιρός, ο ενθουσιασμός μου μεγάλωνε, γιατί έβλεπα πράγματα τελείως καινούργια για μένα. Ο περισσότερος κόσμος έχει στο μυαλό του ότι το σαπούνι φτιάχνεται από τηγανόλαδα και παλιά λάδια, αυτά που περισσεύουν. Όταν είδα να βάζουν έξτρα παρθένο και οργανικό ελαιόλαδο, ό,τι καλύτερο υπάρχει, αυτό που βάζουμε στη σαλάτα μας, να το χρησιμοποιούν στο σαπούνι, εξεπλάγην! Αλλά και τα υπόλοιπα προϊόντα: γάλα κατσικίσιο, το ακριβότερο που μπορείς να βρεις ή μέλι από παραγωγό Ταϋγέτου, από αυτά που δίνω στο παιδί μου! Είδα ότι γίνεται μια δουλειά που αποτελεί πρότυπο για μια επιχείρηση, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως, με ειλικρίνεια και σεβασμό στον πελάτη.

Δοκίμασα τα προϊόντα, τα έβαλα πάνω μου και είδα προσωπικά τη διαφορά, αλλά ακούω και τις γνώμες από όλο τον κόσμο που τα δοκιμάζει και ενθουσιάζεται. Μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι άνθρωποι από το εξωτερικό, προσωπικά και όχι ως επιχείρηση, διαλέγουν να παραγγείλουν από εδώ σαπούνια και σαμπουάν ή αφρόλουτρα και πληρώνουν για μεταφορικά αρκετά χρήματα για να έχουν σαπούνι από τη Vis Olivae. Ε, αυτό δεν είναι τυχαίο» μεταφέρει την εμπειρία της η Μαρία Νίκα.

Σε όλο τον κόσμο…
Ένα μεγάλο κομμάτι των προϊόντων της Vis Olivae εξάγεται σε χώρες του εξωτερικού, όπως Γερμανία, Πολωνία, Αμερική, Ολλανδία, Σουηδία, Γαλλία, Μάλτα, Κύπρο, Τσεχία κ.τ.λ. Το εντυπωσιακό είναι πως η VOL δεν κατάφερε αυτή την επέκταση μέσα από συντονισμένο μάρκετ, αλλά μέσα από ανθρώπους που δοκίμασαν τα προϊόντα από κάποιο μαγαζί ή κάποιος τους τα σύστησε και στη συνέχεια ήρθαν σε επαφή με την καλαματιανή εταιρεία, είτε για ιδιωτική χρήση είτε για εμπορική συνεργασία. Βασικό πόλο εξωστρέφειας αποτελούν και οι ηλεκτρονικές σελίδες https://www.visolivae.com/ και https://www.facebook.com/visolivae, μέσα από τις οποίες λειτουργεί και το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Στην Καλαμάτα οι ενδιαφερόμενοι να γνωρίσουν τα προϊόντα της Vis Olivae μπορούν να απευθυνθούν στην «Ευμάρεια» στην παραλία, στο φαρμακείο Παπανικολάου στην οδό Νέδοντος, στο «Δέντρον» στην οδό Υπαπαντής, στην Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών και στο κατάστημα Βρυώνης (Σπίτι του Αγρότη) στην Κεντρική Αγορά Καλαμάτας.

Βραβευμένα προϊόντα
Μεταξύ άλλων, η VOL διακρίθηκε εκ νέου στο διαγωνισμό Specialist Awards 2023 εξασφαλίζοντας το Χρυσό Βραβείο για το Ivory Miracle, Hair & Body Wash (στερεό σαμπουάν και αφρόλουτρο 2 σε 1) και το Ασημένιο Βραβείο για το Ivory Miracle, Hair & Body Conditioner (στερεό κοντίσιονερ για μαλλιά και σώμα 2 σε 1).

Η βράβευση αφορούσε στην καινοτομία τους, όπως φιλικά στο περιβάλλον, χωρίς πλαστικό, εύκολα κατά τη μεταφορά σε ταξίδια κ.λπ.

Στα Specialist Awards του 2021 οι δημιουργίες της Νάσης Ρόκα και της Έφης Πουλοπούλου είχαν κερδίσει άλλα τρία βραβεία: Χρυσό για το στερεό Conditioner με ελαιόλαδο και λάδι αργκάν, χάλκινο για το Vegan Shampoo Bar με σπιρουλίνα και λευκή άργιλο και χάλκινο βραβείο για το Barber’s Shampoo Bar (για την περιποίηση της γενειάδας και το ξύρισμα).

Της Χριστίνας Ελευθεράκη